Oisko olemassa mitään keinoa tai taikatemppua, millä sais vauvan nukkumaan paremmin?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

Itsekäs p*ska jne, tiedän. Ihan sama. Mut kysyn silti. Näyttää jo painavan vauvaa itteäänki, ku ei saa kunnon unia.

Yöt menee sinäänsä ok, et herää vaan kerran syömään. Mutta herää aina jo ennen seittemää (nukkumaan menee 19.30) väsyneen olosena ja itkusena. Varsinki alkuyö, johonki n 01 asti on tosi rauhatonta, huutaa unissaan n15 min välein.

Päikkäreitä nukkuu kolmet, 45 min omassa sängyssä. Enempää ei nuku vaikka mitä tekis. Jos ulos nukuttaa pitää olla kytiksellä koko ajan, koska herää ihan yhtäkkiä parkumaan suoraa huutoa. Ja jos on päivällä nukkunu muualla ku omassa sängyssä, menee yö ihan persiilleen.

Vauva syö jo kiinteitä, ihan koko skaalan; aamulla ja illalla puuro, päivällä kaks lämmintä ateriaa (lihaa + kasvista) jälkkäreineen ja tissiä väleissä. Illalla vielä vellipullo.

Päivät meillä on säännöllisiä ja iltarutiineista oon tarkka. Vauva nukahtaa aina itse sänkyynsä, ei ikinä tissille. Makkarissa ei oo pilkkopimeää, koska ajattelin, että vauva saattaa säikähtää sitä. Makkari on viileä. Sängyn pääty vähän koholla (refluksin takia).

Allergioita ei ole, uusia taitoja ei oo nyt ilmaantunu...

Tässä alkaa olemaan vanhemmat aika finaalissa. Yöunethan vauvalla on perjaatteessa pitkät, mutta ongelma on, että vauva ei vaikuta herättyään yhtään levänneeltä... Perhepedissä ei vauva osaa nukkua.

Mikä avuks...?

auts!!finaalissa varmasti olette!! Katsoin tuota ruokalistaa, melkoinen määrä. Kysymys kuuluukin, kakkaako vauva joka päivä ja paljon??Jos ei niin, kuumemittari peppuun ja toimintaa. Muuten tuolle ei oikeastaan voi mitään, ellei sitten ole allergioita. Omani huusi 2v. kehittymättömän suolen vuoksi. Ei kakannut norm.lainkaan, vaan autettiin aina.

Alkuperäinen kirjoittaja pöö2:
auts!!finaalissa varmasti olette!! Katsoin tuota ruokalistaa, melkoinen määrä. Kysymys kuuluukin, kakkaako vauva joka päivä ja paljon??Jos ei niin, kuumemittari peppuun ja toimintaa. Muuten tuolle ei oikeastaan voi mitään, ellei sitten ole allergioita. Omani huusi 2v. kehittymättömän suolen vuoksi. Ei kakannut norm.lainkaan, vaan autettiin aina.

Potalla käydään monta kertaa päivässä, eli suoli toimii. Sen kikan sain myös täältä, että potalla maha toimii paremmin (luonnollinen asento).

Mut eiks meijän pitäny riidellä jostain? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Unipussi voisi olla yks mikä rauhottais jos on tosi levoton kun nukkuu.

Nii, tosiaan. Ton olin unohtanu... Pitää hommata. :)

Toimii varmaan joillakin, mutta meidän levoton herhiläinen raivostui aina vain lisää jos "kahlitsi" unipussiin. Ei voinut sietää kun ei saanut melskata vapaasti.

antaa tulla vaan!!tänään olen lauhkea. keksi joku paha. Kun olet väsyny,niin sultahan se pitäis luonnostaan tulla, se riita :)

Mä oon jo oikeestaan niin väsyny etten jaksa edes provosoitua riitelemään.

Siitä voitais ottaa matsia, kun sanoit että "mikset anna vauvan olla vauva" siinä istumisketjussa. Miten joku vanhemman hoito-/käsittelytapa vaikuttaa vauvan vauvana olemiseen? ;)

antaa tulla vaan!!tänään olen lauhkea. keksi joku paha. Kun olet väsyny,niin sultahan se pitäis luonnostaan tulla, se riita :)

Mä oon jo oikeestaan niin väsyny etten jaksa edes provosoitua riitelemään.

