Millä ihmeellä saan 9 kk vauvan viihtymään vaunuissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kokeillut kumminkin päin laittaa vauvan ja tulos on sama. Nyt ollut taas muutaman viikon kasvot menosuuntaan istumassa.
Ehkä täytyy vain toivoa, että tottuu ja alkaa edes vähän viihtyä vaunuissa.

[QUOTE="Höh";29535338]Minuli: kyllä tosiaan harmittaa kun ostettiin nuo brio kombit, että ne menisivät mahdollisimman pitkään mutta en tajunnut etteivät ole rattaina sellaiset missä vauva viihtyisi :([/QUOTE]

Mä ymmärsin ettet oo rattaina niitä koittanutkaan, kun aloituksessa puhut että lapsi raivoaa vaunukopassa kun joutuu valjaisiin. Onhan se nyt ihan eri asia maata siellä kopassa näkemättä mitään, kuin istua rattaissa ja katsella ympärilleen, vaikka valjaissa oliskin. Ja tosiaan rattaista saa selkänojan alas, jotta voi nukkua ne päikkärit niissäkin ja sitte nostaa sen pystyyn, kun herää.

Meillä on lapset käännetty tuon ikäisenä istumaan kasvot menosuuntaan vaunuissa, se on kummasti rauhoittanut menoa, kun ovat nähneet minne mennään, eikä vaan työntävää äitiä.

Noissa on siis sellainen pois nostettava kantokoppa ja se ei ole ollut käytössä enää pitkään aikaan. Olen pitänyt vaunuja päikkäriajan makuuasennossa ja sitten kun vauva herää nostanut selkänojan ylös.

mä en voisi lähteä tuohon aikaan kauppaan. Meidän 10kk on herättyään niin töttöröö ja pian nälkäinen, että ihan turha kuvitella kaupassa käyvänsä noin. Aivan varmasti olisi yhtä kiukkua, varsinkin, jos joutuisi herää päiväuniltaan kesken kaiken, kun äiti vie hälisevään kauppaan. Oletko kokeillut käydä kaupassa päiväunien ja ruuan jälkeen, hereillä ollessaan? Istuen rattaissa. Meillä kanssa viihtyy hyvin ostoskärryssä, joten idea, että rattaat ketjulla kiinni johonkin kaupan eteen ja ostoksille lapsi ostoskärryihin voisi myös toimia.

on vissiin se että vauva on aina saanut tahtonsa lävitse ja saa näköjään edelleen. Jos 9kk ei pysy siellä missä vanhemmat haluaa niin miten ajattelit toimia kun on 16v. Meillä vauvat on aina olleet ja menneet niinkuin vanhemmat on halunneet eikä ole koskaan tarvinnut vauvojen kanssa neuvotella missä istuvat, nukkuvat tai ylipäänsä olevat. Vauva on jo tottunut siihen että aloitat täydellisen viihdytyksen kun alkaa vinkuroimaan ja sekös se kivaa hänestä on...

Mulla on kaksi lasta ja kumpikaan ei ole viihtynyt vaunuissa enää tuon ikäisinä. Emmaljungan yhdistelmät, joista ei näe kunnolla ulos vaikka olisi selkänoja pystyssä, joten ostettiin Scooterit. Kuopus siirtyi niihin jo 6kk iässä (esikoisen aikaan kitkuttelin väkisin vuoden ikään vaikka KAIKKI matkat oli yhtä huutoa ja hiki valui kun yritin äkkiä päästä paikasta A paikkaan B). Mun neuvo on siis, että osta rattaat. :)

Mä käytän kantoreppua tai -liinaa, tai laitan vauvan ostoskärryjen istuimeen (ei siihen vauvakaukaloon, vaan ihan isompien istuimeen). Talvella toppapukua saa vielä hyvin aseteltua pehmikkeeksi ja auttamaan vauvaa pysymään tukevammin.

Yhteistyössä