K
kohmeinen porkkana
Vieras
Mies matalapalkkaduunissa (opiskelee samalla) ja minä opiskelija, jäämässä äitiyslomalle. Mies saamassa perintöä 25 000 euroa. Mietittiin, mitä tuolla rahalla tehtäisiin. Nyt tuli mieleen, että jos ostettaisiin yksiö tästä kaupungilta (maksavat täällä 35 000-50 000e) ja otettaisiin sinne vuokralainen. Miehen tulot siit 1600e/kk käteen, mahtaisiko laina irrota esim. 15 000e kun takaajatkin löytyisi ja tosiaan suurimman osan kämpästä saatais maksettua hetipois? Kun sellaista kämppää, johon itse muutettais ei vielä voida ostaa. (Täällä kolmiot sellaisella etäisyydellä keskustasta, ettei tarvita autoa maksavat 70 000 eteenpäin, ja tuollaista lainaa ei varmaan saada eikä uskalleta ottaakaan vielä kun en itse ole töissä.)
Miten tuollaisen sijoitusasunnon tuotto, eli vuokratulot vaikuttavat esim. äitiyspäivärahaan, opintotukeen yms.?
Voi antaa myös muita vinkkejä siitä, mitä tuolla rahalla kannattaisi tehdä. Meillä ei siis ole omaisuutta, vuokralla asutaan, ei autoa, ei muita lainoja kuin opintolainaa 6500 euroa.
Miten tuollaisen sijoitusasunnon tuotto, eli vuokratulot vaikuttavat esim. äitiyspäivärahaan, opintotukeen yms.?
Voi antaa myös muita vinkkejä siitä, mitä tuolla rahalla kannattaisi tehdä. Meillä ei siis ole omaisuutta, vuokralla asutaan, ei autoa, ei muita lainoja kuin opintolainaa 6500 euroa.