Oksettaako teitä äidit jotka ovat...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suppura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suppura

Vieras
RÖÖKI huulessa :( siis korjaan, ODOTTAVAT äidit! Minua oksettaa ja säälittää!
Siis onhan se oikeasti tosi ruman näköistä ku näkee jonku odottavan äidin tupakkaa kiskomassa...
Mitäköhä sellaset äidit ajattelee? Ei ainakaan vauvan parasta! Omaa itteensä vaan, voi hemmetti! Siis en tajua, jos tupakasta VOI OLLA VAARAA SIKIÖLLE ja onkin, niin miksi riskeerataan vauvan terveys omien halujen vuoksi!? Eikö vois ajatella sitä vauvaa joka raukka tuskissaan sitte pyörii masussa onnettomana...:(
Onko kukaan samaa mieltä? Niin, täällä on varmasti nyt niitä äitejä jotka ovat sauhutelleet raskaana ollessaan eivätkä piittaa, ja heiltä tulee nyt sanomista mutta ei pahemmin kiinnosta :( Älkääkä edes aloittako että mutta meidän pojalle ei tullut mitään vaikka poltin koko ajan!!! No sehän oliski kiva kuulla ja vaikka pitäski paikkaansa niin silti JOTAIN olis voinu mennä pieleen! Mitäs sitten? Siis sitä en tajua, miksi sellaset äidit tekee niin jos jotain voi sattua? ja kyllä se vauva siitä kärsii! Kertokaa mulle?
Sitten ajatellaan että se on jokasen oma asia, okei mutta ku on toisen ihmisen eli vauvan terveydestä kysymys niin...ei se enää ole oma asia....

Oli pakko purkautua, ku ottaa joskus niin aivoon ku näkee tommosia odottavia äitejä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Onko tästä asiasta pakko tehdä jokapäivä uusi aloitus?

Tärkeä aihe on, toivoisin vaan että ne jotka ovat nyt alussa vielä raskaana ja polttavat niin voisivat ajatella omaa sekä vauvan hyvinvointia ja lopettaisivat tupakan! Aloittakoot sitten vaikka uudestaan ku vauva on syntynyt mutta olisivat sen raskausajan polttamatta! Minusta oikeasti tuntuu että jotka näin tekee että polttaa niin ovat vähän vajavaisia, pakko olla!

En usko, että oksettaa avauksen tekijää. Se että asiat oksettavat, kun ne oikeasti ovat väärin tai epämiellyttäviä tai vastenmielisiä, on aivan turhaa liioittelua. En usko, että tupakoiva äiti aiheuttaa oksennuksen tulon. Hieman malttia ilmaisuun, kiitos, niin voi asiakin mennä paremmin perille. :)

Ei okseta... Lähinnä säälittää se lapsi ja äiti kun ei pääse irti tupakasta edes odotusajaksi...

Olen tosin aina ihmetelly sitä että miksi sitä tupakointia ei voi heittää pois ennen raskautta?
Eikö olis paljon helpompaa

Minä muodostan heti kamalan negatiivisen kuvan äidistä, joka polttaa ja esim. työntää lastenvaunuja/-rattaita. En koskaan voisi altistaa lastani passiiviselle tupakoinnille omasta toimestani.

Mutta ei minua okseta ja ymmärrän kyllä heidänkin olevan lapsiaan rakastavia äitejä. Silti pitää katsoa vähän moralisoiden.

No ylipäätään kaikki äidit jotka polttaa (erit. lapsensa läsnäollessa) muodostaa tietynlaisen negatiivisen mielikuvan. Ei pelkästään odottavat äidit. Itseasiassa lapsetonkin tupakoiva ihminen aiheuttaa negatiivisia väristyksiä. Minulla ei ole ollut juurikaan tupakoivia ystäviä että olen kai aika ahdasmielinen kun en ole tupakoiviin ihmisiin tottunut.

Khyyl. Oksettaa ja pistää vihaksi.

Palstalla ollaan valmiit kiskomaan hirsipuuhun ne, jotka läpsäisevät lasta sormille tai ottavat niskavilloista kiinni, mutta raskaudenaikaista pahoinpitelyä ei pidetä juuri minään.

Raskaudenaikainen sauhuttelu (ja alko ja huumeet ) on harkittu pahoinpitely ja näitä käyttävät odottajat pitäisi saattaa pakkohoitoon.

Yhteistyössä