Olen huolissani itsestäni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tässä lyhykäisyydessään tarinani:

Kun tapasimme mieheni kanssa olen hoikka ja hyvä kroppainen. Aloin odottaa esikoistamme jolloin varteeni kerääntyi painoa 26kg. Ei siinä mitään suurin osa lähti poiski.

Kun tapasimme painoin 50kg. Olen 161cm pitkä.
Raskauden jälkeen painoni jäi 57-58kg. Enkä todellakaan ollut itseeni tyytyväinen.! Haluaisin edelleen painoon 49-50kg. Sillä silloin olin sinut itseni kanssa.

Nyt olen uudelleen raskaana. Ja mulla on ihan hirveän vaikea saada kurkusta alas mitään :( pelkään että lihon ja lihon ja lihon. Näen peilissä toisinaan kauniin odottavan äidin ja toisinaan erittäin ruman valaan.

Haluaisin niin miellyttää vielä mieheni silmää ja olla samanlainen hoikka kuin ennen.

Paska paska paska minä :'( miestäkin varmaan hävettää tälläinen ruma valas.

Samoissa mitoissa ollaan, tosin vaan yks lapsi ja nyt 7 vuoden jälkeen tuo 50 on taas aamulukemana. Puhu asiasta miehellesi, hän voisi tukea sinua huomioimalla useammin tms. Osta kivoja äitiysvaatteita, jos sinulla on varaa. Neuvolassa kannattaa kertoa tuosta myös. On normaalia että paino nyt taas nousee, syöt vaan terveellisesti, mietit että jos en nyt syö tätä normiruokaa nyt, ahmin kohta nälkääni jotain epäterveellistä ja lihottavaa. se auttoi mulla.

Mä oon 159cm pitkä ja painan 55kg ja olen itseeni suht tyytyväinen, synnytin 8kk sitten ja mulle jäi muutama ylimääräinen kilo,jotka olen nyt saanut pois, eli painoni on nyt sama kuin ennen raskautta. Älä nyt ainakaan kanna huolta raskauden aikana painostasi, siis en tarkoita että vedä kaikkia herkkuja niin paljon kuin napa vetää vaan sitä että kyllä ne kilot saa sitten raskauden jälkeen pois. Mä kyllä söin mielestäni aika lailla kaikkea, mutta sen enempää en silti lihonnut....nauti raskaudesta ja mieti masussa olevaa vauvaa joka tarvii monipuolista ravintoa, itsesi ja painosi kanssa saat sitten rauhassa painia synnytyksen jälkeen:) Ymmärrän kyllä tunteesi, itselläni oli kanssa pelkoa lihoamisen suhteen ja kun olin synnyttänyt ja se mahareppu siinä vaan lojui ja lojui, niin epätoivo iski ja ikävöin vanhaa kroppaani, mutta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin saliharjoittelun ja jätin kaikki herkuttelut vähemmälle, niin kyllä alkoi reppu lähtemään ja ryhti paranemaan!!:)
Tsemppiä raskauteen ja nauti siitä, kyllä painoasioita kerkiää miettiä myöhempääkin ja tuskin se mies ottaa ja lähtee painosi takia!:)

Alkuperäinen kirjoittaja mieh:
Mä oon 159cm pitkä ja painan 55kg ja olen itseeni suht tyytyväinen, synnytin 8kk sitten ja mulle jäi muutama ylimääräinen kilo,jotka olen nyt saanut pois, eli painoni on nyt sama kuin ennen raskautta. Älä nyt ainakaan kanna huolta raskauden aikana painostasi, siis en tarkoita että vedä kaikkia herkkuja niin paljon kuin napa vetää vaan sitä että kyllä ne kilot saa sitten raskauden jälkeen pois. Mä kyllä söin mielestäni aika lailla kaikkea, mutta sen enempää en silti lihonnut....nauti raskaudesta ja mieti masussa olevaa vauvaa joka tarvii monipuolista ravintoa, itsesi ja painosi kanssa saat sitten rauhassa painia synnytyksen jälkeen:) Ymmärrän kyllä tunteesi, itselläni oli kanssa pelkoa lihoamisen suhteen ja kun olin synnyttänyt ja se mahareppu siinä vaan lojui ja lojui, niin epätoivo iski ja ikävöin vanhaa kroppaani, mutta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin saliharjoittelun ja jätin kaikki herkuttelut vähemmälle, niin kyllä alkoi reppu lähtemään ja ryhti paranemaan!!:)
Tsemppiä raskauteen ja nauti siitä, kyllä painoasioita kerkiää miettiä myöhempääkin ja tuskin se mies ottaa ja lähtee painosi takia!:)

Tuskin lähtee niin. Mut mitä hiton anoregtikoiden itkemistä tää taas on?? ap ei oo missään vaiheessa ollut edes ylipainoinen!!! luoja!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mieh:

Tuskin lähtee niin. Mut mitä hiton anoregtikoiden itkemistä tää taas on?? ap ei oo missään vaiheessa ollut edes ylipainoinen!!! luoja!!

