Olen ilmeisesti miehen veljelle jotenkin tilivelvollinen hänen mielestään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mieheni on pettänyt minua ja myöhemmin minä petin miestä ja suhde jatkuikin vielä myöhemmin uudelleen. Se tuli ilmi ja mieheni antoi senkin anteeksi, mutta miehen veli ei tätä hyväksy. Hänen mielestään se, että mieheni petti minua oli ilmeisesti näitä juttuja mitä miehille nyt vaan sattuu. Se, että minä tein saman onkin jo aivan eri asia. Ja ei oikein tajua ja hyväksy sitä, että mieheni antaa sen anteeksi ja möllittelee nyt minulle. On siis mieheni eli veljensä kanssa ihan normaalisti väleissä, mutta minulle ei puhu. Ja minun pitäisi selittää hänelle, että miksi minä tein niin kuin tein.

Missähän kohtaa avioliittovalaa olen vannonut tilittäväni asiat mieheni veljelle?

Harmi vaan, kun tämä miehen veli käy meillä. On sitten veljensä kanssa normaalisti, mutta minulle ei puhu sanaakaan. Minä olin sitä mieltä, että ei tarvitse käydä meillä ollenkaan, jos käyttäytyy noin.

[QUOTE="alkup";22749138]Harmi vaan, kun tämä miehen veli käy meillä. On sitten veljensä kanssa normaalisti, mutta minulle ei puhu sanaakaan. Minä olin sitä mieltä, että ei tarvitse käydä meillä ollenkaan, jos käyttäytyy noin.[/QUOTE]

No seuraavalla kerralla laitat oven kiinni nenän edestä ja sanot ettet ole tervetullut sinun kotiisi, tervemenoa vaan!

Ehkä minä myös tekisin veljelle selväksi että hän ei ole tervetullut kotiini mököttämään. Hyväksyä hänen ei tietenkään tarvitse sinun tekoja. Eikä sinun pitäisi odottaa että muut hyväksyvät vain sen perusteella tai takia että miehesi on sinulle antanut anteeksi.

Ehkä minä myös tekisin veljelle selväksi että hän ei ole tervetullut kotiini mököttämään. Hyväksyä hänen ei tietenkään tarvitse sinun tekoja. Eikä sinun pitäisi odottaa että muut hyväksyvät vain sen perusteella tai takia että miehesi on sinulle antanut anteeksi.

Juu ei tarvii hyväksyä muttei se veljelle kuulu joten ei hänen tarvitse osoittaa hyväksyykö vai ei.

Ja monet ei todellakaan edes jollekin veljelleen kuuluttaisi pettämisiään...

[QUOTE="ree";22749265]Juu ei tarvii hyväksyä muttei se veljelle kuulu joten ei hänen tarvitse osoittaa hyväksyykö vai ei.

Ja monet ei todellakaan edes jollekin veljelleen kuuluttaisi pettämisiään...[/QUOTE]

Ehkä pettäminen voi tulla ilmi ilman että sitä tarvitsee erikseen kuuluttaa. Periaatteessa minustakin tuon pitäisi olla parisuhteen sisäinen asia. Yleisellä tasolla jotkut edelleen ajattelevat miehen tai naisen pettämisestä eritavalla ja siihenkin on vähän vaikea puuttua. Jos veli ei hyväksy että nainen pettää puolisoaan, hän ei sitä hyväksy. Pettäjänä minä en lähtisi veljeä asiassa kyllä neuvomaankaan.

Joo tietää ihan muutenkin ja erityisesti tuo mieheni pettäminen tuli hyvin laajaan tietoon silloin. Itseäni ärsyttää siis se, että ei ollut pahoillaan veljensä toiminnasta vaan lähinnä naureskeli sitä minulle, mutta ei naurata enää kun minä tein saman. Se on tekopyhää.

Vituttaa myös se, että ei ole koskaan muutenkaano llut kiinostunut meidän elämästä tai esimerkiksi tarjonnut apuaan tai kysynyt miten menee tms. niin hittojako nyt puuttuu.

