Oiskohan nää sitten NIITÄ supistuksia..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumipuu

Aktiivinen jäsen
27.05.2010
1 672
2
36
Ääh... Mistä sen tietää milloin synnytys on oikeesti käynnissä? :stick: Mulla on jo iltapäivästä lähtien supistellut silleen että alavatsasta ja selästä ottaa, muttei kuitenkaan niin että taju lähtee. Vatsa jähmettyy ikävästi kun liikun. Silloin vaan jämähdän paikalleni ja odotan sen 10-15s että helpottaa.

Nyt mä en kyllä ollenkaan tiedä että vienkö esikoisen hoitoon ja odotan että nää yltyy tästä vai mitä tässä oikein tekisi...? Eihän noi voi olla oikeita supistuksia kun ovat niin lyhyitä ja ei kuitenkaan niiin kipeitä? :O

Mulla oli tollanen päivä, yöllä heräsin kolmen aikoihin kun alkoi sattua enemmän, ei pystynyt nukkumaan enää. Soitin äitini ja lähedettiin sairaalaan. Homma eteni kovista kivuista huolimatta sitten hitaasti, mutta varmasti ja seuraavana iltana poika syntyi. Viikkoja oli 38+5.

Mun ystävällä oli tollasia supistuksia ja vaikka ne olikin noin lyhyt kestoisia niin oli paikat auki 3-4cm kun sairaalaan olivat menneet. Ja vaikka kivut ei olisikaan tuon kovemmat niin voipi olla että asia etenee kuitenkin ja saattaapi jo huomenna sulla olla vauva sylissä :)

Jos noita supistuksia on ollut jo monta tuntia niin ehkä ois hyvä käydä edes tarkistuttamassa tilanne.

Kyllä sä tiedät sitten kun ne on niitä oikeita supistuksia. Ne tulee aaltoina eli kipu lähtee alhaalta-tulee huippu ja sitten kipu laskee. Tauko ja taas sama toistuu. Jos sulla vaan vatsa kovettuu eikä sen kummempia kipuja niin en ehkä vielä lähtisi sairaalaan.

Sori luin vähän huonosti aloituksesi, eli olet synnyttänyt jo kerran. Minä kävisin ainakin näytillä koska itellä monta synnytystä takana ja viimeksi mulla oli ollut 2-3h suht kivuttomia hyvin epäsäännöllisi supistuksia, mutta limatulppa valui samalla (tuli siis verta). Sairaalaan kun pääsin olin 7cm auki, et joskus ne kivuttomatkin voi yllättää.

Mun ystävällä oli tollasia supistuksia ja vaikka ne olikin noin lyhyt kestoisia niin oli paikat auki 3-4cm kun sairaalaan olivat menneet. Ja vaikka kivut ei olisikaan tuon kovemmat niin voipi olla että asia etenee kuitenkin ja saattaapi jo huomenna sulla olla vauva sylissä :)

Jos noita supistuksia on ollut jo monta tuntia niin ehkä ois hyvä käydä edes tarkistuttamassa tilanne.

Viimeksi mä en edes tajunnut että oli supistuksia. Pistin kaiken sen piikkiin että vatsa on sekaisin sun muuta :D Olin kuitenkin jo valmiiksi sairaalassa kun synnytys alkoi niin eipä tarvinnut miettiä asiaa pahemmin.. 6h merkkasivat synnytyksen kestäneen ja niistä taisin nukkua ehkä 4.

Muuten menisin kyllä vaikka heti tarkistamaan, mutta sairalaan kestää tunti ajaa.. Toisaalta en kyllä tahtoisi kotonakaan vahingossa synnyttää. Mutta kai se on pakko mennä, alkaa nämä nyt jo tuntua ihan kohtalaisilta...

• Tykkää
Reactions: muhvi
Kyllä sä tiedät sitten kun ne on niitä oikeita supistuksia. Ne tulee aaltoina eli kipu lähtee alhaalta-tulee huippu ja sitten kipu laskee. Tauko ja taas sama toistuu. Jos sulla vaan vatsa kovettuu eikä sen kummempia kipuja niin en ehkä vielä lähtisi sairaalaan.

mutta toisaalta jokainen synnytys ja synnyttäjä on niin erilaisia..kaikilla ei ehkä supistukset oo just oppikirjan mukaan :) mäkin mietin,että mistä mä tiedän millon mun pitää sit oikeesti lähteä,koska edellisen synnytys käynnistettiin ja olin siis jo valmiiksi sairaalassa..kipukynnys on mulla aika korkea,synnytys ei ollut kivulias ja kesti 5 h 19 min..
joten jos ei ap oo vaivaa,niin käy vaan tarkastuttaa tilanne..mä ainakin menisin,jos en ois varma :D paljos sulla on viikkoja nyt?

