olen jonottanut puhelimessa 25 minuuttia terveyspalveluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Joo, näinhän nää ketjut aina palstalla menee. Ap saa paskaa niskaan saavikaupalla. Jos olis heti aluksi ollut ambulanssia soittamassa niin varmasti siitäki ois huudettu kuinka taas hysterisoidaan ja kaikkee :headwall:

Ap:lle kovasti voimia ja jaksuja! :hug:

Voi raasua!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kristina:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja mene jo!!:
ap toimii nyt vastoin virallisia ohjeita, mutta toivottavasti kaikki on ok. rauhallista yötä vaan!

Tällästä tämä.
Ensin aloitetaan ketjuja kauheessa hädässä, kuitenkaan mikään neuvo ei kelpaa ja sitten lopuksi todetaan, että kaikki suht OK eikä olekaan ollenkaan niin huonosti hommat kuin aluksi antoi ymmärtää.

pahoittelen jos koet noin. tilanne on juuri näin kuin tässä ketjussa kuvaan. lapsi ei ole kuitenkaan nyt enää oksentanut tämän ketjun aikana ja olen herättänyt kaksi kertaa ja on ok, laitoin valot päälle ja katsoin ihon värin ym.

harmittaa silti, että en pääse yhdenkään sairaanhoitajan kanssa puhumaan pientä hetkeä tilanteesta, koska itsekin olen kuitenkin kipeäksi tänään tullut vaikka nyt onkin parempi olo. osmosalia on juotu kovasti. mun kuume on nyt juuri mitattuna 37.3 eli laskenut.

Siis eihän asia minulle kuulu, mutta kunka sinä saat nukuttua, jos pojallasi on kaikki ne oireet joista käsketään lähteä sairaalaan?? Minä voin tulla viemään sen poikasi sairaalaan tai johonkin hoitoa saamaan, ettei tarvtse kenekään katua!!! Olen hiukan varpaillaan tämän possunuhan takia, anteeksi, että puutuin asioihisi, olen vaan huolissani!!! Turhaanko??

hei kristina

en ole menossa nukkumaan ja juuri siksi, että toki valvon pojan vointia, sanoin sen pojan viereen nukkumaan vähän ajattelematta, kun olin juuri silloin lähdössä tarkistamaan pojan kuntoa. kiitos kun välität kanssaihmisestä ja tilaan kyllä välittömästi ambulanssin jos pojan voinnissa tapahtuu jotain huononemista, mitä tahansa. poika oli siis kuitenkin tänään normaalisti koulussa ja hänellä ei vieläkään ole kuumetta ja tiedän kyllä, että kaikilla ei kuumetta tule sikainfluenssassa. pojan koulussa on varmistuneita tapauksia.

Joo, näinhän nää ketjut aina palstalla menee. Ap saa paskaa niskaan saavikaupalla. Jos olis heti aluksi ollut ambulanssia soittamassa niin varmasti siitäki ois huudettu kuinka taas hysterisoidaan ja kaikkee :headwall:

Ap:lle kovasti voimia ja jaksuja! :hug:

kiitos heavyfreak, toivottavasti miehesi paranee pian. (mä jonotan taas sinne terveyspalveluun kun tahtoisin silti kertoa tän kokonaistilanteen.)

Mut eikö sitä kuitenki eka pitäs sinne Jorviin soittaa jos epäilee sikainfluenssaa? Ku siltä tuo munki mielestä kuullostaa.. Eiks ne oo joka paikas sitä sanonu että ei suoraan sairaalaan tai terkkariin?

Mä en yhtään osaa sanoo et mikä muu numero vois olla sellanen mihin vois soittaa. Mä itte yrittäisin kans Peijaksen päivystykseen.

jos lapsesta kyse ja on tuota huimausta ja oksentelua ni ohje on et heti lääkäriin !!!

