olen ihan poikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satu86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

satu86

Vieras
mä en jaksa tätä päivä rutiinia enää päivääkään.
Aamulla herätään ennen kahdeksaa (minä aivan liian väsyny) mut pakko se on vaan nousta tytön kanssa ylös. Eiku puuroa tekemään, tyttö riskaa ku en tee sitä tarpeeksi nopeasti.
Kymmenen aikaa yleensä pihalle ja ollaan vähän vaja pari tuntia, tytölle sen jälkeen ruoka ja päiväunille. (en malta silloin nukkua kun tyttö nukkuu, tai sit ei väsytä)
Tyttö herää, annan välipalan ja leikitään. viiden kuuden aikaa on toinen lämminateria, sen jälkeen taas pihalle ja tunnista pariin ollaan pihalla. sitten sisälle. tv:tä katsellaan jonkun aikaa, tytölle iltapuuro tai jotain muuta. sitten iltapesut ja nukkumaan.

ja pari tuntia saa olla yksin ennenkuin mies tulee kotia. mua niiiiiin kyllästyttää ja väsyttää olla yksin. Eilen illalla oltiin kolme tuntia pihalla (mikä on meille paljon) koska sisällä loppuu tekemiset kesken ja oli pakko saada aikaa kuluu.

(ei muuten joka päivä olla pihalla kahta kertaa, välillä yhden kerran ja välillä ei ollenkaan, mut suurinpiirtein nuin tuo päivä menee)

nukkumaan maltan mennä illalla vasta klo 23 (BB tulee, yllätys :ashamed: )
ja aamulla taas sama homma. tekis niin mieli nukkua koko päivä.. miten jaksais olla yh, tai no siltähän tää jo alkaa tuntumaan!

anteeksi purkautumiseni
533.gif

istu nyt hyvä ihminen välillä, voihan tyttö leikkiä hetken itsekin. ja jos tuntuu joku päivä ettet jaksa ulkoilla niin olkaa sisällä ja osta helpotukseksi jotain valmisruokaa pakastimeen niin pääset välillä vähemmällä.. välillä saa mennä sieltä mistä aita on matalin ja antaa se itselleen anteeksi. siun tyttös on syntynyt muuten samana päivänä kun miun esikoinen, eri vuonna vaan.

hyvä päivä syntyä =).. juu kyl mä istunkin ja aika paljon mut ei sitäkään rauhassa saa kovin kauan tehdä. ei tuon kanssa tarviisi leikkiä. osaa se itsekin mut tuntuu niin pahalta että se joutuisi yksin leikkii. mahtaa olla tylsää! ja mä ulkoilisin mielelläni joka päivä mut sää ei aina salli ja ku jaksain pukea joka päivä nuo vaatteet päälle

Jos olisit oikein järkevä niin menisit aikaisemmin nukkumaan. Meneekö BB oman hyvinvoinnin edelle. Minä ainakin pystyn helposti jättämään oari BB-jaksoa väliin ja nukun senkin ajan. Näkeehän ne tapahtumat netistä, vaikka seuraavana päivänä. Muksu autoon ja keksitte jotain muuta esim. käytte kylässä tai bussilla ajelemassa, shoppailemassa, ravintolassa syömässä, jotain tyttöjen juttuja. Jos ei ole rahaa niin sitten johonkin ilmmaisjuttuihin, vaikka vaihdatte leikkipuistoa tai lähdette reippaalle kävelylle metsään katsomaan sieniä ja keräämään lehtiä. itse olin yhdessä vaiheessa tosi väsynyt noihin rutiineihin, mutta sitten päätin, että joka päivä tehdään jotain muutakin ja päätin sen, että lapsia en passaa vaan saavat keksiä virikettä myös itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Niina:
Jos olisit oikein järkevä niin menisit aikaisemmin nukkumaan. Meneekö BB oman hyvinvoinnin edelle. Minä ainakin pystyn helposti jättämään oari BB-jaksoa väliin ja nukun senkin ajan. Näkeehän ne tapahtumat netistä, vaikka seuraavana päivänä. Muksu autoon ja keksitte jotain muuta esim. käytte kylässä tai bussilla ajelemassa, shoppailemassa, ravintolassa syömässä, jotain tyttöjen juttuja. Jos ei ole rahaa niin sitten johonkin ilmmaisjuttuihin, vaikka vaihdatte leikkipuistoa tai lähdette reippaalle kävelylle metsään katsomaan sieniä ja keräämään lehtiä. itse olin yhdessä vaiheessa tosi väsynyt noihin rutiineihin, mutta sitten päätin, että joka päivä tehdään jotain muutakin ja päätin sen, että lapsia en passaa vaan saavat keksiä virikettä myös itse.