Nostelen vielä... Mietin edelleen mitä sanoisin. Oli tosiaan miehelleni sanonut, että tahtoisi tietää syyn siihen miksi minulle se perhe ei yhtäkkiä ollutkaan tärkein, vaikka niin olen sanonut ja petinkin miestäni niin. Hän lapsettomana ei varmasti tajua, että se perhe ja lapset on minulle ehdottomasti tärkeimmät olleet aina, ei se ole muuksi muuttunut. Mutta ihminen tekee virheitä ja niin myös minä tein. Ainut vaan etten ole hänelle siitä tilivelvollinen.

No huuda sille päin naamaa totuus, että kuvitteleeko hän tosiaan teidän yksityisasioiden liittyvän jotenkin itseensä. Älä missään nimessä selittele sille mitään enempää, kun suhtautuminen veljensä pettämiseen on ollut kokonaan toisenlaista. Sitten ymmärtäisin, jos olisi toisen tyyppinen ihminen, joita kaikkien läheisten huolet aidosti koskettavat. Vähän sovinistinen taitaa olla koko ukko.

Mä olettaisin, että oma mieheni sanoisi veljelleen jotain, eikä antaisi veljensä kohdella mua tylysti omassa kodissani. Se on minusta ennen kaikkea sun miehen tehtävä, ap. Jos hän ei sitä tee, niin sitten sun pitää itse sanoa, mutta mitä se taas kertoo teidän liitosta jos miehesi antaa veljensä kohdella sua tuolla lailla teidän kodissanne eikä tee mitään...

Miehen veli saisi puhua asioista veljensä kanssa ihan vapaasti, sitä ei voi estää, mutta jos teidän kotiin tulee niin pitää pystyä olemaan sulle kohtelias. Jos ei pysty siihen, niin tavatkoon veljeään muualla.

Mä olettaisin, että oma mieheni sanoisi veljelleen jotain, eikä antaisi veljensä kohdella mua tylysti omassa kodissani. Se on minusta ennen kaikkea sun miehen tehtävä, ap. Jos hän ei sitä tee, niin sitten sun pitää itse sanoa, mutta mitä se taas kertoo teidän liitosta jos miehesi antaa veljensä kohdella sua tuolla lailla teidän kodissanne eikä tee mitään...

Miehen veli saisi puhua asioista veljensä kanssa ihan vapaasti, sitä ei voi estää, mutta jos teidän kotiin tulee niin pitää pystyä olemaan sulle kohtelias. Jos ei pysty siihen, niin tavatkoon veljeään muualla.
Juuri näin. Aina velvollisuus hoitaa suhteet omiin sukulaisiin päin.

Olen samaa mieltä että on miehesi tehtävä sanoa veljelleen että kohtelee sinua asiallisesti kun teidän kotiinne tulee.Keskustele asiasta miehesi kanssa.

Suunnattomasti vituttaa juurikin tuo, että ei ole muuten meidän perhe-elämä kiinnostanut. Kun mies petti minua niin se oli vain tosiaan sellainen juttu, että sattuuhan sitä ja paskaakos siinä. Ei ole myöskään koskaan kysynyt tai tarjonnut apuaan, kun mies sairastui vakavasti ja minun piti jaksaa yksin pienten lasten kanssa. Ei silloinkaan kiinnostanut, että miten meillä sujuu perheenä.

Mutta kyllä nyt kiinnostaa...

Mies sanoi siis veljelleen, etten ole tilivelvollinen hänelle, mutta toisaalta käski minun selvittää välini itse hänen kanssaan. En vain tiedä mitä selvittämistä minulla on, koska en todellakaan ole tilivelvolinen enkä myöskään ole aloittanut mitään soppaa miehen veljen kanssa.

Miehen veli oli myös sitä mieltä, että hän on käyttäytynyt ihan hyvin. Tarkoittaa ilmeisesti sitä ettei ole riehunut mitään. Mutta eilenkin istui kahvipöydässä minua vastapäätä ja oli aivan hiljaa, ei osallistunut mihinkään keskusteluun mihin minä. Alkoi puhua vasta, kun mieheni tuli pöytään.

No sitten lakatkoon käymästä. Oksettaa se ajatus, että veli tavallaan odottaa sinulta jotakin matelua ja "huonon naisen" anteeksipyyntöä tai selittelyä. Pitäköön tunkkinsa.

Yhteistyössä