olen harkinnut (ehkäisystä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nilla

Vieras
ottaa kierukan hormoni tai kuparisen en tiedä vielä kumpaa... mulla on kyllä suht runsaat ja kivuliaat kuukautiset joten en tiedä passaako se kuparinen sitten... yhdistelmäpillerit aiheuttivat mulle migreenin ja olin jatkuvasti masentunut... minipillereistä vuosin jatkuvasti tosin olen kokeillut vain cerazette merkkisiä... terkkari ehdotti että kokeilisin microluton merkkisiä minejä ne kuulemma sisältää samaa hormonia kuin h-kierukka..? kannattaako ensin kokeilla noita microlutoneja vai heti se kierukka vaan? siinäkin on sitten oma ongelmansa mä pelkään sitä asennusta ihan hitosti... olen muutenkin tosi kipu herkkä. Pyörryin kerran kun otettiin papakoe siks olen sitäkin aristellut ja viimekerrasta on jo pian 2v eli senkin varmaan joutuis ottaa ennen kierukkan laittoa. saatan jopa pyörtyä ihan tavallisesta rokotuksestakin että niin herkkä olen. Sitten toinen asia kerran lääkärin tehdessä sisätutkimusta hän kertoi kohdunsuun tai mikälie olikaan en muista tarkasti olevan hieman sivussa ja sen takia koen sisätutkimusenkin todella epämiellyttäväksi. voiko tämä vaikuttaa/estää kierukan asentamisen? entä vaikuttaako se että mulle on tehty sektio lantion ahtauden takia? aijon kyllä kysyä kaikken tämän lääkäriltäkin kun sinne pääsen 2kk kuluttua mutta olen sen verran utelias että kysyn jo täältä tietäiskö joku jotain... :)

Ei voitietää kkeilematta, toiset sanoo tulleensa raskaaksi vaikka on ollutkierukka ja toiset on tullut raskaaksi vaikka on syönyt pillereitä käyttänyt kondomia, laita joku paikalleen niin kokeillaan tuletko raskaaksi, ei se muuten selviä mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja 17cm aisaa:
Ei voitietää kkeilematta, toiset sanoo tulleensa raskaaksi vaikka on ollutkierukka ja toiset on tullut raskaaksi vaikka on syönyt pillereitä käyttänyt kondomia, laita joku paikalleen niin kokeillaan tuletko raskaaksi, ei se muuten selviä mitenkään.

et tainnut lukea edes tekstiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja hassua:
Alkuperäinen kirjoittaja 17cm aisaa:

et tainnut lukea edes tekstiä :D

Liian pitkä, laita referaattia.

Eiköhän sen hormonikierukan saa laitettua, kun oot synnyttänytkin, ei sitä lantioon asti laiteta, että ahtaus tuskin haittaa. ;) Papa pitää olla otettu muistaakseni puolen vuoden sisään, ja vastattu ennen ku voi kierukan laittaa. Yllättävän vähän se laitto sattui, mäkin jännitin niin paljon että meinasin pyötyä ku se laitettiin, mutta hyvin meni.

Yhteistyössä