älä missään nimessä syö mitään. kuihdu. kuole nälkään vaikka.
kauhea läski olet! hyi häpeä!! kyllä sille vauvalle vararavintoa riittää läskeistäs

Provohan tämä varmaan on, mutta varmuuden vuoksi: Järki käteen nyt. 161cm ja 57kg on normaalipaino, indeksinkin mukaan. Mä olen pari senttiä pidempi ja painan saman verran, mua sanotaan yleensä hoikaksi ;)

50kg ja alle on lapsen paino! Edes verenluovuttajaksi ei pääse, ellei paina vähintään 50kg.

Siis onko miehesi huomauttanut painostasi? Nauti nyt hyvä ihminen raskaudestasi ja ole iloisin mielin, vaikuttaa vauvaasikin :hug: Syö terveellisesti vähärasvaista ruokaa niin painokin pysyy kurissa. Raskausaikana ei voi liikaa tuijotella vaakaa koska se paino väkisin nousee vauvan kasvun mukana. Kannattaa ihan neuvolassa jutella tuosta asiasta ja mennä vaikka psykologin juttusille. Et todellakaan ole ylipainoinen edes 58 kiloisena.
Mun pituus on 163 ja aikanaan painoin 55kg ja sain kuulla näyttäväni anorektikolta.

Alkuperäinen kirjoittaja hei camoon:
Provohan tämä varmaan on, mutta varmuuden vuoksi: Järki käteen nyt. 161cm ja 57kg on normaalipaino, indeksinkin mukaan. Mä olen pari senttiä pidempi ja painan saman verran, mua sanotaan yleensä hoikaksi ;)

50kg ja alle on lapsen paino! Edes verenluovuttajaksi ei pääse, ellei paina vähintään 50kg.

kun olisikin provo.. :( muttei tosiaan ole.. oikeasti mun itsetunto jotenkin ihan nollassa. ja pidän vaan itseäni oksettavana lihavana. Harvoin, harvoin näen peilissä kauniin naisen.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Siis onko miehesi huomauttanut painostasi? Nauti nyt hyvä ihminen raskaudestasi ja ole iloisin mielin, vaikuttaa vauvaasikin :hug: Syö terveellisesti vähärasvaista ruokaa niin painokin pysyy kurissa. Raskausaikana ei voi liikaa tuijotella vaakaa koska se paino väkisin nousee vauvan kasvun mukana. Kannattaa ihan neuvolassa jutella tuosta asiasta ja mennä vaikka psykologin juttusille. Et todellakaan ole ylipainoinen edes 58 kiloisena.
Mun pituus on 163 ja aikanaan painoin 55kg ja sain kuulla näyttäväni anorektikolta.

Ei todellakaan ole. Mieheni kehuaa minua kauniiksi ja että minulla kaunis vartalo. eniten pitää pepustani ja lanteistani (näin sanoo) mutta silti jostain syystä en pidä itseäni kauniina.

tiedän mitä tarkoitat. itse olen myös 161cm ja ennen raskauksia painoni oli 48-50kg. esikoista (nyt 2v) odottaessani lihoin yli n. 23kg, puoli vuotta synnytyksen jälkeen painoin 56kg. en ollut itseeni tyytyväinen, oli selkeästi ylimääräistä koska olen hyvin hentorakenteinen. no, aloin odottamaan uudestaan, nautin raskaudesta vaikkakin vahtasin tarkemmin mitä suuhuni laitoin. en halunnut lihoa yhtä paljon kuin esikoista odottoessani. painoa kertyi kuitenkin n. 16-17kg. nyt kuopuksen ollessa vuoden ikäinen painan 56-57kg, enkä ole itseeni tyytyväinen. vaikka paino kuulostaa normaalilta, on kropassa (etenkin vatsanseudulla) ylimääräistä ja löysää :(
nyt laihdutuskuuri menossa, muutama kilo jo lähtenyt (painoin siis muutama kuukaisi sitten melkein 60kg).
kehotan kuitenkin nauttimaan raskaudesta ja syömään järkevästi, ei maailma näihin muutamaan ylimääräiseen kiloon kaadu vaikka ikävältähän tämä tuntuu:(
laihduttaa ehtii kuitenkin myöhemminkin!

Yhteistyössä