Olemme pienituloinen perhe, mitä olette mieltä tästä omakotitalosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihmettelen miksi on noin halpa. ihan oikeesti talo on pari vuotta vanha onhan ton rakentamiseenkin mennyt jo enemmän. onko tossa virhe
olen itse juuri rakentanut talon saman kokoinen ja autotalli rahaa palanut jo 200 000 euroa

[QUOTE="moi";25012006]ihmettelen miksi on noin halpa. ihan oikeesti talo on pari vuotta vanha onhan ton rakentamiseenkin mennyt jo enemmän. onko tossa virhe
olen itse juuri rakentanut talon saman kokoinen ja autotalli rahaa palanut jo 200 000 euroa[/QUOTE]

Onkylläihan Iin hintatasossa, sieltä saa tuolla hintaa uuden. Samoin muhokselta, Tyrnävältä ja Lumijoelta esim. Eikä tarvi
olla vikaa.

[QUOTE="joo";25011602]Siis tämä tulppaanitaulu, kenelläkään tietoa, mistä ostettu:
img3447166235832873144.jpg
[/QUOTE]

Tietääkö joku mistä taulu on ostettu? Joku veikkaili ikeaa, mutta en löytänyt ikean sivuilta. Tietääkö joku esim. millä nimellä kannattaa etsiä?

Mietittekö noin tarkkaan taloa ostaessa, että sokkelit sun muut pitää laittaa? Omakotitalossa on aina enemmän rahanmenoa kuin rivarissa, aina jotain laittamista ja huoltoa ym. Itse en edes jaksais laskea moisia menoja. Niistä selviää muutamalla satasella, tekee sitten kun on rahaa. Ei kaikkea tarvi kerralla. En minäkään lähtis rakennusurakkaan jos tuolla hinnalla saisin uuden mieleisen talon, mieleiseltä paikalta.
Jos talossa on keskeneräisyyksiä, niin on hyvin mahdollista, että muitakin puutteita löytyy. Jos työt joutuu teettämään vieraalla, niin muutamalla satasella ei saa mitään. Esimerkiksi maalaus on kallista, jos sen tekee kunnolla eikä tyydy ruiskumaalaukseen.

[QUOTE="vieras";25012954]Jos talossa on keskeneräisyyksiä, niin on hyvin mahdollista, että muitakin puutteita löytyy. Jos työt joutuu teettämään vieraalla, niin muutamalla satasella ei saa mitään. Esimerkiksi maalaus on kallista, jos sen tekee kunnolla eikä tyydy ruiskumaalaukseen.[/QUOTE]
Se ilmeisesti kuuluu hintaan.

[QUOTE="moi";25012006]ihmettelen miksi on noin halpa. ihan oikeesti talo on pari vuotta vanha onhan ton rakentamiseenkin mennyt jo enemmän. onko tossa virhe
olen itse juuri rakentanut talon saman kokoinen ja autotalli rahaa palanut jo 200 000 euroa[/QUOTE]

oulun ympäristökunnista iissä on juurikin ne halvimmat talot, tyrnävä taistelee samoilla hinnoilla. sitten kun mennään esimerkiksi kempeleeseen, hinnat nousevat hurajsti.

Vuokratontti on iso miinus, toinen ongelma on talon sijainti... kuinka pitkä koulumatka lapsille tulee??? Talo on keskellä ei-mitään.

Uskokaa jo. Vuokratontti ei ole mikään miinus.

Tässä talossa ainoastaan suora sähkö on miinus, mutta sitäkin voi kompensoida ilmalämpöpumpulla. Ja olikohan siinä varaava takkakin keskellä taloa. Kannattaa ehdottomasti käydä tutustumassa taloon. Edullinen on.

Toinen miinus on lämpimän varastotilan puuttuminen, mutta voihan sitä ostaa lisäkaappeja huoneisiin.

Yhteistyössä