Ääh... Mistä sen tietää milloin synnytys on oikeesti käynnissä? :stick: Mulla on jo iltapäivästä lähtien supistellut silleen että alavatsasta ja selästä ottaa, muttei kuitenkaan niin että taju lähtee. Vatsa jähmettyy ikävästi kun liikun. Silloin vaan jämähdän paikalleni ja odotan sen 10-15s että helpottaa.

Nyt mä en kyllä ollenkaan tiedä että vienkö esikoisen hoitoon ja odotan että nää yltyy tästä vai mitä tässä oikein tekisi...? Eihän noi voi olla oikeita supistuksia kun ovat niin lyhyitä ja ei kuitenkaan niiin kipeitä? :O

voi olla "harjotus" suppareita. Oikeet on tosi kivuliaita ja se sattuu mutta meitä on moneen junaa joten kysäse synnäriltä. Ne tietää monet poltot onko oikeita vai harjotuksia?

mutta toisaalta jokainen synnytys ja synnyttäjä on niin erilaisia..kaikilla ei ehkä supistukset oo just oppikirjan mukaan :) mäkin mietin,että mistä mä tiedän millon mun pitää sit oikeesti lähteä,koska edellisen synnytys käynnistettiin ja olin siis jo valmiiksi sairaalassa..kipukynnys on mulla aika korkea,synnytys ei ollut kivulias ja kesti 5 h 19 min..
joten jos ei ap oo vaivaa,niin käy vaan tarkastuttaa tilanne..mä ainakin menisin,jos en ois varma :D paljos sulla on viikkoja nyt?

Huomenna olisi laskettu aika :)

Mä olen jotenkin tottunut kipuun kun muutenkin särkee koko ajan lantiota (murtui muutama vuosi sitten ja on siitä lähtien ollut enemmän tai vähemmän kipeä). Mutta kuitenkin epäilyttää, tää nyt on tosi naurettavaa mutta mua vähän nolottaa jos synnytys ei olekaan käynnissä ja menen sinne narisemaan turhasta.

ei se nyt minusta noloa ole, jos menee "turhaan". Nimittäin minun kohdallani on käynyt kolmesti niin päin, että olen mennyt näytille, kätilö tuumannut että turhaan tulit, ja lapsi sylissä tunnin päästä. Eli ei ne todellakaan tiedä aina nekään :)

No mulla on ollut tuollasia kans nyt pari tuntia ja supistuksia ne on, mut en tässä mitää hoitoja ala vielä järkkää, katotaan sit kun tekee oikeasti kipeää ja säännöllisesti.. :D

Mut tsemppiä jos sulla sieltä nyt lähtee tulemaan!! :)

Jes! :D Vähänkö jää aina mieleen ja joskus jopa häiritsemään kun joku tuollaisia kyselee ja sitten ei tule lopputulosta meille kertomaan. :D :D Toivottavasti jotain muutoksia olisi ettei turhaan tarvisi kärvistellä. Veikkaan että jos ei nyt, niin parin päivän päästä viimeistään. Mikä oli viime lääkäri käynnillä paikkojen tilanne? :) Pidetään peukkuja! V

Tais ap jakaantua..

Mä olen yhtenä kappaleena, mietin tosin ite tässä et pitääköhän sitä itekkin mennä viikonlopun aikana näytille jos tää synnytys ei lähe kunnolla käyntiin..Tai no, liekö siitä mitää iloa on vaikka meniskin..

Tais ap jakaantua..

Mä olen yhtenä kappaleena, mietin tosin ite tässä et pitääköhän sitä itekkin mennä viikonlopun aikana näytille jos tää synnytys ei lähe kunnolla käyntiin..Tai no, liekö siitä mitää iloa on vaikka meniskin..

mäkin haluan jakaantua :D tosin,mitään sinne viittaavaakaan ei ole ollut,joten epäilen että tämäkin menee yliaikaseks niin että paukkuu :snotty: mut koita sä nyt suoriutua tehtävästä,vielä on tätä päivää jäljellä ;)

mäkin haluan jakaantua :D tosin,mitään sinne viittaavaakaan ei ole ollut,joten epäilen että tämäkin menee yliaikaseks niin että paukkuu :snotty: mut koita sä nyt suoriutua tehtävästä,vielä on tätä päivää jäljellä ;)

Mulla poltti selkää sen toissayön, viime yönä supisteli niin et heräilin niihin, aamusta asti on tullut kipeitä supistuksia, mut ei NIIN kipeitä ja pirun epäsäännöllisesti, tyyliin välillä 2x tunnissa, toisinaan 4x tunnissa ja välillä menee pari tuntia ilman mitää..Eli ei tää nyt tunnu tästä tasottuvan... :kieh:

Yhteistyössä