oleko juonut esim. lasin siideriä imetysaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen imetysaikana juonut kyllä tuon lasillisen. eikös siinä äidinmaidossa ole samanverran kuin omassa veressäsi sitä alkoholia? Eli ei pääse humaltumaan poika siitä lasillisesta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
olen imetysaikana juonut kyllä tuon lasillisen. eikös siinä äidinmaidossa ole samanverran kuin omassa veressäsi sitä alkoholia? Eli ei pääse humaltumaan poika siitä lasillisesta ;)

Jep, vaara ei ole se alkoholi maidossa vaan humalainen äiti, joka voi pudottaa vauvan.
Yhden -ja vaikka kaksi- voi siis juoda.

Taisin enimmillään juoda jopa kaksi ihan kokonaista siideriä imetysaikana ja meidän vauvalle ei tuttipullo kelvannut ollenkaan. Join siiderit heti sen jälkeen kun olin lapsen imettänyt unille klo 20 ja koska rytmi oli siinä vaiheessa jo sen verran tiedossa, että tiedettiin hänen kaipaavan maitoa seuraavan kerran vasta n. kolmen, neljän maissa aamuyöllä, "uskalsin" hyvin juoda siiderit. Loppupeleissähän se on todella minimaalinen osa mikä sitä alkomahoolia sinne äidinmaitoon ja sitä kautta lapselle menee, että huoletta voi sen yhden lasillisen juoda vaikka imettäisi hetikin. Mun yhdelle ystävälle oli neuvolassa (Turussa) neuvottu, että käytännössä suurempi huoli imettävän äidin juomisessa on se kuinka lasta pystyy käsittelemään jos humaltuu, kuin se että sitä alkoa kulkeutuisi äidinmaidosta lapsen elimistöön haitallisia määriä.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
En juonut raskaus- enkä imetysaikana pisaraakaan...

En minäkään. Parempi olla ottamatta mitään.

Raskausajan nollalinjan ymmärrän ja noudatin sitä itsekin, mutta imetysaikana ei tarvitse kieltäytyä lasillisesta siideriä ainakaan siinä pelossa, että siitä olisi vauvalle jotain haittaa. Netistä löytyy tarkempaa tietoa siitä, miten paljon alkoholia erittyy äidinmaitoon. Kieltäytymisestä ei tietenkään ole haittaa imetysaikanakaan... =)

Alkuperäinen kirjoittaja vettäkengässä:
no höpö höpö!!
kylla lasin tai parin voi ihan hyvin juoda!!! ja jos epäilyttää tai mies panee vastaan,lypsä ennen juomista yksi ruoka annos ja syötä sit pullosta yksi ruoka! :wave:

Luepa se ap:n teksti uudestaan ennen ku neuvot :)

Yhteistyössä