Olen ihastunut -apua-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihastunut

Vieras
Tarina on siis tämä: olen ihastunut kahteen ihmiseen; työkaveriini sekä naapuriini. ARGH! Olen itse onnellisesti naimisissa, pieni lapsi kotona jne. Mitä tämä on ja mistä johtuu? En voi olla ajattelematta ko. henkilöitä...

Niin, ja näen siis unia heistä, haluan hakeutua heidän seuraansa jne. Mitä voin tehdä, kun tiedän ihastusten olevan molemminpuolisia. Kuinka saan nämä ihmiset pois mielestäni?

Ei lapsen onni ole edellä jos äiti jää surkeaan liittoon. Olen sellaisen kodin lapsi ja nyt aikuisena kanna seurauksia siitä vakavan masennulsen muodosta. Mietippä onko suhteenne miehesi kanssa nyt ihan kunnossa? Yleensä halu katsastaa "aidan toiselle puolelle" johtuu siitä että omasta parisuhteesta puuttuu jotain. Jospa vaikka pystyisit puhumaan asiasta oman miehesi kanssa.

Mun mielestä lasten vuoksi EI pidä jäädä huonoon suhteeseen. Lapsi kasvaa keskellä "onnellista näytelmää" tai katkeruutta. Lapsien elämän pohjahan perustuu tukevaan ja vankkaan parisuhteeseen?? Musta se on perheen pohja ja prioriteetissa numero yksi. Lapsien onni rakennetaan vanhempien parisuhteen pohjalle. Ja jokainen joka edes vähänkin ymmärtää talon rakennuksesta tietää että talo sortuu ennemmin tai myöhemmin jos perustus on perseellään. Ja ihmisten tapauksessa vanhempien lisäksi kärsijöinä on myös lapset.

Jaa, sen kun tietäisi... Siis miten voin olla ihastunut siis... Rakastan ylikaiken omaa miestäni ja TODELLAKIN lastani ja haluan kaikkea hyvää heille, mutta olen jotenkin ulalla tässä tilanteessa. En todellakaan halua tehdä mitän heitä loukkaavaa, ja siksi kysyinkin, että kuinka saan tämän tilanteen loppumaan.

Onko sulla jotain häikkää hormonitoiminnassa tms? Kuulostaa hyvin sekavalta nuo sun ihastumiskuviot + että olet naimisissa onnellisesti. Siis ihan oikeasti vakavasti, ihastumisiin voi vaikuttaa myös elimellinen syy... Mielenterveydelliset ongelmat (mania), hormonaaliset muutokset jnejne...

En halua vaihtaa työpaikkaa, koska viihdyn siellä ja toisekseen en tällä hetkellä saisi mistään yhtä hyvää työpaikkaa ja asemaa. Asuinpaikan vaihto on käynyt mielessä, mutten toisaalta haluaisi lähteä ns. hyvältä alueelta jonnekin tuntemattomaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ninaTT: Maniaa voi olla; välillä koen olevani maanis-depressiivinen.

Kannattaa ehkä käydä lääkärillä varmuuden vuoksi ja väläyttää tätä ideaa. Liian monta tarinaa tunnen, jossa hyvin viattomasti alkaneet oireet ovat vieneet alta hyvin nopeasti...

Mitä väliä niin kauan kun et tee tai sano mitään, olet vain hiljaa mielessäsi ihastunut? Sehän vaan piristää. Muistat vaan aina, että heti jos se menis yhtään pidemmälle, se ihastuminen laimenis, ja arkikin tulee eteen joka suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä väliä niin kauan kun et tee tai sano mitään, olet vain hiljaa mielessäsi ihastunut? Sehän vaan piristää. Muistat vaan aina, että heti jos se menis yhtään pidemmälle, se ihastuminen laimenis, ja arkikin tulee eteen joka suhteessa.

Näinhän se toki on, mutta kuinka saan sen pidettyä siinä, että olen vain hissun kissun. Siis etten tee mitään, vaikka ko. henkilöt ovat selkeästi osoittaneet kiinnostuksensa. Molemmat ovat myös varattuja tahoillaan... -apua-

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ninaTT: Millä lailla oireet ovat vieneet?

Esimerkiksi yhdellä tapauksella ihastuminen toisensa perään (tiettyinä kausina) saivat hänet uskomaan, että hän ei oikeasti rakasta miestänsä. Sitten tuli yksi ihastus jonka mukaan hän lähti, jätti perheensä ja kaikkea. Kunnes masentui ja tämä uusi ihastus jätti... Onneksi miehensä otti takaisin, nainen meni terapiaan ja sai lääkityksen. Jatkoivat elämää suht onnellisena.

Toinen tapaus... Mies tykkäsi käydä kalliissa ravintoloissa silloin tällöin vaikkei ehkä oikeasti ollut rahaa. Tykkäsi silloin tällöin ostella jotain kalliimpaa. Yhtäkkiä hän oli tilanteessa, että oli käyttänyt kuukaudessa 15 000 ?, oli velkaa joka puolelle ja alkoi varastelemaan rahaa. Päätyi itsemurhaan lääkesekoilujen jälkeen.

Molemmissa tapauksissa kaikki alkoi hyvin huomaamattomasti, hyvin viattomasti. Mutta silti niissä "oireissa" oli jotain häikkää, jotain, mitä ei pitäisi tapahtua.

Yhteistyössä