Ok-talon myyjältä korvausta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja

Vieras
Juttelin aiemmin välittäjän kanssa ja sanoi, että tarvitaan korjauslaskelma(korvausvaatimus) jonka hän voi puolestamme toimittaa myyjälle. Välittäjä on nyt lomalla joten soitin firman toiselle välittäjälle ja kerroin asiasta. Hän lupasi toimittaa korvausvaatimuksen myyjälle (joka todella hankala jo myynnin jälkeenkin eikä mielellään oltaisi tekemisissä). Laitoin vaatimuksen sähköpostilla toissaviikon perjantaina ja välittäjä lupasi sen heti maanantaina toimittaa eteenpäin. Eli yli viikko sitten. Miten tästä eteenpäin toimitaan? Myyjä ei ole ottanut mitään yhteyttä.

[QUOTE="vieras";26763207]Korvausta mistä?[/QUOTE]

korjattavasta asiasta jonka myyjä on itse aikoinaan tehnyt väärin ja siksi hajoaa. Myyjä kertoi tehneensä kyseisen asian itse ja nyt sen on käynyt rakennusfirma tarkastamassa jo todennut, että tehty ihan täysin väärin ja tästä syystä hajoaa koko ajan lisää ja lisää ja korvattava uudella kokonaan.

Eikö kellään kokemusta korvauksen vaatimisesta talon myyjältä?

Myyjän mukaan pienen kohdan korjaus oston jälkeen on riittävä, mutta ei auttanut. Ja kun todella väärin tehty niin pitää käydä koko juttu läpi kun on vuosien varrella vaan hajonnut ja hajonnut lisää eri kohdista. Nyt korjattava kokonaan ja aika rupeaa pian loppumaan kesken.

[QUOTE="jaja";26763321]ei muuta kuin lakimieheen yhteys joka ottaa yhteyttä myyjään. JOs ei muu auta niin haasteen kautta oikeuteen ja pääsette asiassa eteenpäin.[/QUOTE]

Eikö myyjällä ole mitään velvollisuutta vastata edes tuohon vaatimukseen? Voiko sen sivuuttaa tuosta noin vain?

[QUOTE="vieras";26763334]Meillä haetaan parhaillaan korvausta myyjältä asianajajan kautta. Ei se muuten onnistu.[/QUOTE]

tekö itse maksatte lakimiehenne? Minkä hintaista tuollainen palvelu on?

[QUOTE="vieras";26763365]Kotivakuutus <3 Ja, joo itse maksetaan loput. Hinnat on huimia, mutta kun korvausvaatimuskin on iso.[/QUOTE]

Meillä summa ei ole kuin pari tonnia.

Sitä mä vaan mietin et kuinka se menee kun olette kuitenkin tienneet tästä itse tehdystä korjauksesta ja siitä että sitä pitää korjata vielä lisää...Ostajalla on kuitenkin velvollisuus tarkistaa asiat jne..Eri asia jos se tarkistus vaatis rakenteiden avaamista jne..

Mut joo, soita ekana vaikka oikeusaputoimistoon.

Sitä mä vaan mietin et kuinka se menee kun olette kuitenkin tienneet tästä itse tehdystä korjauksesta ja siitä että sitä pitää korjata vielä lisää...Ostajalla on kuitenkin velvollisuus tarkistaa asiat jne..Eri asia jos se tarkistus vaatis rakenteiden avaamista jne..

Mut joo, soita ekana vaikka oikeusaputoimistoon.

Rakennusfirman mieskin sanoi, että jos tämä olisi korjattu muutama vuosi sitten, olisi entiset jouduttu repimään pois, jolloin enemmän työtä ja kalliimpi. Nyt vähemmän työtä. Myyjä ei siis ole korjannut itse mitään vaan kyseessä osa taloa. Sanotaan nyt sit, että sokkelin pinnoite tulee alas ympäri taloa. Myyjä on sen tehnyt itse kun rempannut taloa ja nyt se tipahtelee palasina alas ympäri taloa. Takaoven vieressä oli pieni kohta josta oli pala irti ostovaiheessa ja myyjä sanoi, että sen kohdan kun paikkaa, niin riittää. No ei se paikkaus riittänyt kun koko taloin ympäriltä puuttuu polyuretaanilevyjen päältä verkoitukset, primeroinnit ja verkoituslaastit. Lätkitty vaan laasti ja kivirouhe liukkaan polyuretaanilevyn pintaan.

Yhteistyössä