Olen ihan ymmälläni...kauanko tästä on matkaa ns. kunnolliseen päiväkuivuuteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
2 viikkoa sitten tyttö 1v8kk ei tehnyt pottaan oikeastaan mitään. Siis ikinä. Ehkä sen 2 kertaa on pottaan vahingossa jotakin tullut, mutta siinä kaikki.

Noin 2 viikkoa sitten pottaan saatiin puolivahingossa pissat ja hetki sen jälkeen kakkat. Ja nyt lapsi pissaa pottaan jo useamman kertaa päivässä.

Tänään lapsi meni omatoimisesti kahdesti potalle pissalle...yhtään pissaa ei ole tullut lattialle tai vaippaan. Tai siis tällä hetkellä pissaaminen vaippaan ei ole edes mahdollista koska emme käytä kotona vaippaa lainkaan.

Tuntuu että välillä hän todella tunnistaa hädän, joskaan välillä taas ei.

Onko tästä pitkä vai voiko olla jopa melko lyhyt aika päiväkuivuuteen? Siis sellaiseen että kauppaankin voi lähteä ilman vaippaa jne.

Esikoinen oli 2v3kk iässä täysin kuiva mutten yhtään enää muista miten tämä "kaava" hänen kanssaan meni.

Meillä meni viikossa niin että jäi kaikki vaipat päivällä pois. Nyt tuolla onkin kokonainen paketti vaippoja odottamassa toisen kasvamista, olin juuri ostanut uuden kun en tajunnut että se voi tapahtua lähes nollasta noin nopeesti. :)

Paha sitä on sanoa kauanko ja kullakin lapsella se kaava menee omilla urillaan. Yks oppii kerrasta, toinen hitaammin ja kolmas tekee mutkia pysyen kuivana ja välillä kastelee. Mä uskalsin jättää menovaipan pois sitten kun pysy kotona kuivana ja alko onnistua pissaaminen missä vaan. On sitä sitte käyty kauppojen jne vessoissa.Kaupassa ei kertaakaan oo housuun tullu, autossa kerran tai kaks. Eikä kylässä.

Meillä aloitettiin pissaamaan pottaan säännöllisesti 1v3kk, 2v3kk oli eka menestyksekäs yritys jättää vaipat pois ja 2v9kk tai 10kk poika meni itse vessaan.. Jossain toissa 2v6kk uskallettiin mennä kauppaan ilman vaippoja, mutta vaihtovaatteet mukana. Meillä tuli vahinkoja eniten matkalla vessaan (koska lapsi piti pakolla raahata sinne)

Jätä rohkeesti ne vaipat pois ensin ulkoillessa ja pikkuhiljaa enemmän. Kun katsot vähän kellosta miten pitkiä aikoja pystyy pidättään niin voit arvoida paremmin. Ja sit muistutat välillä et käy vessassa. Siitä se lähtee.

oltiin kesällä tuossa vaiheessa,ikäkin oli sama.Tein aluksi niin että jos saatiin pottaan pissa ennen ulos lähtöä (lähipuistoon,-kauppaan) ei laitettu vaippaa,pian alettiinkin olla kaiket päivät ilman vaippaa.

Yhteistyössä