Olen ikäni puolesta jo ohittanut jopa varareserviin, eli ns. ent. nostoväkeen kuulumisen. Saanen silti aseen käteen, ja luvan puolustaa isänmaatani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olen suomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä tuon huomasin ja kannattaa varautua ennemmin itse kuin odottaa valtion jakavan aseita ihmisille jotka eivät kuulu edes nostoväkeen. Esim minä en tarvitse valtiolta kättä pidempää.

Sinulla se viiraa, aiheutat eripuraa ja inttikin on käymättä.
Ethän sinä tarvitse koska olet käpykaartilainen ja pakenet Norjaan heti kun on tilanne päällä

Ilmeisesti olet armeijan käymätön nainen, tai hampputukkasivari kun et osaa hahmottaa kokonaistilannetta. Mieti miten minä voisin saada ammustäydennystä jos minulla olisi ihan erilaisella kaliberilla oleva oma yksityisase ja täysin erilainen kuin kaikilla muilla?

Ps. rautaa on kauluksella enemmän kuin mitä yksittäisissä joukko-osastoissa voi saada, ja ne sain eräässä ns. ympyräkaupungissa, missä niitä jaetaan meille kaikkein parhaimmille omissa ikäluokissamme

Laitahan pikkuiset pähkinäsi pyörimään ja mieti mikä kaupunki on kyseessä 😏

Ethän sinä tarvitse koska olet käpykaartilainen ja pakenet Norjaan heti kun on tilanne päällä

Ilmeisesti olet armeijan käymätön nainen, tai hampputukkasivari kun et osaa hahmottaa kokonaistilannetta. Mieti miten minä voisin saada ammustäydennystä jos minulla olisi ihan erilaisella kaliberilla oleva oma yksityisase ja täysin erilainen kuin kaikilla muilla?

Ps. rautaa on kauluksella enemmän kuin mitä yksittäisissä joukko-osastoissa voi saada, ja ne sain eräässä ns. ympyräkaupungissa, missä niitä jaetaan meille kaikkein parhaimmille omissa ikäluokissamme

Laitahan pikkuiset pähkinäsi pyörimään ja mieti mikä kaupunki on kyseessä
Katsos kun mulla on se rauta omasta takaa. Sulla ei ole eikä tule vaikka olet ympyräkaupungissa käynyt pyörimässä.

Et sä pysty mitään määräämään, koska sulla ei ole asetta. Mulla on.
Totta kai minulla on valtion ase kun olen erikoisjoukoissa vapaaehtoisena. Kaksikin, kun meillä upseereilla on myös pistooli, ja rynkyn pidän luonnollisesti myös aina mukana

Tosin en sitä tarvitse kun rautaa on kaulalla, sinulla sitä ei ole yhtään. Määrään sinut aluksi WC -joukkoihin 😅

Lisäksi minulla on hieman erikoisosaamista että ajattelin ottaa suoraan yhteyttä puolustusvoimiin koska haluan palvella eräänlaisessa, omassa perustamassani erikoisjoukossa jota ei ehkä Suomessa edes vielä ole. Tämä on ihan oma idea eikä siitä sen enempää tässä, mutta sen tuhovoima on suuri ja perustuu ennalta arvaamattomiin yllätyksiin
Juuri sinunlaisillesi ei aseita uskalleta antaa

Totta kai minulla on valtion ase kun olen erikoisjoukoissa vapaaehtoisena. Kaksikin, kun meillä upseereilla on myös pistooli, ja rynkyn pidän luonnollisesti myös aina mukana

Tosin en sitä tarvitse kun rautaa on kaulalla, sinulla sitä ei ole yhtään. Määrään sinut aluksi WC -joukkoihin

Ai hitto nämä RESERVIupseerit saa mut aina nauramaan. Alat kuulostamaan vähän edesmenneeltä Timo TA Mikkoselta. Ja siinä vasta olikin yksi pelle, kun sai firman rytkyt päälle. Hirnuttiin sille työkavereiden kanssa.

Oikeat upseerit on sitten ihan erikseen. Niiden (meidän) ei tarvitse pitää melua itsestään.

Olen ikäni puolesta jo ohittanut jopa varareserviin, eli ns. ent. nostoväkeen kuulumisen. Saanen silti aseen käteen, ja luvan puolustaa isänmaatani?

Kovat piipussa.

Isävainaja oli nuorena miehenä puolustamassa rintamalla Suomea. Haluan tehdä saman homman jos tuo umpihullu naapuri aikoo hyökätä tännekin.
Meille parasta ennen- päivän ylittäneille riittää kyllä työtä kotirintamallakin.
Oletan, että nykyaikana se on vielä tärkeämpää, mitä viime sotien aikana.
Se sota kun saattaa olla yhtäkkiä ihan missä vain.
Itse toimin VAP- varattuna ja se, tuleeko aikanaan mahdollisesti asehommat osakseni, riippuu hyvin paljosta. Sensisijaisesti minut on suunniteltu sijoitettavaksi täysin rauhanomaisiin toimiin, huoltovarmuuden turvaamiseen.
Turhaa lähteä tapattamaan miestä, josta on isompi hyöty elöävänä.

Meille parasta ennen- päivän ylittäneille riittää kyllä työtä kotirintamallakin.
Oletan, että nykyaikana se on vielä tärkeämpää, mitä viime sotien aikana.
Se sota kun saattaa olla yhtäkkiä ihan missä vain.
Itse toimin VAP- varattuna ja se, tuleeko aikanaan mahdollisesti asehommat osakseni, riippuu hyvin paljosta. Sensisijaisesti minut on suunniteltu sijoitettavaksi täysin rauhanomaisiin toimiin, huoltovarmuuden turvaamiseen.
Turhaa lähteä tapattamaan miestä, josta on isompi hyöty elöävänä.
VAP?

Ai hitto nämä RESERVIupseerit saa mut aina nauramaan. Alat kuulostamaan vähän edesmenneeltä Timo TA Mikkoselta. Ja siinä vasta olikin yksi pelle, kun sai firman rytkyt päälle. Hirnuttiin sille työkavereiden kanssa.

Oikeat upseerit on sitten ihan erikseen. Niiden (meidän) ei tarvitse pitää melua itsestään.
TA oli kyllä narsku elvistelijä toimittajanakin reiskat päässä

Mutta solttupoika, sinun alemmuudentunteesi kyllä paistaa nyt läpi

Yhteistyössä