Siitä voitais ottaa matsia, kun sanoit että "mikset anna vauvan olla vauva" siinä istumisketjussa. Miten joku vanhemman hoito-/käsittelytapa vaikuttaa vauvan vauvana olemiseen? ;)

Jos oot väsynyt, niin ei jaksa. Tulee sit joskus luonnostaan. Hei kysymys:tää mulle melkoisen uutta,täällä kaksplussassa. Jos nyt rekisteröidyn, niin näkyykö mun nimet,sähköpostiosoitteet sitten avoimesti kaikille. Kerran jossain muualla niin kävi, etten sen jälkeen ole uskaltanut. Sori nyt tyhmyyteni, saisiko siitä riidan aikaseksi??

Jos oot väsynyt, niin ei jaksa. Tulee sit joskus luonnostaan. Hei kysymys:tää mulle melkoisen uutta,täällä kaksplussassa. Jos nyt rekisteröidyn, niin näkyykö mun nimet,sähköpostiosoitteet sitten avoimesti kaikille. Kerran jossain muualla niin kävi, etten sen jälkeen ole uskaltanut. Sori nyt tyhmyyteni, saisiko siitä riidan aikaseksi??

:D Ei varmaan saa. Dääm. :xmas:

Mä en muista pitiks silloin rekisteröityessä laittaa joku ruksi johonki ruutuun, ettei maili näy. Mut mulla se ai ainakaan näy, mut oon sen tonne ilmottanu kyllä. Ja voithan sä käydä jonkun ihan hölöpölö-mailin tekasemassa ihan vaa plussaa varten varmuuden vuoks... :whistle: Nimi ja osote ei tuu kenellekkään näkyviin. :) Rekisteröidy ihmeessä. Silloin ei kukaan pyty "sun nimissä" kirjotteleen, saa yksityisviestit käyttöön ja pystyy tarvittaessa muokkaamaan ja poistamaan jo lähetettyjä viestejä. :saint: Ja saa noita hymiöitä.

:D Ei varmaan saa. Dääm. :xmas:

Mä en muista pitiks silloin rekisteröityessä laittaa joku ruksi johonki ruutuun, ettei maili näy. Mut mulla se ai ainakaan näy, mut oon sen tonne ilmottanu kyllä. Ja voithan sä käydä jonkun ihan hölöpölö-mailin tekasemassa ihan vaa plussaa varten varmuuden vuoks... :whistle: Nimi ja osote ei tuu kenellekkään näkyviin. :) Rekisteröidy ihmeessä. Silloin ei kukaan pyty "sun nimissä" kirjotteleen, saa yksityisviestit käyttöön ja pystyy tarvittaessa muokkaamaan ja poistamaan jo lähetettyjä viestejä. :saint: Ja saa noita hymiöitä.

kiitos! yritän pitää saman nikin. Hei, mee nukkuun :)

musta kuulostaa että vauva nukkuu melkoisen hyvin verrattuna omaan nuppuseeni, viikon ajan tainnut nukkua 2-ö5min kerrallaan päivisin, välissä tissillä ja muuten hereillä vaikka kuinka kauan. em. tunti voi mennä näin 30min tissillä, nukkuu pari minuuttia, 15min tissillä, päälle valvoo valvoo muuten vaan. ja tätä samaa saattaa olla koko pv. muutamina päivinä on nukkunut yht 30minuuttia, n 14 osassa. illalla saattaa pahimmillaan valvo 12saakka, tai mennä ajoissa nukkuu mutta herää valvomaan yöllä 2-3tunniksi, ja/tai saattaa herää joka tunti syömään. tai nukkua 3-4tuntia yhtämittaan ja heräillä jatkuvasti loppuyön. vaihdetaanko :D

Paat vauvan nukkumaan isän kanssa!
Jollei syö kun kerran yössä niin isukki tuo sulle syöttöön ja menee valvoo muualle!

Ukko hommiin sanon mä.

meillä mies oli ihan vastasyntyneestä asti vuosikkaaksi pojan kanssa.Poika ei syönyt juur öisin,joskus ukko toi taikka antoi pulloa.

Jakakaa sitä väsymystä,se auttaa!! ;)

Yhteistyössä