Kyllähän sinäkin Heavyfreak kirjoitit edellä noin, eikö sinusta ole outoa, että aloittaja puhui jonkun keskuksen vaihteenhoitajan kanssa ja päätti jäädä kotiin kun on ruuhka aikakin nyt!!!

Meistähän ei kukaan muu voi nähdä ap.n poikaa kun ap itse. Ja jos hän kuitenkin nyt on lopettanut oksentamisen niin rauhoitutaanhan vähän. Ap lähtee varmasti lääkäriin kun on sen aika. Osmosal auttaa monasti ja ap on tehnyt tosi fiksusti jo kun on alkanut antamaan sitä.
Tsemppiä ja paranemista

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Kyllähän sinäkin Heavyfreak kirjoitit edellä noin, eikö sinusta ole outoa, että aloittaja puhui jonkun keskuksen vaihteenhoitajan kanssa ja päätti jäädä kotiin kun on ruuhka aikakin nyt!!!

Minusta olis outoa siinä tapauksessa että ap olis sanonu vaa että enpä saa ketää kiinni, meenpäs tästä nukkumaan, eiköhän tuo tosta tokene.

Mutta ap kuitenki on edelleenki yrittämässä soittoa ammattilaisille ja lapsi on lopettanu sen oksentamisen. Varmasti hän valvoo lapsen kuntoa ja soittaa sen ambulanssin mikäli yhtään näyttää sille että on tarpeellista.

Aina täytyy kuitenkin ottaa huomioon myös se kokonaistilanne.

kiitos heavyfreak, toivottavasti miehesi paranee pian. (mä jonotan taas sinne terveyspalveluun kun tahtoisin silti kertoa tän kokonaistilanteen.)

Kiitos :) Ja toivottavasti te kans toivutte mahdollisimman pian.

Mitäs jos sä yrittäisit sinne Peijaksen päivystykseen? Vaikka ette sinne ns. kuuluisikaan niin varmastihan ne neuvoja antaa ku selität tilanteen, ettet muualle pääse läpi. Nehän kuitenki aika äkkiä pystyy sanomaan että tarviiko lähtee heti vai seuraileeko vielä tilannetta kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Mut eikö sitä kuitenki eka pitäs sinne Jorviin soittaa jos epäilee sikainfluenssaa? Ku siltä tuo munki mielestä kuullostaa.. Eiks ne oo joka paikas sitä sanonu että ei suoraan sairaalaan tai terkkariin?

Mä en yhtään osaa sanoo et mikä muu numero vois olla sellanen mihin vois soittaa. Mä itte yrittäisin kans Peijaksen päivystykseen.

jos lapsesta kyse ja on tuota huimausta ja oksentelua ni ohje on et heti lääkäriin !!!

Niin tai sitten ap on äärettömän fiksu - jos heillä onkin jokin muu tauti niin hän ei ehdoin tahdoin lähde ensiapuun imuroimaan itselleen ja pojalleen myös pekonikuumetta - jota taatusti siellä on tuutin täydeltä

lapsi oksensi, soitin oksentamisen aikana 112. lapsi pysyy pystyssä, joten eivät vielä laita ambulanssia ja koska ei ole kuume. jos vielä oksentelu jatkuu niin sitten tulevat.

lapsi oksensi, soitin oksentamisen aikana 112. lapsi pysyy pystyssä, joten eivät vielä laita ambulanssia ja koska ei ole kuume. jos vielä oksentelu jatkuu niin sitten tulevat.

Kauan oli nyt väliä oksennuksilla?
Paljonko joi niiden välissä?

