Ojan pohjalle mennään, ja lujaa. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan sama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan sama

Vieras
Talo lähtee alta.
Mies menettää työpaikkansa. Laskuja tulee joka tuutista, ei ole varaa maksaa.
Auto korjaamolla, ja ei saada ulos ennenkuin lasku on maksettu.
Laskupaikkoihin olen soittanut ja sopinut eräpäivistä, mutta ei siltikään rahat riitä vaan kaikkeen. Osa on jo ulosotossa, ja osa menee ihan varmaan kohta.
Lainaa ei saada pankista, eikä kyllä otetakkaan.
Tekis mieli vaan olla, ja antaa kaiken valua hiekkana sormien välistä ja kärsiä niin että tekis mieli lähteä pois koko yhteiskunnasta.
Mikään ei riitä, kaiken eteen on täytynyt taistella vaikka yrittää olla kunnon kansalainen. :(
Jossain vaiheessa se oma suomalainen sisukin loppuu..

No, mä oon ollut siellä samassa paikassa jo kerran. Eikä siellä ollut yhtään kivaa, niin jossain vaiheessa se sisu taas nous pintaan ja kampesin ittenitaas jaloilleni. Tsemppiä! Enkä mä muuta osaa sanoa, anteeksi, ei ole mitään ihmeellisiä neuvoja. Ihmeitä ei vaan tapahdu, itse täytyy vaan jaksaa :/

Antakaa mennä. Stressi loppuu siihen, kun pääsette mukavaan vuokra-asuntoon hyvien busiyhteyksien päähän ja maksatte ulosottoon vain pakollisen summan kuussa. Muu raha riittää mainiosti elämiseen ja siitä nauttimiseen. Autokin on melkoinen rahasyöppö ja monelle täysin turha kapistus.

Voi, ei! Aina ei voi varautua ihan kaikkeen, vaikka kuinka suunnittelee ja yritää. Ei ole kokemusta vastaavasta tilanteesta, mutta ottakaa yhteys velkaneuvontaan ja sitten varmaan sos. toimistoonkin. Onkoteilleä lapsia?

Meillä ei ole kuin talolaina. Ja en todellakaan tiedä miksi me ollaan tässä jamassa.
Jos teitäisin osaisin ehkä korjata asian.. Velkaneuvojalla käyty, ja ei sieltä mitään käteen jäänyt kuin entistä sekaisempi olotila..
Tuntuu vain että nyt jos koskaan tarvitaan apua ja taloudellista tukea ja ei kukaan noteeraa hätää.
Ja mä en todellakaan halua siihen tilaan että ollaan suossa, vaan haluan tehdä asialle ennen sitä jotain. Tää rämpiminen on nyt jo todella uuvuttavaa.
Kun saat yhden hoidettua, tulee seuraavat pommit postilaatikosta. Ja ihan normaalit asumiskulut- ja menot.
Tekis mieli käyttää kaikki vähä mitä saadaan, ja kaivaa kuoppa.
Miksei ne lottovoitotkaan osu niille jota sitä tarvitsevat? Yksi rivi riittää, pieni toivo edes..
Eilen katselin taivaanrantaa ja hetken olin muissa maailmoissa. Sen tunteen kuin saisi takaisin, vailla huolia ja hivenen onnellisuutta.

Raha on tärkeää, ja se joka toista sanoo ei tiedä millaista on oikeasti olla köyhä.
Laskea ruokakaupassa tarkkaan. Luopua rakkaasta talostaan, maksaa silti seuravassa paikassa saman verran..

Sekavaa, todellista, ja puuduttavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Vielä on kesää jäljellä:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mitäs olette eläneet yli varojenne, oma syynne

Olet täysi idiootti. :headwall:

Sääliäkkö sellasia pitäis, jotka ovat eläneet siten, että varat ei riitä takasinmaksuun? Opettakoon siperia heitäkin hoitamaan asioitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä ei ole kuin talolaina. Ja en todellakaan tiedä miksi me ollaan tässä jamassa.
Jos teitäisin osaisin ehkä korjata asian.. Velkaneuvojalla käyty, ja ei sieltä mitään käteen jäänyt kuin entistä sekaisempi olotila..
Tuntuu vain että nyt jos koskaan tarvitaan apua ja taloudellista tukea ja ei kukaan noteeraa hätää.
Ja mä en todellakaan halua siihen tilaan että ollaan suossa, vaan haluan tehdä asialle ennen sitä jotain. Tää rämpiminen on nyt jo todella uuvuttavaa.
Kun saat yhden hoidettua, tulee seuraavat pommit postilaatikosta. Ja ihan normaalit asumiskulut- ja menot.
Tekis mieli käyttää kaikki vähä mitä saadaan, ja kaivaa kuoppa.
Miksei ne lottovoitotkaan osu niille jota sitä tarvitsevat? Yksi rivi riittää, pieni toivo edes..
Eilen katselin taivaanrantaa ja hetken olin muissa maailmoissa. Sen tunteen kuin saisi takaisin, vailla huolia ja hivenen onnellisuutta.

Raha on tärkeää, ja se joka toista sanoo ei tiedä millaista on oikeasti olla köyhä.
Laskea ruokakaupassa tarkkaan. Luopua rakkaasta talostaan, maksaa silti seuravassa paikassa saman verran..

Sekavaa, todellista, ja puuduttavaa..

Voi, ystävä! Toivon tosissaan, että saatte asian selvitettyä. Uskotaan niin, paremmat ajat tulevat varmasti teillekin vielä. Ottakaa yhteys sos. toimistoon, niidenhän täytyy auttaa. Lapsia teillä?

Sääliäkkö sellasia pitäis, jotka ovat eläneet siten, että varat ei riitä takasinmaksuun? Opettakoon siperia heitäkin hoitamaan asioitaan.

Varmaan tiedät ap:n tarinan perinjuurin. Oletko sä edes Mies? Tuntuu välillä, että katkera nainen siellä lässyttää ja ilkeästi vastailee muille. :kieh:

Ajattele velkoja ja saat niitä lisää!! Ajattele vaikeuksia niin tilanne ei koskaan helpota.
Kohdista ajatuksesi vaikka jouluun jolloin tilanne on hyvä, tee työtä että se paranee ja huomaat että niin käykin

No ensinnäkin, onko mahdollista saada lyhennysvapaata lainan maksuun?? Onko mahdollisuutta realisoida jotain omaisuutta? Paljonko teillä on lainaa ja millaset lyhennykset kyseessä?
Olisiko mahdollista maksaa pelkkiä korkoja siihen asti että mies saa töitä? Pystyykö vanhempanne teitä auttamaan pahimman yli? Ja kauanko tämä tilanne on kestänyt?

Olisiko talonmyynti ja lainojen maksu vaihtoehto? Pääsisitte asuntolainasta. Sitten vaan vuokralle, ja toimeentulotukea jos ei kerran työttömyyskorvaus (? ) riitä. Toivottavasti jaksatte yrittää, kyllä se siitä helpottaa! Olen joskus ollut ko. tilanteessa eikä todellakaan hymyilyttänyt, mutta siitä selviää kyllä.

Voi hali-pusi-hali-pusi

Yhteistyössä