olen jonottanut puhelimessa 25 minuuttia terveyspalveluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
No jos on oksentanut noin klo 21-01 5 kertaa, niin ei tuossa nyt hengenhätä pitäis olla.

eikä oo juonu juuri mitään, eikö tosiaan oo hätä?

ei tässä nyt oikeasti ole mikään ihan hengenhätä, lapsi juttelee normaalisti, on edelleen suihkussa kun lämmin vesi helpottaa, meni sinne jo hätäpuhelun aikana.

voitte olla huoleti, arvioin tilannetta ja otan erittäin vakavasti sikainfluenssan, niin vakavasti, että en lähde sitä ehdoin tahdoin hakemaan jorvista, jos tilanne ei sitä vaadi, sillä pojalla ei sitä välttämättä ole.

meillä on taustalla ambulansseilla kiitämisiä vaikeutuneen kuumekouristuksen takia ja anafylaktinen shokki on myös koettu, silloin oli hengen lähtö lähellä. ja paljon muutakin olen terveyden kanssa läpikäynyt ja luotan itseeni, että tunnistan vaaran. tunnen lapseni ja seuraan häntä läpi yön.

112-päivystäjä oli erittäin ammattitaitoinen, kysyi kaikki oleelliset kysymykset ja kerroin kaikki lapsella olevat ja olleet oireet ja hän kertoi minulle mitä tehdä ja niin toimin. lapseni on edelleen suihkussa, nyt haen sieltä nukkumaan ja jatkan nesteen antamista (edellisen lusikallisen oksensi jo pois).

Oksensi rajusti... no en oo muunlaista oksentamista ikinä nähnytkään. Onhan tossa väliä jopa 1,5 tuntiakin. Jos on useamman tunnin aikana yrjönyt viitisen kertaa, niin se ei ole paljoa.

Oksensi rajusti... no en oo muunlaista oksentamista ikinä nähnytkään. Onhan tossa väliä jopa 1,5 tuntiakin. Jos on useamman tunnin aikana yrjönyt viitisen kertaa, niin se ei ole paljoa.

no meillä on ollut vaimeampaakin oksentelua joskus. nyt poika oksensi ekan kahden tunnin aikana 4 kertaa ja se oli mun mielestä paljon koska se oksentaminen kesti aina kauan kerrallaan, oli aina n 10 minuuttia välissä oksentamatta.

mustikkakeitot tonne mun sänkyyn ja on vuorostaan suihkussa. on aivan kunnossa.

eiköhän tämä ole ruokamyrkytys, mulla alkoi klo 11.30, 9-vuotiaalla klo 21 ja 4-vuotias oksensi äsken klo 1.50. olen koettanut miettiä mistä olisi tullut mutta en keksi. itse en ole syönyt tänään mitään eli eiliseltä pitäisi syy löytyä.

pahoittelut kaikille joiden mieltä olen hermostuttanut, mutta kun meillä tosiaan on takana viisi päivää sairastelua ja itse tulin illalla kuumeeseen niin olisin tahtonut jutella jonkun kanssa, miten toimia.

kaikille hyvää yötä, mä valvon silti.

Alkuperäinen kirjoittaja KravunKääntöpiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja KravunKääntöpiiri:
Peijaksen terveyskeskuspäivystyksen osoite on Sairaalakatu 1, 01400 Vantaa, p. 09 471 67060.

Tollasen löysin tuolta http://www.vantaa.fi/i_listasivu.asp?path=1;220;4726

:attn:

kiitos sinulle vielä tästä, numero johti samaan 094711 keskukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:

eiköhän tämä ole ruokamyrkytys, mulla alkoi klo 11.30, 9-vuotiaalla klo 21 ja 4-vuotias oksensi äsken klo 1.50. olen koettanut miettiä mistä olisi tullut mutta en keksi. itse en ole syönyt tänään mitään eli eiliseltä pitäisi syy löytyä.

pahoittelut kaikille joiden mieltä olen hermostuttanut, mutta kun meillä tosiaan on takana viisi päivää sairastelua ja itse tulin illalla kuumeeseen niin olisin tahtonut jutella jonkun kanssa, miten toimia.

mikäli nyt jotain pahempaa tapahtuu tuskin kannattaa tänne avautua. multa ei heruisi sympatiaa...

