olen jonottanut puhelimessa 25 minuuttia terveyspalveluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mut eikö sitä kuitenki eka pitäs sinne Jorviin soittaa jos epäilee sikainfluenssaa? Ku siltä tuo munki mielestä kuullostaa.. Eiks ne oo joka paikas sitä sanonu että ei suoraan sairaalaan tai terkkariin?

Mä en yhtään osaa sanoo et mikä muu numero vois olla sellanen mihin vois soittaa. Mä itte yrittäisin kans Peijaksen päivystykseen.

jos lapsesta kyse ja on tuota huimausta ja oksentelua ni ohje on et heti lääkäriin !!!

Alkuperäinen kirjoittaja mene jo!!!:
miksi et menisi nyt lapsen käymään jorvissa ? kun kuitenkin varmaan valvot yön .

kun on toinenkin lapsi, 4 v ja olen yksin heidän kanssaan. mun äiti on ulkomailla ja isä mökillä, tossa lähellä kyllä ihminen jonka voin pyytää tänne. soitan jorviin nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja mene jo!!!:
miksi et menisi nyt lapsen käymään jorvissa ? kun kuitenkin varmaan valvot yön .

kun on toinenkin lapsi, 4 v ja olen yksin heidän kanssaan. mun äiti on ulkomailla ja isä mökillä, tossa lähellä kyllä ihminen jonka voin pyytää tänne. soitan jorviin nyt.

jos on sun lapsen terveydestä kyse, ni mitä sä tuollasia mietit nyt ? pyydä nyt se kaveris sinne ja mene isomman kans. ettei vain kävis mitään.

Kannattaa varmaan se ihminen pyytää jo sinne sun kaveriksi. En halua millään tavalla maalailla piruja seinille mutta kaiken varuiks, jos tarvii yhtäkkiä lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja mene jo!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mut eikö sitä kuitenki eka pitäs sinne Jorviin soittaa jos epäilee sikainfluenssaa? Ku siltä tuo munki mielestä kuullostaa.. Eiks ne oo joka paikas sitä sanonu että ei suoraan sairaalaan tai terkkariin?

Mä en yhtään osaa sanoo et mikä muu numero vois olla sellanen mihin vois soittaa. Mä itte yrittäisin kans Peijaksen päivystykseen.

jos lapsesta kyse ja on tuota huimausta ja oksentelua ni ohje on et heti lääkäriin !!!

Joo mut jos kiire tulee ni ehkä siinä vaiheessa kannattaa sit vaikka soittaa se ambulanssi. Saavat myös sitten suoraan vietyä hoitoon jne. eikä tarvii odotella mitään. Eikä myöskään sitten altistaa mahdollisesti muita lapsia jotka on siel päivystykses.

hei ja kiitos kaikille :heart:

soitin 09 4711 ja kerrottiin että tällä hetkellä ei ole mitään numeroa jonne pääsisi läpi. terveyspalvelu on ollut koko päivän tukossa. sanoi myös, että jorvissa on kova ruuhka. mä meen nyt pojan viereen nukkumaan ja jos oksentaa vielä niin sitten mennään. on nyt ollut oksentamatta 45 min ja on herätettäessä aivan normaali. oma olo parempi kuin illalla.

Meidän tyttö vietiin samojen asioiden takia perjantaina sairaalaan. En saanut muualta ketään kiinni niin soitin hätänumeroon, sieltä sanoivat että AMBULANSSILLA nämä tälläiset! Tilanteet muuttuvat niin nopeasti! (Niinkuin sen torniolaistytön) Joten NYT ÄLÄ MIETI vaan SOITA se AMBULANSSI!! Kohta muuten syytät itseäsi...

soitin 09 4711 ja kerrottiin että tällä hetkellä ei ole mitään numeroa jonne pääsisi läpi. terveyspalvelu on ollut koko päivän tukossa. sanoi myös, että jorvissa on kova ruuhka. mä meen nyt pojan viereen nukkumaan ja jos oksentaa vielä niin sitten mennään. on nyt ollut oksentamatta 45 min ja on herätettäessä aivan normaali. oma olo parempi kuin illalla.

ne ie sanonu sun pojan tilanteeseen mitään ??

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!:
Meidän tyttö vietiin samojen asioiden takia perjantaina sairaalaan. En saanut muualta ketään kiinni niin soitin hätänumeroon, sieltä sanoivat että AMBULANSSILLA nämä tälläiset! Tilanteet muuttuvat niin nopeasti! (Niinkuin sen torniolaistytön) Joten NYT ÄLÄ MIETI vaan SOITA se AMBULANSSI!! Kohta muuten syytät itseäsi...

Älähän nyt lietso hysteriaa.

Seurailet vointia ja nesteitä tarjoilet pieniä määriä kerrallaan. Jos yleisvointi laskee niin sitten sinne päivystykseen.

ap toimii nyt vastoin virallisia ohjeita, mutta toivottavasti kaikki on ok. rauhallista yötä vaan!

Tällästä tämä.
Ensin aloitetaan ketjuja kauheessa hädässä, kuitenkaan mikään neuvo ei kelpaa ja sitten lopuksi todetaan, että kaikki suht OK eikä olekaan ollenkaan niin huonosti hommat kuin aluksi antoi ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja mene jo !!!:

ne ie sanonu sun pojan tilanteeseen mitään ??

ei, 4711 on keskuksen numero ja siellä ihan tavallinen nainen töissä puhelinvaihteena.

