olen ihan raivona..

lumihiutale82

Aktiivinen jäsen
17.08.2006
3 088
0
36
menin hakemaan poikaa,1v.10kk,päiväkodista...hoitaja sanoi että teillä tulee varmaan kiva ilta koska pojan käsivarret punoittaa... :o päiväkodin pihaan porottaa aurinko eikä ole montaa varjo kohtaa.
pojalla oli hihaton paita päällä ja käsivarret ihan tulipunaiset.
sanoin hoitajalle että sitä varten on ohut pitkähihainen paita jolla lapsi täytyy suojata.sanoi vaan jotain että joo... |O
Hoitaja myös sanoi että kun ei se pysy varjossa |O |O |O ei jumalauta kai nyt tuon ikäinen pysykään.Ja hattu kuulemma hiostaa :headwall: sanoin että kai nyt tällä kelillä hiostaakin jos suorassa paisteessa on kauan.

jumalauta mua sapettaa...tekis mieli soittaa johtajalle ja tehdä valitus.ei noin pientä saa pitää paahteessa kauaa....eikä edes isompaa.

nyt poika on suihkussa viilentymässä.toivottavasti ei ole kädet palaneet.

mitä tekisitte tässä tilanteessa?

no en tekis mitään.. toiset palaa yllättäen ja aurinko ottaa kiinni enemmän. ei kai sille mitään voi. ja pitkähiasta on kyl aika vaikea laittaa tällä ilmalla päälle, täälläkin varjossa 30 astetta ja super kauhea kosteus.... keväällähän ne muksut yleensä ihoansa kärventää mutta nyt aurinko ei ole niin kuuma enään.

Kyllä mua hirvittäisi lapselle vetää tälläsillä helteillä pitkähihainen päälle, olkoon kuin ohut tahansa. Miten olisi pullo kunnon aurinkorasvaa isoilla kertoimilla?

miksi siellä päiväkodissa on sellainen periaate aina että ulkona ollaan oli keli mikä tahansa?jotain rajaa täytyis olla. |O tai sitten pitäis olla uima-allas pienille joka olis varjossa,siinähän ne sitten viihtyis.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
miksi siellä päiväkodissa on sellainen periaate aina että ulkona ollaan oli keli mikä tahansa?jotain rajaa täytyis olla. |O tai sitten pitäis olla uima-allas pienille joka olis varjossa,siinähän ne sitten viihtyis.

siksi koska ulkona hoitajat pääsee paljon helpommalla ja lapset saa purkaa höyryjään.

joo mutta viettekö omat lapsenne tällä ilmalla suoraan auringon paahteeseen?jos varjossakin on 27.itse en vie koska ei toi poika jaksa leikkiä varjossa.eikä malta edes juoda

no pakko viedä kun ei tuon ikäinen viihdy pelkästään varjossa kun muut juoksentelee auringossa. itse asiassa meillä nuorin on nyt 1v ja on päivisin auringossa, ei ole varjopaikkaa... sisälläkö pitäis olla...?

Alkuperäinen kirjoittaja tarhatäti:
joo mutta viettekö omat lapsenne tällä ilmalla suoraan auringon paahteeseen?jos varjossakin on 27.itse en vie koska ei toi poika jaksa leikkiä varjossa.eikä malta edes juoda

no pakko viedä kun ei tuon ikäinen viihdy pelkästään varjossa kun muut juoksentelee auringossa. itse asiassa meillä nuorin on nyt 1v ja on päivisin auringossa, ei ole varjopaikkaa... sisälläkö pitäis olla...?

poika on muutenkin nyt tosi huonokuntoisen oloinen.soitin sairaalaan ja sanoi että juomista paljon ja lepoa jos huonontuu niin sinne näytille.eikä jatkossa kauaa auringossa.

Mene töihin päiväkotiin viikoksi, niin ymmärrät miksi siellä pihalla ollaan mahdollisimman paljon!

kyllä se pitkähihainen on parempi kuin pullollinen aurinkorasvaa. Ja jos ap on itse laittanut kassiin sen OHUEN pitkähihaisen niin pitäisi sen verran pk:n tätienkin ajatella että sen laittavat, jollei sitä aurinkorasvaa ole siellä lokerossa. Ja kyllä se iho kärventyy vielä näin syksymmälläkin!

Itse olen ypph ja kyllä nuo pienimmät ovat olleet pitkähihaset päällä ja yritän kehitellä leikkejä tuonne varjoon. Ja paljon nestettä.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarhaan rasvat mukaan helteillä!

ei ne niitä laita, jos ne ei viitsi pitää varjossa ja pukea paitaa.

Meillä ainakin on laitettu ja itse olen aamulla rasvannut myös ennen tarhaan lähtöä kun on pikkupakko, lapsi palaa herkästi ja tulee aurinkoihottumaa. Rasva on paljon kätevämpi, ei tädit ehdi olla laittamassa pitkähihaisia kokoajan takaisin lasten päälle, johan ne ne pois repii päältään jos on kuuma.

poika on muutenkin nyt tosi huonokuntoisen oloinen.soitin sairaalaan ja sanoi että juomista paljon ja lepoa jos huonontuu niin sinne näytille.eikä jatkossa kauaa auringossa.

oliko hattu päässä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

oliko hattu päässä?

oli ainakin silloin kun hain mutta hoitaja sanoi niin kuin jo kirjoitin että hattu hiostaa ja ovat välillä ottaneet sen pois.

No tottakai olisi pitänyt laittaa se pitkähihainen :headwall: olisin mäkin varmaan kiehumispisteessä vielä kun on noin pienestä kyse!!Olisivat olleet sisällä tai vaan hetken pihalla.ei ne nyt ihan hetkessäkään pala...

No, oishan sen pitkähihaisen voinut laittaa jo aamulla mennessä päälle. Varmaan on ollut tiedossa, että tulee aurinkoinen paahtava päivä ja sisällähän on kuitenkin viileämpää kuin ulkona, joten pitkät päälle vaan suoraan, jos niitä haluaa käyttää.

Yhteistyössä