Ei kai ruokamyrkytyksessä tommosta viivettä ole. Se tulee melko nopeasti syömisen jälkeen(parin tunnin päästä). Oisko ihan ehtaa yrjötautia, tai sitten sikaa?

Ei kai ruokamyrkytyksessä tommosta viivettä ole. Se tulee melko nopeasti syömisen jälkeen(parin tunnin päästä). Oisko ihan ehtaa yrjötautia, tai sitten sikaa?

joo oksennustauti on varmaan todennäköisin.

voimia! Toivottavasti paranette pian! Ja musta teet fiksusti kun pysytte kotona, kotona ne lapset saa kunnolla levätä. Varmasti tiedät jos tulee sellanen tilanne et pitää lähteä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja **:
voimia! Toivottavasti paranette pian! Ja musta teet fiksusti kun pysytte kotona, kotona ne lapset saa kunnolla levätä. Varmasti tiedät jos tulee sellanen tilanne et pitää lähteä :hug:

kiitos :flower:

nukuin juuri kaksi tuntia poikien vieressä lattialla patjalla 8kylpyhuoneen oven edessä), kumpikin oksensi kovasti kolmen aikaan, sen jälkeen ovat nukkuneet. yskin niin paljon, että päätin nousta ylös etteivät herää. pienempi valitti useaan otteeseen että huimaa vaikka makaa ja taas hetkeksi pelästyin kun se kanssa yksi oire josta olla sikainfluenssan suhteen huolissaan.

ehkä aamulla ollaan viisaampia. ja toivon, että pojilla pysyy joku neste sisällä. menen taas antamaan, eivät ole saaneet nyt kahteen tuntiin mitään koska en pysynyt hereillä. kumpikin poika on edelleen ilman kuumetta ja nukkuvat ihan normaalisti. kumpikin valitti kolmen aikaan mahakipua mutta kumpaakaan ei satu minnekään muualle.

en tiedä mitä hyötyä näitä on tänne kirjoitella, mutta tällaista meidän ilta ja yö on ollut ja olen itse saanut jotain voimaa kun kirjoitan tänne välillä, koska täällä on kuitenkin ollut kritiikistä huolimatta myös kannastavia viestejä. kiitos niistä !

Alkuperäinen kirjoittaja **:

kiitos :flower:

nukuin juuri kaksi tuntia poikien vieressä lattialla patjalla 8kylpyhuoneen oven edessä), kumpikin oksensi kovasti kolmen aikaan, sen jälkeen ovat nukkuneet. yskin niin paljon, että päätin nousta ylös etteivät herää. pienempi valitti useaan otteeseen että huimaa vaikka makaa ja taas hetkeksi pelästyin kun se kanssa yksi oire josta olla sikainfluenssan suhteen huolissaan.

ehkä aamulla ollaan viisaampia. ja toivon, että pojilla pysyy joku neste sisällä. menen taas antamaan, eivät ole saaneet nyt kahteen tuntiin mitään koska en pysynyt hereillä. kumpikin poika on edelleen ilman kuumetta ja nukkuvat ihan normaalisti. kumpikin valitti kolmen aikaan mahakipua mutta kumpaakaan ei satu minnekään muualle.

en tiedä mitä hyötyä näitä on tänne kirjoitella, mutta tällaista meidän ilta ja yö on ollut ja olen itse saanut jotain voimaa kun kirjoitan tänne välillä, koska täällä on kuitenkin ollut kritiikistä huolimatta myös kannastavia viestejä. kiitos niistä !

hyvä että näyttää olevan paranemaan päin. Voimia teille kaikille, ja koittakaas nyt kaikki levätä koko päivän ja kerätä energiaa.