Ethän vaan nyt vähätellyt itse tätä asiaa puhelimessa?? Tunnut olevan itse kovin haluton lähteen mihinkään.... Aika outoa kun ajattelee millainen pöpö täällä nyt jyllää ja muutama kuollutkin jo!!! Minä menisin jo ja LUJAA!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja s:
ap toimii nyt vastoin virallisia ohjeita, mutta toivottavasti kaikki on ok. rauhallista yötä vaan!

Tällästä tämä.
Ensin aloitetaan ketjuja kauheessa hädässä, kuitenkaan mikään neuvo ei kelpaa ja sitten lopuksi todetaan, että kaikki suht OK eikä olekaan ollenkaan niin huonosti hommat kuin aluksi antoi ymmärtää.

Olen samaa mieltä. kylläpä kummastuttaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh:

Tällästä tämä.

Olen samaa mieltä. kylläpä kummastuttaa!!!

Ainahan ne menee näin.

Tällästä tämä.

pahoittelen jos koet noin. tilanne on juuri näin kuin tässä ketjussa kuvaan. lapsi ei ole kuitenkaan nyt enää oksentanut tämän ketjun aikana ja olen herättänyt kaksi kertaa ja on ok, laitoin valot päälle ja katsoin ihon värin ym.

harmittaa silti, että en pääse yhdenkään sairaanhoitajan kanssa puhumaan pientä hetkeä tilanteesta, koska itsekin olen kuitenkin kipeäksi tänään tullut vaikka nyt onkin parempi olo. osmosalia on juotu kovasti. mun kuume on nyt juuri mitattuna 37.3 eli laskenut.

Tällästä tämä.

Tai sitten ap alkaa itsekin olla väsynyt eikä enää jaksa vaatia hoitoa. Lapsi on jo nukahtanut, joten hän olettaa asioiden menevän parempaan päin.

Aika outoa, että tuolla lailla tehdään... Olen vasta vähän aikaa lukenut näitä kaksplus juttuja enkä ole aikaisemmin törmännyt tällaiseen käytökseen... outoa tosiaan aloittaa tuollaista ja sitten............

Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko:
Ethän vaan nyt vähätellyt itse tätä asiaa puhelimessa?? Tunnut olevan itse kovin haluton lähteen mihinkään.... Aika outoa kun ajattelee millainen pöpö täällä nyt jyllää ja muutama kuollutkin jo!!! Minä menisin jo ja LUJAA!!!!

hei, en ole vähätellyt, en myöskään liioitellut, en päässyt puhumaan yhdenkään sairaanhoitajan kanssa, ainut minne pääsee läpi on jorvin keskuksen numero. soitan vielä sinne terveyspalveluu taas kun en tahdo nukkua nyt. kerroin myös, että en tahdo mennä sinne ruuhkaan saamaan tautia varmasti jos tämä on esim joku vatsafunssa.

Tällästä tämä.

pahoittelen jos koet noin. tilanne on juuri näin kuin tässä ketjussa kuvaan. lapsi ei ole kuitenkaan nyt enää oksentanut tämän ketjun aikana ja olen herättänyt kaksi kertaa ja on ok, laitoin valot päälle ja katsoin ihon värin ym.

harmittaa silti, että en pääse yhdenkään sairaanhoitajan kanssa puhumaan pientä hetkeä tilanteesta, koska itsekin olen kuitenkin kipeäksi tänään tullut vaikka nyt onkin parempi olo. osmosalia on juotu kovasti. mun kuume on nyt juuri mitattuna 37.3 eli laskenut.

Siis eihän asia minulle kuulu, mutta kunka sinä saat nukuttua, jos pojallasi on kaikki ne oireet joista käsketään lähteä sairaalaan?? Minä voin tulla viemään sen poikasi sairaalaan tai johonkin hoitoa saamaan, ettei tarvtse kenekään katua!!! Olen hiukan varpaillaan tämän possunuhan takia, anteeksi, että puutuin asioihisi, olen vaan huolissani!!! Turhaanko??

Joo, näinhän nää ketjut aina palstalla menee. Ap saa paskaa niskaan saavikaupalla. Jos olis heti aluksi ollut ambulanssia soittamassa niin varmasti siitäki ois huudettu kuinka taas hysterisoidaan ja kaikkee :headwall:

Ap:lle kovasti voimia ja jaksuja! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko:

hei, en ole vähätellyt, en myöskään liioitellut, en päässyt puhumaan yhdenkään sairaanhoitajan kanssa, ainut minne pääsee läpi on jorvin keskuksen numero. soitan vielä sinne terveyspalveluu taas kun en tahdo nukkua nyt. kerroin myös, että en tahdo mennä sinne ruuhkaan saamaan tautia varmasti jos tämä on esim joku vatsafunssa.

Onko nyt ruuhka aika???? Kyllä sinä nyt vähättelet, jos pojallasi on kaikki oireet mistä lähetään lääkäriin, etkä häntä vie. Tämä on jo aika hassua luin toista kirjoitusta jossa melkeinpä terve lapsi vietiin väkisin lääkäriin ja nyt taas kun lapsi on oikeasti sairas niin häntä ei sitten viedäkkään.... Tämä tuntuu jo jonkun keksinnöltä!!!!

Yhteistyössä