Oksensin melkein heti e-pillerin oton jälkeen. Otin myöhemmn uudeen, mutta nyt tuli ongelma....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Toisen pillerin otosta on 2,5 ja taitaa sekin tulla pihalle. Ohjeessa kun sanottiin ettei 3-4h aikana kerkiä välttis imeytyä.

Mulla on menossa liuskan 2.viikko ja viimeinen päivä joten en siis voikaan nyt lopettaa tähän pävään sitä liuskaa sit vissiin jotta ehkäisyteho säilyisi. Huomenna nimittäin alkaa se 3.viikko vasta.

Kolmatta pilleriä ei varmastikaan ole mitään järkeä ottaa? Jos nyt lopetan niin aloitankohan uudelleen sit menkkojen ekana päivänä. Tuli vähän hankalaan saumaan kun en ole edes varma sopiiko noi pillerit mulle edes :S

aikai niit saa toista päivässä ottaa vaikka oksentaisikin. sitten vaan käytät kumia loppulevyn ajan varmuuden vuoksi jos epäilet ettei tehonnut. vaikkakin ite oon vuosien varrella unohdellut monta pilleria eikä koskaan ole "vahinkoa käynyt". kuitenkin heti kun pillerit on pois jättänyt, oon raskaaksi heti tullut.
syö se levy loppuun ja kondomin voi jättää pois vissiin kun toinen levyllinen alkaa.
ite oon eka kertaa siinä elämän tilanteessa että ei toivoisi raskautuvan, lapsiluku täynnä. siksi hommasin ehkäisy impalantaatin. ei tarvi muistaa pilereitä eikä murehtia aina ku maha on sekasin että pysyykö sisällä vai ei

[QUOTE="vieras";25550505]aikai niit saa toista päivässä ottaa vaikka oksentaisikin. sitten vaan käytät kumia loppulevyn ajan varmuuden vuoksi jos epäilet ettei tehonnut. vaikkakin ite oon vuosien varrella unohdellut monta pilleria eikä koskaan ole "vahinkoa käynyt". kuitenkin heti kun pillerit on pois jättänyt, oon raskaaksi heti tullut.
syö se levy loppuun ja kondomin voi jättää pois vissiin kun toinen levyllinen alkaa.
ite oon eka kertaa siinä elämän tilanteessa että ei toivoisi raskautuvan, lapsiluku täynnä. siksi hommasin ehkäisy impalantaatin. ei tarvi muistaa pilereitä eikä murehtia aina ku maha on sekasin että pysyykö sisällä vai ei[/QUOTE]

Ohjeessa oli, ettäon sama kuin unohtaisi ottaa pilleri, jos oksentaa sen 3-4h aikana joten noudatin ohjetta ja otin uuden.

[QUOTE="Näpsä";25550476]Lue mitä siellä pakkauksen ohjeessa sanotaan. Ja varmuuden vuoksi käytä kumia.Ei niitä liikaa saa napsia kuitenkaan.[/QUOTE]

Luinkin, mutta se on nyt ongelma, että pillerit voi jättää kesken kolmannella viikolla ilman raskaaksi tulemisen vaaraa. Tokaviikolla vain pitäs uohtuneen (tässä tapauksessa oksennetun) lisäkis jatkaa normaalin tahtiin pillereiden syöntiä eika raskauspelkoa ole.

[QUOTE="minä";25550612]Luinkin, mutta se on nyt ongelma, että pillerit voi jättää kesken kolmannella viikolla ilman raskaaksi tulemisen vaaraa. Tokaviikolla vain pitäs uohtuneen (tässä tapauksessa oksennetun) lisäkis jatkaa normaalin tahtiin pillereiden syöntiä eika raskauspelkoa ole.[/QUOTE]

Sitä, että en voi nyt jättää liuskaa vielä kesken kun on toka viikko. Kolmannella sen vois.

Älä jätä liuskaa kesken, vaan odottele rauhassa että olo helpottuu. Jos nyt kyseessä ye-pillerit niin niissä on se 12h unohdusaika, voit huoletta odotella että olo paranee ja ottaa sitten pillerin.

Mutta joka tapauksessa joudut ottamaan sen kolmannen.

[QUOTE="asd";25550663]Älä jätä liuskaa kesken, vaan odottele rauhassa että olo helpottuu. Jos nyt kyseessä ye-pillerit niin niissä on se 12h unohdusaika, voit huoletta odotella että olo paranee ja ottaa sitten pillerin.

Mutta joka tapauksessa joudut ottamaan sen kolmannen.[/QUOTE]

Kiitos. Auttoi paljon :)

Yhteistyössä