oisko tää lapsevettä vai mitäh...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ladyluck2007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ladyluck2007

Jäsen
31.12.2006
299
0
16
oon koko yön juossu vessassa kun on alapää ihan märkä. ei,en oo ollu kiihottunu. joka kerta tein alapää pesun huolella,mutta sama toistui varmaan 10 kertaa yöllä ja nyt viä aamullakin. siis heräsin ihan äskettäin... voiko olla kalvoissa reikä jossain tua ylhäällä,niin ettei sitä kuitenkaan tuu voimakkaasti vaan tolleen vaan et saa paikat tosi märäks. ei ollu liukasta niin kun normaali alapää kosteus. ja toistaseks ei tuu nii paljoo et sais mitää näytettäkää. voikohan laps saada siihen ite reijäm aikaseks jos riehuu normaalia enemän? esikoisen synnytys alkoi lapsveden menolla,mutta sitä tuli kunnon ryöppy,ei ollut epäselvää. mietin vain jos tää on nyt lapsvettä mitä tihkuu vähän,että onkohan se jotenkin vaarallista. jos lisää tulehdusriskiä tms. viikkoja on 37,että saisihan se kyllä syntyä. jos joku ymmärsi nii hyvä...

mä en kehtais ainakaa käydä näytillä...sit kun meen sinne ni saa kyllä olla synnytys käynnissä. mä nyt venailen ja katon mitä tapahtuu. se voi toki olla et jostain syystä oon vaan liukkaalla päällä,saa nähdä. normaalia tää ei kuitenkaan ole. ei valkovuotoo erity noin paljon pienellä aikavälillä. varsinkin kun tein sen pesun jokakerta huolella,siivoilin siis ihan sisältä asti,niinkun tapanani on. kävin muuten polilla ultrassa torstaina ja paikat oli kiinni,ulkosuu oli sormelle auki,2cm ja pehmee. voiskohan ny olla vaan tooooosi vähän auki ja sitäkin varten vettä tihkua noin vähän....epätoivoisesti kun lapsen syliin haluaa niin keksii kaikkia syitä :laugh:

Kyllä itse menisin näytille sairaalaan. Eikös tuossa ala olla jo tulehdusriskin vaarakin jos lapsivettä alkaa kauankin tihkumaan....Siellähän ne sit varmasti näkee onko se lapsivettä vai jotain muuta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 12:28 voi sinua kirjoitti:
Miten ilkeät mennä synnyttämään jos et nyt ilkeä mennä näytille?
Lapsi lapsenteossa. Voi että. :/

Ap sanoi ettei kehtaa mennä näytille, ja ainakin meilläpäin se tarkoittaa ettei VIITSI mennä (jos onkin turha käynti). Eli kehtaa ei välttämättä tarkoita samaa kuin ilkeä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 12:28 voi sinua kirjoitti:
Miten ilkeät mennä synnyttämään jos et nyt ilkeä mennä näytille?
Lapsi lapsenteossa. Voi että. :/

juuri näin...en vaan halua kääntyä takas kotiin,jos ymmärrät. oon jo kolmevuotta sitten sinne kehdannu mennä synnyttään niin ei tuota tuo ongelmaa ei.

eli kaikille jotka nyt ei ymmärrä niin odotan iltaan asti ja katon et jatkuuko tää märkänä pysyminen. en mä ny viikko tolkulla oo aatellu venata. en kai nyt riskeerais lapseni henkee kun tiedossa on kaikki riskit tulehduksista,jessus sentään!! jos joillain on ongelmia ja huonopäivä niin ei tarvi mulle vastailla.

mulla lähti kaupassa kunnolla lorahtelemalla että tuli ihan reilusti ( housut polviinasti märkänä)
sitten kävin näytillä illasta ja tulikin vaan pikkusen tiputtamalla todettiin lapsivedeksi määrättiin kotiin yön ja seuraavan aamun tiputteli ja sit käynnistettiin ( sillä n. vuorokauden sisällä käynnistetään jos lapsivedet lähtee)
mulla kuitenkin puhkaistiin vielä kalvot ja sitä vettä tuli vieläkin. siinä kyllä todettiin että sinne sivuun oli tullut reikä mistä se vesi tihku.

oli kirkasta ja haisi =)

voih. ekaa kertaa menin "halpaan"... :ashamed:

Oli konkari kyseessä, joka halusi vähän actionia???

Mitäs kyselit! Ja lukemalla noi kysymykses ei voi päätellä mitään (varsinkin ku en jaksa pitää mielessäni kenellä kunka monta lasta jo on!)

Anteeksi kovasti, että hoputin soittamaan tai ylipäätään vastasin.. :( <br><br>

Saattaa hyvinkin olla lapsivettä ja mun käsittääkseni jos sitä koko ajan noin lirisee ja viikkoja noin paljon, voivat käynnistääkin. Juuri sen tulehdusriskin vuoksi. Mutta, käytännöt tuntuu vaihtelevan, joten äitipolilla selviäis se mitä seuraavaks.

Mulla sama homma, lirahtelee koko ajan ja pikkarit märkänä jos ei pidä pikkuhousunsuojaa. Mulla toisn viikkoja jo 41+2. Aika kirkasta tavaraa tai vähän kellertävää. Hajusta tunnistan sen valkovuodoksi, mun mielestä tuoksahtaa vähän kalalle... Mulla kans esikoinen käynnistyi vedenmenolla, ja se oli sellasta vaaleanpunertavaa ja tuoksui makealle. Tuoksu on ihan eri, siitä uskoisin ainakin itse tunnistavani lapsiveden.

