Olemmeko poikkeuksellisen pieniruokainen perhe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diesel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diesel

Vieras
Laitoin 2+2 perheelle ruokaa. Tuorepastaa paketti jossa lukee että riittää 2 lautaseen ja 300g jauhelihaa laitoin kastikkeeseen. Ja tuota ruokaa vielä jäi reilusti.
2 isokokoista aikuista ja toinen lapsista on murkku.
Jäin vaan miettimään, että miten muilla..

Jos ei ollut mieleistä ruokaa taikka ollut porukka jo kylläisiä syödessään.. Meneekö teillä aina yhtä vähän tota lämmintä ruokaa? Jos välipaloja syötte liikaa, ettei mene terveellinen ruoka enää sit alas?

Itse olen huomannut, että nuo tuorepastat ovat kyllä paljon riittoisempia kuin pakkauksessa lukee. Meidän perheelle riittää hyvin yksi pkt ja meitä on 5 syömässä(yksi teini :kieh: ), lisukkeeksi tietysti meillä on aina hyvä salaatti ja kastike.

Meitä on kaksi ja miä syön ruualla perunan tai kaksi tai vastaavan määrään riisiä makaroonia tms.
Yleensä teen kastikkeen 400g jauhelihasta, eikä siitä jää kyllä kuin tippa jälelle, kun mies kiskasee sitä noi seitsämän perunansa päälle :D

että miten ruokaa kokkaisin 4aikuiselle ja 4 lapselle niin ettei jäisi nälkä. Kerran meillä oli ruokavieraita jotka söi kaiken pöydästä ja senkin jälkeen jäi fiilis, että loppui kesken.

ELi jos teen esim. tyyliin tuore pastaa niin onko 3 rasiaa ok? ja kilosta jauhelihaa kastike?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja ruoka klo 16. aamupala klo 9. Tuossa välissä ulkoilua 2h. Lapset söi molemmat hedelmäsalaattia klo 12. Todella paljon mielestäni tuota tuorepastaa tuli.

Siis teillä pärjätään pitkälle iltapäivään asti aamiaisella ja hedelmäsalaatilla? Mä olisin varmaan nääntynyt. Todella pieniruokaista porukkaa on, jos ei noin vähän ruuan jälkeen edes pääruoka mene alas.

Meillä tehdään tuolla samalla reseptillä + ruokaan paketti herkkusienia, pari paprikaa, sipulia tms. 2 aikuista & pieni lapsi ja ehkä yksi iso annos jää jäljelle illaksi...

Tosin ei se ainakaan minussa näy.. vielä kun ollaan tosi liikkuvaisia niin..
Eli ruokavieraita kun tulee niin onko tuo 3 pakettia tuorepastaa ja 1kg jauhelihaa ok? Vai mitähän ruokaa tekisin, että varmasti riittäisi.. Tosiaan oli noloa silloin kun ruoka vähän loppui kesken..

Tuorepastaa en ole koskaan tehnyt, enkä siis tiedä paketin kokoa, mutta jos teen jauhelihakastiketta 300 g niin kyllä sitä kahdelle aterialle riittä (2 aik+4 lasta).

Meillä tosin syödään tuohon aikaan jo neljättä kertaa, joten kyllä te olette pieniruokaisia!

Tosin ei se ainakaan minussa näy.. vielä kun ollaan tosi liikkuvaisia niin..
Eli ruokavieraita kun tulee niin onko tuo 3 pakettia tuorepastaa ja 1kg jauhelihaa ok? Vai mitähän ruokaa tekisin, että varmasti riittäisi.. Tosiaan oli noloa silloin kun ruoka vähän loppui kesken..

No jos laskee kaikille 250gr ruokaa ja salaatin vielä päälle (muksut mukaanlukien), niin kai selviät hyvin. Kolmesta tuorepastapaketista tulee kyllä kilo keitettynä ja sittenhän on 2 kiloa täynnä. Hätävaraksi vielä leipää...

Tiedän itse etten/ettemme syö paljoa ja aina kauhistelen mielessäni kauppakassien määrää mitä esim. tuttavat raahaavat kotiinsa. Sitä en ymmärrä, miten minä esim. voi olla reilusti ylipainoinen näillä tottumuksilla kun kaverit ovat varsinaisia hoikkuuden perikuvia vaikka tuntuu, että jatkuvasti syöpöttelevät/käyvät mäkissä jne.

Ei ole reilua : (

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosiaan oli noloa silloin kun ruoka vähän loppui kesken..

Jotkut ihmiset syövät kyläpaikassa tolkuttomasti aivan kuin eivät olisi koskaan ruokaa nähneet.

Meillä yksi tuttavaperhe, joka aina mainostaa, että meillä on kova nälkä, me ei olla syöty mitään kun tiedettiin että täällä saa..

Ja sitten mä hikoilen, että apua jos mun tarjottavat ei riitä..

Jotkut ihmiset syövät kyläpaikassa tolkuttomasti aivan kuin eivät olisi koskaan ruokaa nähneet.

Meillä yksi tuttavaperhe, joka aina mainostaa, että meillä on kova nälkä, me ei olla syöty mitään kun tiedettiin että täällä saa..

No aina kun minä menen vierailulle, oletuksena on että tullaan tyhjin vatsoin. On meinaan sitä ruokaa toisille jakaa. Esim anoppi tekee aina tuplamäärän ruokaa, jotta mikään ei voi loppua kesken. Se olisi hänelle noloa. Itse yritän välttää ihan tuhlausta, mutta kyllä sitä ruokaa usein menee paljon.

kahvia en juo, teetä aamulla ja joskus illalla, En syö pullaa,keksiä, karkkia, limsaa, energiajuomia, suklaata tms.
Oikeasti on päiviä, että mä en edes syö kun aamupalan ja iltapalan (teetä ja pari leipää, juustolla ja salaatilla ja paprikalla). Ja joo, säästöliekin tiedän ja sitä epäilenkin, mutta en vaan osaa syödä enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

No aina kun minä menen vierailulle, oletuksena on että tullaan tyhjin vatsoin. On meinaan sitä ruokaa toisille jakaa. Esim anoppi tekee aina tuplamäärän ruokaa, jotta mikään ei voi loppua kesken. Se olisi hänelle noloa. Itse yritän välttää ihan tuhlausta, mutta kyllä sitä ruokaa usein menee paljon.

Sen takia en oikein osaa ehkä varata tarpeeksi. Ja riippuu se tästä omasta ruokakulttuuristakin. Täytyy jatkossa varata enemmän..

Yhteistyössä