Olen huolissani kaveristani...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muslimeillahan on tosiaan oma tapansa mennä naimisiin, eikä sillä ole mitään "laillista" arvoa suomessa. On mun sukulaisenikin tällaisen seremonian käynyt läpi ja ovat tosiaan muslimipiireissä ihan aviopari, vaikka suomen lain mukaan eivät olekaan naimisissa. Ja tämä siis siksi, että uskonto ns. "vaatii" tuon naimisissa olon jotta voivat saman katon alla asua.

Mietinkin, onko avioliitto virallinen Suomen lain silmissä... Ilmeisesti kyse on sitten tällaisesta heidän omasta seremoniastaan.

[QUOTE="vieras";25505724]1. Suomessa ei saa oliskelulupaa, jos/kun on avioitunut ulkomailla. Avioliiton täytyy solmia Suomessa.
2. Täytyy asua puolison kanssa ainakin siihen saakka kunnes saa pysyvän oliskeluluvan, ainakin sen 2-3 vuotta.
3. Tämä asia ei kuulu muille, kääntykö muskimiksi, ortodoksiksi vai kenties apinaksi.

Onko sinulla kaikki asiat kunnossa kun täytyy pistää oman nokan toiten asioihin!?[/QUOTE]

Mitä ihmettä sinä höpiset?! :D

[QUOTE="vieras";25505724]1. Suomessa ei saa oliskelulupaa, jos/kun on avioitunut ulkomailla. Avioliiton täytyy solmia Suomessa.
2. Täytyy asua puolison kanssa ainakin siihen saakka kunnes saa pysyvän oliskeluluvan, ainakin sen 2-3 vuotta.
3. Tämä asia ei kuulu muille, kääntykö muskimiksi, ortodoksiksi vai kenties apinaksi.

Onko sinulla kaikki asiat kunnossa kun täytyy pistää oman nokan toiten asioihin!?[/QUOTE]

Ainakin henkilön edellinen aviomies sai jonkinnäköisen oleskeluluvan jonkun maagisen 6kk:n päästä, nykyään kuulemma 8kk. Nuo kuukaudet, mistä? Avioliitosta? Hakemuksesta?

Mulla on kyllä kaikki asiat kunnossa, toivon että sinullakin. :)

Jos jotain aion omille tyttärilleni opettaa, niin sen, että muslimit kierretään ja KAUKAA. Onneksi oma perheeni oli minulle tuon opettanut, niin en langennut mustasilmien liehittelyihin ja naimisiinmenopyyntöihin.

Niin korjataan nyt vielä ettei muut usko:

1. Ulkomailla solmittu avioliitto on yhtä pätevä kuin Suomessa solmittu kun se on rekisteröity Suomeen.
2. EI tarvitse asua puolisonsa kanssa. Monesti se ulkomaalainen puoliso odottaa kotimaassa, suomalainen Suomessa. Pysyvää oleskelulupaa ei saada tuosta vain, ensin saadaan 1v, sitten normaalisti 3v ja sitten vasta voi hakea pysyvää o-lupaa.

Miksi kirjoitella tuollaisia valheita?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja sääli;25505797:
Jos jotain aion omille tyttärilleni opettaa, niin sen, että muslimit kierretään ja KAUKAA. Onneksi oma perheeni oli minulle tuon opettanut, niin en langennut mustasilmien liehittelyihin ja naimisiinmenopyyntöihin.

Mites tämän opetat? Saattaa juttelu edestä aika pitkällekin ennen kuin toisen usko tulee puheeksi. Vai aiotko opettaa heitä kysymään heti kättelyssä, mikä on toisen usko? :D

Alkuperäinen kirjoittaja sääli;25505797:

no,eipä sitä tiedä jos se naapurin Ville,johon tyttäresi ehkä rakastuu onkin muslimi ;)

Tunnen itsekin nuoren henkilön, joka on nyt avioitunut toistamiseen. En tosin tiedä, ovatko nämä avioliitot sitä itseään Suomen lain puitteissa, vai onko kyse muslimien omista traditioista - tai mitä esimerkiksi puolison oman kotimaan (jossa avioliitto on solmittu) laki siihen sanoo.

Mielestäni on parempi katsoa kuin katua - varsinkin, jos on aiemmin tullut huijatuksi tai hyväksikäytetyksi. Liian sinisilmäinen ei saisi olla. Liian nopeat päätökset voivat myöhemmin osoittautua vääriksi - joskin kukapa sen sanoo, etteivät ne voi yhtä lailla osoittautua oikeiksikin. Itse kannustaisin toimimaan varovaisemmin, mutta meitähän on moneen junaan.

Et kai sinä, ap, voi asialle mitään tehä - ja onko syytäkään, jos ystäväsi kerran vakuuttaa olevansa onnellinen? Ymmärrän huolesi tietyssä mielessä, mutta sen sijaan että näitä huolia puretaan tänne palstalle, olisi ehkä viisaampaa kertoa ne sille ystävälle ihan suoraan. Tuskinpa ketään loukkaa, jos sanoo, että on huolissaan - tai no, voihan se tietysti pidemmän päälle ottaa aivoon, jos tulee tunne siitä ettei itse ole kykeneväinen tekemään omaa elämäänsä koskevia päätöksiä. Toki kaikkia ei sitä aina olekaan, iästä riippumatta.

no,ensinnäkin..o-lupa annetaan yleensä ensin vuodeksi ja jos ja kun mies ei ole enää naimisissa tai töissä/koulussa,ei hänelle myönnetä uutta o-lupaa..ja siks toisekseen se muslimiksi kääntyminen ei tapahdu viikossa kuitenkaan..tosin,porvoossahan kaikki on mahdollista ;)

Muslimiksi voi kääntyä (tai palata kuten he sanovat) ihan hetkessä. Pitää lausua islamilainen uskontunnustus ja se on sitten siinä.

[/QUOTE]
Mistä lähtien? :D

Ihan totaalisen väärä väite.

Yhteistyössä