Voi miten hienosti ja rauhallisesti ap kirjoittaja on toiminut lastensa kanssa..vaikka on ilman miestä kotona. Oikein hattua nostan, että toimit niin rauhallisesti ja kirjoittelit tännekkin tosi asiallisesti, vaikka joku tässäkin ketjussa taisi jo ennättää ilkeillä. Saat olla ylpeä hienosti hoidetusta yöstä, kun kaikenlisäksi olet itsekkin kipeä. Voimia ja parantumista teille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Voi miten hienosti ja rauhallisesti ap kirjoittaja on toiminut lastensa kanssa..vaikka on ilman miestä kotona. Oikein hattua nostan, että toimit niin rauhallisesti ja kirjoittelit tännekkin tosi asiallisesti, vaikka joku tässäkin ketjussa taisi jo ennättää ilkeillä. Saat olla ylpeä hienosti hoidetusta yöstä, kun kaikenlisäksi olet itsekkin kipeä. Voimia ja parantumista teille :)

voi kiitos, tämä lämmitti.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Meillä oli norovirus ja kaikkien oireet ihan vastaavanlaiset kuin lai-ne :ella.
Oireet tulivat muutaman tunnin viiveellä jokaiselle neljälle.

kiitos tästä, lueskelen seuraavaksi norosta. meillä on ollut joskus adenovirus ja sekin oli tämäntapainen, silloin pienempi joutui tiputukseen alle 12 tunnissa.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

mikäli nyt jotain pahempaa tapahtuu tuskin kannattaa tänne avautua. multa ei heruisi sympatiaa...

Voi että miten pahasti sanottu, taas kerran:(
Mitä ap vois vielä tehdä että sulta heruis myötätuntoa??
Mun mielestä hän on tehnyt kaikkensa ja seuraa selvästi tarkkaan lastensa oloa.
Jaksamisia ap:lle!!

kerranin äiti joka osaa pitää päänsä kylmänä eikä ole ensimmäisenä lähtemässä sairaalaan! jokainen äiti varmaan tuntee lapsensa parhaiten ja osa vielä tietää milloin ei ole liioteltua ensimmäisenä mennä ambulanssilla sairaalaan.
olisin ap:n tapauksessa uskoakseni toiminut lähes samoin.. tässä perheessä on nimittäin oksennustaudissa varsinkin todella voimakasta oksentelua ettei ehdi kun juoda,maata 2min ja taas mennään ja saattaa kestää jopa vuorokauden. on jouduttu ihan tiputukseen saakka sen vuoksi.
harmittaa vaan ketjua lukiessa miten tylyjä jotkut osaa olla.onko fjonga itse vienyt siskonsa väkisin hoitoon? eikös se narkki ole....enpä tunne myötätuntoa jos huonosti käy kuten narkille yleensä,päinvastoin.toivottavasti tuntui mukavalta kun joku sanoi noin (vaikka tietenkin sä väität toisin,huoh)

Meillä joku aika sitten alkoi vanhin lapsi oksentaa aamulla klo 8,sitten 2 seuraavaa lasta illalla klo 20,mies klo 23 ja minä seuraavana aamuna klo 06.

Toivottavasti siellä voitais jo paremmin :hug:

Etkös sinä lai-ne olekin jättämässä sikarokotteen väliin (toista ketjua muistelen)? Miltä nyt tuntuu kun tietää, että sitä apua ei aina saakaan kovin nopeasti lapsen sairastaessa rajusti?

Nyt on todella ruuhkaiset ajat tereydenhuollossa, ja itse ainakin välttelen vakavia sairauksia niin hyvin kuin voin. Sikainfluenssan kohdalla se tarkoittaa väkijoukkojen välttelemisen ja hyvän käsihygienian lisäksi ehdottomasti myös ROKOTUKSEN ottamista. Ei ole mitään järkeä hankkia ehdoin tahdoin lapsilleen vakavia sairauksia, kun tereyskeskukset ja sairaalat ovat tupaten täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Etkös sinä lai-ne olekin jättämässä sikarokotteen väliin (toista ketjua muistelen)? Miltä nyt tuntuu kun tietää, että sitä apua ei aina saakaan kovin nopeasti lapsen sairastaessa rajusti?

Nyt on todella ruuhkaiset ajat tereydenhuollossa, ja itse ainakin välttelen vakavia sairauksia niin hyvin kuin voin. Sikainfluenssan kohdalla se tarkoittaa väkijoukkojen välttelemisen ja hyvän käsihygienian lisäksi ehdottomasti myös ROKOTUKSEN ottamista. Ei ole mitään järkeä hankkia ehdoin tahdoin lapsilleen vakavia sairauksia, kun tereyskeskukset ja sairaalat ovat tupaten täynnä.

hohhoijjakkaaaaaaaaa

Yhteistyössä