olen jonottanut puhelimessa 25 minuuttia terveyspalveluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lai-ne

Aktiivinen jäsen
07.07.2009
3 170
0
36
enkä pääse läpi. voisiko joku kiltti pääkaupunkiseutulainen tai espoolainen kertoa jotain muuta paikkaa mihin soittaa?

jorviin ei pääse myöskään läpi. poika 9 v oksentaa lähes tauotta, ei kuume. itse ja 4 v ollut kipeänä viime torstaista asti, tänään luulin jo olevani terve kunnes alkoi raju ripuli ja nousi kuume, aiemmin ollut selkeää alilämpöä. poika alkoi oksentaa vasta klo 21 mutta on nyt voimaton ja makaa tossa vieressä. oksentaa vähän väliä ja sanoo että mahaan sattuu.

aiemmin oireina oli pääkipu, lihassärky, nuha, yskä ja huono olo ja huimaus. onko jollain ollut samanlaista, että ei kuumetta, minullekin siis vasta nyt illalla nousi ekaa kertaa kuume, joka on tällä hetkellä 38.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja òisko:
ruokamyrkytys

mietin ruokamyrkytystä, mutta mun kuume ei sovi siihen. jonotan vielä hetken, poika ei ole nyt oksentanut 15 minuuttiin, jos vielä oksentaa niin lähdetään. osmosal on käytössä jo.

Kyllä kuuluu. Esim. sukulaislapsilla oli ruokamyrkytys keväällä. Kuume pari pvää 39 ja kova oksentelu & ripuli!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Pääsisisttekö käymään Jorvissa?

päästään kyllä, auto on. 4 v nukkuu ja 9 v myös nyt, mutta äskenki nukkui jo ja oksensi sitten kaikki paikat kun ei ehtinyt kylppäriin, tosi rajua oksentamista :(

vieläkin jonossa. en siis tahtoisi lähteä jorviin jossa mahdollisisesti tähän aikaan sitä sikaa tarjolla oikein kunnolla, mutta tämäkin voi kyllä kai olla sitä.

Voihan teille olla tullut vatsatauti nyt, niin ettei nuo aiemmat oireet liity siihen mitenkään. Ja tuo poikahan ei ollut nuha/yskä taudissa!!! En tietenkään väittää voi, mutta ajattelin kun sanoit jo itsekkin parantuneesi ja nyt alkoi ripuli!!

Kyllä oireet minusta vaikuttavat sikainfluenssalta, ja nyt avainasia on lapsen vointi. Eli vain sinä tiedät, onko siinä kunnossa, ettö tarvitsee hoitoa jo nyt. Kukaan muu ei ole siellä paikan päällä arvioimassa. Eli jos sinusta tuntuu, menette Jorviin.

Jos lapsi sairastuu ja hänellä ilmenee yksikin influenssan yhteydessä esiintyvistä oireista, pitää hakeutua mahdollisimman pian lääkärin hoitoon:

* Lapsi lääkäriin, jos hän sairastuu ja hänellä esiintyy:
* hengitysvaikeuksia
* iho on sinertävä tai harmaa
* lapsi ei juo tarpeeksi
* lapsi oksentaa voimakkaasti tai jatkuvasti
* lapsi ei herää tai reagoi mihinkään
* lapsi on niin ärtyisä, ettei hän halua olla sylissä
* influenssan kaltaiset oireet häviävät, mutta palaavat sitten kuumeen ja pahemman yskän kera

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Voihan teille olla tullut vatsatauti nyt, niin ettei nuo aiemmat oireet liity siihen mitenkään. Ja tuo poikahan ei ollut nuha/yskä taudissa!!! En tietenkään väittää voi, mutta ajattelin kun sanoit jo itsekkin parantuneesi ja nyt alkoi ripuli!!

toivon, että asia on näin. 9 vuotiaalla on ollut myös yskää ja ajoittaista huimasta ja huonoa oloa lauantaista asti.

yskä mulla on ja mietin, mistä kuume nousi, selkää ja mahaa sattuu ja yskiminen tuntuu mutta oletan sen johtuvan siitä, että olen yskinyt niin paljon että on lihakset kipeät.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

toivon, että asia on näin. 9 vuotiaalla on ollut myös yskää ja ajoittaista huimasta ja huonoa oloa lauantaista asti.

yskä mulla on ja mietin, mistä kuume nousi, selkää ja mahaa sattuu ja yskiminen tuntuu mutta oletan sen johtuvan siitä, että olen yskinyt niin paljon että on lihakset kipeät.

tai sitten sul on keuhkoputkentulehdus tai keuhkokuume. menkää nyt sinne jorviin edes käymään!

kukaan tietääkö muuta numeroa kuin 0910023 jossa saa arvion tilanteesta? jonotan edelleen.

olen itsekin neuvonut täällä ihmisiä menemään heti sairaalaan mutta nyt en jostain syystä ite tajua voiko tää tilanne olla vakava vai ei. poika 9 v nukkuu nyt, herätin juuri ja sanoi jotain ja on ihan tajuissaan. ei ole oksentanut nyt puoleen tuntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Maija:
Eikös tuosta huimauksestakin pitänyt soittaa lääkäriin??!!!

pitikö, en ole sitä jotenkin rekisteröinyt kun olen lukenut oireita, mua on huimannut kovasti jo viime torstaista, välillä menee ihan pimeäksi ja ehdin just istua.

kukaan tietääkö muuta numeroa kuin 0910023 jossa saa arvion tilanteesta? jonotan edelleen.

olen itsekin neuvonut täällä ihmisiä menemään heti sairaalaan mutta nyt en jostain syystä ite tajua voiko tää tilanne olla vakava vai ei. poika 9 v nukkuu nyt, herätin juuri ja sanoi jotain ja on ihan tajuissaan. ei ole oksentanut nyt puoleen tuntiin.

Oletko kokeillut soittaa päivystykseen? Siis sinne mihin menisitkin jos päättäisit lähteä?

Mut eikö sitä kuitenki eka pitäs sinne Jorviin soittaa jos epäilee sikainfluenssaa? Ku siltä tuo munki mielestä kuullostaa.. Eiks ne oo joka paikas sitä sanonu että ei suoraan sairaalaan tai terkkariin?

Mä en yhtään osaa sanoo et mikä muu numero vois olla sellanen mihin vois soittaa. Mä itte yrittäisin kans Peijaksen päivystykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Oletko kokeillut soittaa päivystykseen? Siis sinne mihin menisitkin jos päättäisit lähteä?

olen, en päässyt läpi. nyt katkesi 45 minuutin jälkeen tuo jonotushissimusiikki sinne terveyspalveluun. soitan jorviin.

Yhteistyössä