Alkuperäinen kirjoittaja f:

olisiko ollut 1,5 tuntia, ei juonut mitään siinä välissä. on nyt oksentanut viisi kertaa tosi rajusti, ekan kerran jälkeen joi osmosalia desin ja jotain muuta, toisen oksentamisen jälkeen tahtoi omenamehua. sen jälkeen ei juonut. ekan kerran okseksi klo 21 ja neljännen klo23, oksentaminen kesti aina kauan kun oli niin raju. ja nyt oksensi tossa puoli tuntia sitten.

sain ohjeen antaa osmosalia ja nesteitä läpi yön lusikallinen kerrallaan 15 min välein. itse ravaan ripulilla edelleen vähän väliä joten kiva yö tiedossa. poika valittaa jo nyt uudestaan oloa, eli taitaa taas kohta oksentaa. on siis suihkun lattialla lämpimässä suihkussa eikä tahdo sieltä pois.

olisiko ollut 1,5 tuntia, ei juonut mitään siinä välissä. on nyt oksentanut viisi kertaa tosi rajusti, ekan kerran jälkeen joi osmosalia desin ja jotain muuta, toisen oksentamisen jälkeen tahtoi omenamehua. sen jälkeen ei juonut. ekan kerran okseksi klo 21 ja neljännen klo23, oksentaminen kesti aina kauan kun oli niin raju. ja nyt oksensi tossa puoli tuntia sitten.

sain ohjeen antaa osmosalia ja nesteitä läpi yön lusikallinen kerrallaan 15 min välein. itse ravaan ripulilla edelleen vähän väliä joten kiva yö tiedossa. poika valittaa jo nyt uudestaan oloa, eli taitaa taas kohta oksentaa. on siis suihkun lattialla lämpimässä suihkussa eikä tahdo sieltä pois.

Kamalaa =/
Toivottavasti jakselet, ettekä mene kipeemmiksi...

Kiitos :) Ja toivottavasti te kans toivutte mahdollisimman pian.

Mitäs jos sä yrittäisit sinne Peijaksen päivystykseen? Vaikka ette sinne ns. kuuluisikaan niin varmastihan ne neuvoja antaa ku selität tilanteen, ettet muualle pääse läpi. Nehän kuitenki aika äkkiä pystyy sanomaan että tarviiko lähtee heti vai seuraileeko vielä tilannetta kotona.

googlasin just peijaksen päivystys ja sieltä tulee sama numero eli 094711 ja sama keskus kuin se jonne jo soitin eli ilmeisesti ei ole todellakaan ensimmäistäkään numeroa pääkaupunkiseudulla jonne voisi soittaa.

googlasin just peijaksen päivystys ja sieltä tulee sama numero eli 094711 ja sama keskus kuin se jonne jo soitin eli ilmeisesti ei ole todellakaan ensimmäistäkään numeroa pääkaupunkiseudulla jonne voisi soittaa.

No voi surkeus :( Hassua että ei oo mitää muuta paikkaa mihin vois soittaa! :o

no viimeistään tässä vaiheessa menisin jo käymään tai soittasin ambulanssin uudelleen ja vaikka valehtelisin, että oksentanut uudelleen! :o
mutta ei siinä mitään jos ei oo ap niin huolissaan lapsensa hengestä.

mikä ihme siinä on, että pitää voida ensin soittaa jos hätä on? Tervettä järkeä saa käyttää. Jos ei ketään saa luurin päähän niin silloin mennään, jos lapsella on hätä. Mulle yksi hoitaja sanoi, että ei koskaan kannata soittaa etukäteen jos on hätä. Puhelimessa tulee usein annettua vääriä ohjeita. Jos äidillä on lapsen voinnista syvä huoli niin silloin mennään eikä meinata.
Toivottavasti lapsesi saa pian apua.

on tosi ikävää että joutuu jonottamaan kauan.

itsekin jonotin viikko sitten 40min. jonka jälkeen järjestelmä heitti minut pois langoilta eli aloita alusta...
täällä vielä päivystys loppuu jo klo 18 (sinne matkaa >30km) ja sen jälkeen lähin päivystys onkin jo yli 100 km päässä...

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
No jos on oksentanut noin klo 21-01 5 kertaa, niin ei tuossa nyt hengenhätä pitäis olla.

eikä oo juonu juuri mitään, eikö tosiaan oo hätä?

Antaahan se äiti jatkuvasti Osmosalia. Ja vois antaa jotain muutakin.

Yhteistyössä