Olen avioliitossa itseäni 12v vanhemman ex-narkomaanin ja rikollisen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Daniela-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä täällä on ollut aiemmin jokin saman tapainen aloitus, mutta tämä on eka kerta kun minä tästä aiheesta kirjotan tänne palstalle. :rolleyes: tuli mieleen tuosta korvaushoito keskustelusta, miehen muutamat ystävät on siinä hoidossa, mun mies pääsi huumeista lopullisesti irti vankilassa...

Aloituksen tein sen takia, koska haluaisin valaista asiaa ettei jokainen narkomaani ole paha ihminen niin kuin moni olettaa kun haukkuu ja halveksuu narkomaaneja. Asiat ei ole niin yksinkertaisia. Minun mies on luonteeltaan villi ja vilkas, hänen teini-iässään se näkyi esimerkiksi silleen että oli altis kokeilemaan uusia juttuja joista yks oli huumeet, hän kaipasi jännitystä elämäänsä ja moni 14-vuotias ei mieti tarpeeksi pitkälle että mitä tästä voi seurata. Addiktio on siinä mielessä armoton sairaus ettei se katso ikää, 14v tai 34v molemmat voi sairastua ja nuoruudessa tehdyistä virheistä voi joutua kärsimään vielä pitkään aikuisenakin... Mutta huonot tapansa pystyy muuttamaan jos riittää tarpeeksi halua ja tahdonvoimaa! Välittävät läheiset ja ammattiauttajat myös hyvästä. Minun mies ei ole narkannut tai tehnyt rikoksia enää 9 vuoteen, on työelämässä, äärettömän hyvä isä lapsilleen. Vankila tuomioita hän sai lähes kaikesta, paitsi siitä pahimmasta, mutta ei sekään kaukana ollut kun puukotti yhtä ihmistä, onneksi uhri selvisi hengissä ja tuli tuomio ainoastaan tapon yrityksestä... Mies katuu todella paljon tekojaan ja ei voi ymmärtää miksi meni tekemään jotain noin hirveää kun on ollut luonteeltaan hyväntahtoinen, mutta velkojen perinnän takia noissa piireissä tehdään vaikka mitä tai sitten sen takia että on vedetty liikaa suonensisäisesti kovia huumeita, valvottu useampi vuorokausi ja ollaan vainoharhasia...

Uskon että ihan hyvin tuommoisesta voi tulla hyvä isä ja puoliso.:)

Mutta näkyykö entinen elämä missään? Esim.suutahtaako riidoissa herkästi? Luovuttaako herkästi?

Tietty aina tulee varmasti olemaan ihmisiä jotka vihaa miestäni ja ei luota häneen, mutta mielestämme se kertoo näiden vihaajien säälittävyydestä. Ihmisellä on oikeus mennä elämässään eteenpäin, etenkin jos on pyytänyt anteeksi, parantanut tapansa ja ei ole aiheuttanut pysyvää vahinkoa. Me ollaan opittu pärjäämään jo sen asian kanssa aika hyvin ettei välitetä miehen kanssa ilkeämielisistä kommenteista, pakko tässä maailmassa on oppia suojaamaan itseään tai muuten haukkujien nuolet uppoaa syvälle sisimpään ja sillon on riski sortua käyttämään uudestaan huumeita... Monet alkoholistit ja narkomaanit ovat myös luonteeltaan taiteilijasieluja, boheemiin elämän tapaan kuuluu päihteet, moni tunnettu muusikko on päihderiippuvainen, ovat herkkiä ja tunteellisia ihmisiä mutta ulospäin esitetään kovista, halutaan paeta todellisuutta koska herkät ja tunteelliset ihmiset ei oikeen tässä julmassa maailmassa pärjää...

Näkyy miehestä huume menneisyys silleen että käy välillä vähän hitaalla, puhe tulee hitaasti, sormia jouduttu amputoimaan, c-hepatiitti oli mutta onneks se on nyt koteloitunut ja siitä ei pitäisi olla enää vaaraa.

Kaikesta tästä huolimatta mun mies on aivan ihana persoona, tykätään esimerkiksi paljon matkustella. :) aasia on miehen suosikkikohde ja tuonnut sieltä useamman buddha patsaan. Rauhaa rakastava ihminen yleensä, joskus äkkipikainen.

Yhteistyössä