Oko nämä pelot normaaleja?äidiksi tulemisesta haluan puhua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Tai siis olenhan jo äiti kun minulla on kolme lasta ja nyt sitten tulee neljäs.
Ja tämä päätti tulla ilman suunitelmia eikä ikinä ois voinu keskeytystä miettiäkkään.
Minulla on nuorin jo 7vuotias ja osaan kyllä hoitaa vauvaa enkä ole peukalo keskellä kämmentä,mutta mua pelottaa ja huolettaa eniten se jaksaminen.
Pelkään että joudun taas valvomaan vähintään sen 3kk mitä on kaikki huutaneet ja mikään ei ole auttanut.
Mies tekee 3vuorotyötä joten miten selviän ja jaksan ne yöviikot yksin valvoa jos vauva on itkuinen.
Tiedän että on tyhmää etukäteen miettiä näitä asioita,mutta en voi sille mitään että ne mietityttää.
Ja ikääkin on minulla jo 38vuotta joten en ole mikään nuori enään.
tiedän että mieheni auttaa ja tukee minkä pystyy.

Ymmärrän pelkosi. Mulla on neljä lasta, kaks viimesintä 1v5kk ikäerolla. Kolmas lapsi oli sellanen, et ekat 8kk sai kanniskella koko ajan, ei ollu koskaan tyytyväinen. Vasta vuoden iässä voi sanoa, että alkoi rauhoittua. Ei oikein koskaan selvinnyt mikä hänellä oli. Kyllä pelotti, kun aloin odottaa tuota neljättä, tämän "huutajaisen" ollessa 8kk. Mulla mies tekee pelkkää yövuoroa ja ikää on mullaki 37-vuotta, en siis ihan tyttönen enää ;)
Monesti mietin miten ihmeessä selviän. Onneks tää neljäs ei ollu yhtä paha itkeen kuin edellinen vauva. Oli hälläkin jotain lievää koliikin tyyppistä, koska illat itki aina klo 0.00 saakka ja kolmenkuukauden iässä se jäi pois. Jotenki me vaan ollaan selvitty, nyt kolmonen on 2v3kk ja vauva kohta 9kk:)
Lisää meille ei lapsia tule!
Tsemppiä sulle, ota luovuus käyttöön, hommaa kantoliinaa ja koliikkikeinua, jos kauhukuva koliikista toteutuu. Kyllä sitä aina jotenkin selviää, kun on pakko. Ja eihän sitä välttämättä tuu ollenkaan:)

Yhteistyössä