olen aikuinen ihminen ja tuloja 0euroa :/ muita?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tili ja lompakko tyhjänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tili ja lompakko tyhjänä

Vieras
olen hoitanut kolme lastani kotona, joten työssäoloaikaa ei ole paljoa ehtinyt kertymään. nyt tuli aika kun ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi, mutta en saa työttömyyskorvausta sillä 10kk vaadittava työssäoloehto ei kohdallani täyty. katsovat miehet tulot ja niiden perusteella en saa mitään korvausta.

Ja sitten ihmetellään sitä, että lapsiperheet on köyhiä, ja yksinhuoltajien määrä lisääntyy. Tässä maassa perheellinen tulee paremmin toimeen (jos on työtön) kun on yh, lapsiperheen elättäminen yhden tuloilla on melkoista taiteilua. Ei se juhli yksinhuoltaja vaikka kävis töissäkin, mulla on siitä omakohtaista kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tili ja lompakko tyhjänä;22670408:
asia ei ole ihan niin yksinkertainen.lääkäri kirjoitti sairaslomaa, ja lisää tulossa:(

no millainen vaiva sinulla on? Jotain mt puolella? Jos fyysistä vaivaa on ja et pysty töitä tekemään, niin eihän tuolla kurssilla rasitu.

Alkuperäinen kirjoittaja Tili ja lompakko tyhjänä;22670408:
asia ei ole ihan niin yksinkertainen.lääkäri kirjoitti sairaslomaa, ja lisää tulossa:(

no voithan sä silti hakea kouluun ja miettiä tulevaisuutta.etkö ole oikeutettu saamaan sairauspäivärahaakaan ?

Ja sitten ihmetellään sitä, että lapsiperheet on köyhiä, ja yksinhuoltajien määrä lisääntyy. Tässä maassa perheellinen tulee paremmin toimeen (jos on työtön) kun on yh, lapsiperheen elättäminen yhden tuloilla on melkoista taiteilua. Ei se juhli yksinhuoltaja vaikka kävis töissäkin, mulla on siitä omakohtaista kokemusta.

Ei pidä paikkaansa. Kyllähän sillä miehellä on pakko olla himpun verran paremmat tulot kuin yh:lla, jos ne nollaavat vaimon korvauksen. Voihan se mieskin ruveta työttömäksi niin sitten saavat molemmat rahaa =)

no voithan sä silti hakea kouluun ja miettiä tulevaisuutta.etkö ole oikeutettu saamaan sairauspäivärahaakaan ?

sain Kelalta hylkypäätöksen,Kelan mielestä en ole työkyvytön:(
eli en saa.
tässä tilassa en kykene ajattelemaan tulevaisuutta,tuntuu ettei sitä edes ole.
täysi työ että selviän jotenkuten seuraavaan päivään.hoitamaaan lapset ja kodin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tili ja lompakko tyhjänä;22670454:
sain Kelalta hylkypäätöksen,Kelan mielestä en ole työkyvytön:(
eli en saa.
tässä tilassa en kykene ajattelemaan tulevaisuutta,tuntuu ettei sitä edes ole.
täysi työ että selviän jotenkuten seuraavaan päivään.hoitamaaan lapset ja kodin.

Kuitenkin asut miehen kanssa yhdessä. Onhan hänellä jonkinlainen eatusvelvollisuus lapsia kohtaan ja jos olette naimisissa niin sinuakin kohtaan. Onneksi meillä mies on mukisematta elättänyt meidät kun olin hoitovapaalla. Nyt kun keväällä menen töihin, niin pystyn minäkin maksamaan jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tili ja lompakko tyhjänä;22670358:
olen hoitanut kolme lastani kotona, joten työssäoloaikaa ei ole paljoa ehtinyt kertymään. nyt tuli aika kun ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi, mutta en saa työttömyyskorvausta sillä 10kk vaadittava työssäoloehto ei kohdallani täyty. katsovat miehet tulot ja niiden perusteella en saa mitään korvausta.

jos on pitkäaikaistyötön eli 500 pv täynnä työttömyyttä voi päästä palkkatuettuun työhön joka on suurempi kuin työttömyyspäiväraha (korkein korotettu on monta sataa isompi kuussa kuin päiväraha.) , tämä on ilmaista periaatteessa työantajalle ja työaikasi on 4-5 tuntiin per päivä, valtio maksaa työnantajalle palkkasi ja työnantaja sinulle...

2009 vuoden alusta tuli voimaan 8kk työssäoloehto, jonka pitää täyttyä 2 vuoden ajalta, 6 kk tuosta saa kasaan 12 kk palkkatuetulla työllä. 2 kk pystyy saamaan sitten pätkätöillä jne kasaan jolloin pääsee liiton / kassan rahoille...