Mulla esikon kohdalla oli samaa jo noin 1kk-1,5kk ennen laskettua. Tapasin käyttää pikkuhousunsuojia sitten kun lapsivettä tihkui tolleen. mun kohdunsuu oli noin 2cm auki jo varmaan 1kk ennen laskettua. Ja lapsi siis syntyi kuitenkin vasta kun viikkoja 41. Mulla ultralla seurattiin lapsiveden määrää ja kun se oli loppuun saakka hyvä, ei ollu mitään hätää. Tosta tulehdusvaarasta oon kans kuullu mutta mun lääkäri ei tainnu ottaa tihkumista kovinkaan vakavasti tai sitten asialle ei ollu tehtävissä muuta, kuin että seurattiin vaan sitä lapsiveden määrää. Nyt kakkosen kohdalla vastaavaa tihkumista ei oo ollu. Viikkoja 39+4. Mutta kohdunsuu on kyllä ollu auki taas joitain viikkoja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 12:59 Pedon sydän kirjoitti:
voih. ekaa kertaa menin "halpaan"... :ashamed:

Oli konkari kyseessä, joka halusi vähän actionia???

Mitäs kyselit! Ja lukemalla noi kysymykses ei voi päätellä mitään (varsinkin ku en jaksa pitää mielessäni kenellä kunka monta lasta jo on!)

Anteeksi kovasti, että hoputin soittamaan tai ylipäätään vastasin.. :(

en mä sulle oo tarkottanu mitään,meni vaa herne nokkaan kun tossa joku kitisi iästä ym. kyllä mä tossa alotuksessa kerroin et esikoinen lähti syntyyn vesien menolla,ettei sillon ollu epäselvää kun tuli niin reilusti. mä tässä tosiaan venailen iltaan asti. kun muutenkin on sanottu että voi supistuksia venailla ennenkun saapuu sairaalaan. se tulehdusriski kait on vasta vuorokauden päästä. ois vaan kivaa et synnytys alkais.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 12:26 neito83 kirjoitti:
mä en kehtais ainakaa käydä näytillä...sit kun meen sinne ni saa kyllä olla synnytys käynnissä. mä nyt venailen ja katon mitä tapahtuu. se voi toki olla et jostain syystä oon vaan liukkaalla päällä,saa nähdä. normaalia tää ei kuitenkaan ole. ei valkovuotoo erity noin paljon pienellä aikavälillä. varsinkin kun tein sen pesun jokakerta huolella,siivoilin siis ihan sisältä asti,niinkun tapanani on. kävin muuten polilla ultrassa torstaina ja paikat oli kiinni,ulkosuu oli sormelle auki,2cm ja pehmee. voiskohan ny olla vaan tooooosi vähän auki ja sitäkin varten vettä tihkua noin vähän....epätoivoisesti kun lapsen syliin haluaa niin keksii kaikkia syitä :laugh:

no just venailee vaa niin mitä tahansa voi tapahtua.. jos et tiennyt niin siinä on paljon suurenmmat tulehdusriskitjos verttä valuu \|O ja voi olla tosi haitallista sun vauvalle ja sulle

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 13:22 ahaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 12:26 neito83 kirjoitti:

no just venailee vaa niin mitä tahansa voi tapahtua.. jos et tiennyt niin siinä on paljon suurenmmat tulehdusriskitjos verttä valuu \|O ja voi olla tosi haitallista sun vauvalle ja sulle

sääkö juokset heti synnyttään kun jotain tapahtuu? kaskun en muutama yö sitten lähteny synnyttään kun oli 6 tuntia suppareita varttinvälein,ja kun kipeitäkin vielä...illalla oonkin soittamassa kunhan varmistan ensin itse onko tää nyt valkkista vaiko ei. ja niinkun jokapaikassa sanotaan niin tuo tulehdusriski tosiaan kasvaa ja yleensä synnytys pyritään kaynnistämään vuorokauden kuluttua vesien menosta. kerkeen täs hyvin odottaan vaikka lapsvedet ois kokonaankin mennyt,ei tarvi heti tosiaan sinne synnärille juosta. nyt on housutkin pysyny kuivana niin turkin se edes vettä oli.

kosteuden tunnetta voi tuoda jo ihan sekin, että kohdunsuu kypsyy ja pehmenee. ja olisko esim limatulpan alkua? pidä sidettä ja seuraile. mutta kyllä sinuna soittaisin synnärille ja kysyisin lisäohjeita. ettei tule mitään tulehdusta tms. :flower: :)

Mulla alkoi esikon kanssa vedet lirahtelemaan iltasella. Eli oli korkea vedenmeno, kuten sitten loppujen lopuksi totesivat. Eniten lirahteli kun oli liikkeessä. Mentiin näytille ja tekivät jollain tikkujutulla testin, et on varmasti lapsivettä. Sitten ottivat osastolle. Vesi lapsivesi muuttui sitten sellaiseksi haalean vaaleanpunaiseksi jossain vaiheessa. Olisivat seuraavana päivänä käynnistäneet, mutta mulla alkoi sitten yöllä supistelemaan ihan omasta takaa.

Yhteistyössä