ei ole autoa käytössä :( muuten kyllä menisin aivan jossain muualla ku kotona. neiti on niin pieni että tuskin se mihinkään metsään haluais sieniä kattelee (tosin itse tykkäisin)

ja bb, jos mä jotain sarjaa rupean seuraa niin sit se on katsottava joka päivä. tosin voisin kyl olla järkevä ja jättää muutaman jakson väliin :)

Alkuperäinen kirjoittaja satu86:

ei ole autoa käytössä :( muuten kyllä menisin aivan jossain muualla ku kotona. neiti on niin pieni että tuskin se mihinkään metsään haluais sieniä kattelee (tosin itse tykkäisin)

ja bb, jos mä jotain sarjaa rupean seuraa niin sit se on katsottava joka päivä. tosin voisin kyl olla järkevä ja jättää muutaman jakson väliin :)

Kokeile huviksesi tuota metsässä liikkumista. Meidän neiti on syntynyt 08/06 ja metsässä konttailee ja ja kaatuneiden puiden päällä remuaminen on hänelle todellinen huvi.

Kokeile huviksesi tuota metsässä liikkumista. Meidän neiti on syntynyt 08/06 ja metsässä konttailee ja ja kaatuneiden puiden päällä remuaminen on hänelle todellinen huvi.

ok. en olis vain voinu kuvitella että puolitoista vuotias jossain metsässä kömpisi, pelkään että satuttaa itsensä johonkin vaikka kuinka varoisin ettei mitään sattuisi.

täytyypä kymmenen aikaa lähteä luontoretkelle :) kiitos neuvosta

onks sulla videot? mä kattelen iltasarjoja kun poju nukkuu päikkyjä =) pääsee sit illalla vähän aikasemmin nukkuu..onko lähellä kerhoja yms. mistä saisit itselles myös seuraa??mä tulisin hulluks jos en kävis leikkipuistossa :| ;)

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
onks sulla videot? mä kattelen iltasarjoja kun poju nukkuu päikkyjä =) pääsee sit illalla vähän aikasemmin nukkuu..onko lähellä kerhoja yms. mistä saisit itselles myös seuraa??mä tulisin hulluks jos en kävis leikkipuistossa :| ;)

ei oo videoita :( juu mä kyl nauhoittaisin vaikka mitä jos sellaiset olis ja menisin jo ysin aikaa nukkuu. juu kyl mäkin tuun hulluks jos tohon takapihalle ei pääse leikkii likan kanssa.

no on tuolla jotain kerhoja tiistaisin, muistaakseni :ashamed: mut mä olen kauhean arka menee uusiin paikkoihin, tai sellaisiin mis on ei tuttuja ihmisiä :(

ok. en olis vain voinu kuvitella että puolitoista vuotias jossain metsässä kömpisi, pelkään että satuttaa itsensä johonkin vaikka kuinka varoisin ettei mitään sattuisi.

täytyypä kymmenen aikaa lähteä luontoretkelle :) kiitos neuvosta

meillä 3/06 syntynyt poika, ja todella viihtyy metsässä :) Keräilee käpykä, keppejä ja kiviä.. Tykkää kulkea puunjuurien ylitte, kiipeilee matalille kiville jne. nauttii todella kun saa kulkea sellasessa erilaisessa maastossa :) Kiireessä ei kyllä kannata metsään mennä, vaan ihan ajan kanssa. Suosittelen!

nyt on käyty metsässä. keräiltiin erilaisia ja värisiä lehtiä (tehdään niistä tytön isälle taulu :) ) jos isi vaikka tykkäisi!

kauaan likka ei jaksanu siellä temmeltää vaan rupes hokee kiikkuu kiikkuu. eli oli pakko menne keinuu. mut oli tuo kyllä kivaa vaihtelua :D oltiin melkein 2,5 tuntia ulkona. kymmenen aikaa yleensä pihalle mennään mut nyt mentiin jo yhdeksän jälkeen.

kiitos neuvoista, oli kiva olla pitkästä aikaa ulkona kun oli erilaista toimintaa! tästä se päivä lähtee, tytön unien jälkeen voisi rueta sitä taulua tekee, niin jos nuo lehdet on siihen mennessä "toiminta valmiina"

ja jo alle vuoden ikäisestä asti ollaan käyty metsässä, rakastaa olla siellä, viime syksynä kun poika oli hieman alle puolitoistavuotias, kävin hänen kanssaan marjassa monena päivänä, poika touhusi omiaan ja minä sain keräillä marjoja. Nyt huomaa, että poika on todella tiatava liikkuja metsässä, hoitolapsi(samanikäinen) ei ole liikkunut metsässä ja meidän poika menee niin paljon ketterämmin, eikä tarvi ollenkaan enää auttaa!!

Yhteistyössä