Olen joskus kateellinen niille, ketkä saavat kaiken ilmaiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juliet m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juliet m

Vieras
No jos nyt esimerkkiä palstalaisista pitää antaa, niin vaikka keittiksen kuopus. Autot, asunnot, jne. kaikki tulee nenän eteen ilmaiseksi. Ja vielä ilmeisesti kasvatettu uskomaan, että o jotenkin parempi kuin sisarpuolensa, joka eivä tilmeisesti saa mitään isältään (no tuota en kadehdi, että penska lienee kasvatettu ylimieliseksi).

Ja vaikka anatolia, lapsuudenperheellä on merenrantamökkiä ja keskusta -asuntoa. Lapsenlapsilla viehättävä ympäristö sekä mökillä että isovanhempien kotona viettää aikaa.

Tietysti voi olla kiitollinen ja onnellinen, että on terve ja saa elää ja tehdä työtä, mutta kyllä se vaan ihmisen mielialaa nostaa, jos saa joskus jotain tekemättä itse yhtään mitään. Kyllä se tuo turvallisuudentunnetta ja luottamusta elämään. Niin, olen saanut lapsena ruokaa ja katon pään päälle, kai siitä pitäisi olla kiitollinen. onhan niitä kodittomia lapsia maailmassa.

Niille en ole kateellinen, jotka saavat hyvää liksaa, nykymaailmassa työelämä perheellisenä ei ole onnen lähde.

Yritän

Inhimillistä tuntea joskus noin. Jos ei pilaa omaa elämää, ihan ok ja täysin luonnollista sellaisenaan. Silti, hyvät ihmissuhteet on ne, jotka menee aina sen materian, ympäristön tai muun tahansa vastaavan ohi ihan SATA-NOLLA!

Mä en sinällään ole kateellinen niille keillä on omaisuutta kertynyt jos se on kertynyt ns. laillisesti. Mutta täytyy sanoa, että mua suuresti ottaa päähän eräs tuttava, jonka mies on yrittäjä, ja he kiertävät kaikki mahdolliset verot ja maksut. Rahaa on kuitenkin vaikka kuinka paljon, mutta mistään ei tarvitse maksaa, esim tulot verottajan mukaan niin pienet, ettei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja.

[QUOTE="vieras";24803058]Mä en sinällään ole kateellinen niille keillä on omaisuutta kertynyt jos se on kertynyt ns. laillisesti. Mutta täytyy sanoa, että mua suuresti ottaa päähän eräs tuttava, jonka mies on yrittäjä, ja he kiertävät kaikki mahdolliset verot ja maksut. Rahaa on kuitenkin vaikka kuinka paljon, mutta mistään ei tarvitse maksaa, esim tulot verottajan mukaan niin pienet, ettei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja.[/QUOTE]

Sama juttu lähipiirissä. Yrittäjäperheellä on monta kesämökkiä, vene, iso talo, uudet autot, maaomaisuutta, jne. mutta päivähoitomaksuja eivät maksa. Myös on aikaa harrastaa eli pahemin eivät töitä tee. Ilmaiseksi teetetään muilla, eli mistään vaativasta yritystoiminnasta ei ole kyse.

Inhimillistä tuntea joskus noin. Jos ei pilaa omaa elämää, ihan ok ja täysin luonnollista sellaisenaan. Silti, hyvät ihmissuhteet on ne, jotka menee aina sen materian, ympäristön tai muun tahansa vastaavan ohi ihan SATA-NOLLA!

Olen kyllä onnellinen perheestäni, enkä mieti noita toisten ilmaisuuksia kuin hyvin harvoin.
Tärkein onnen lähde on todella lapset ja mielekäs tekeminen/työ ja itse kehittyminen.

[QUOTE="a p";24803075]Sama juttu lähipiirissä. Yrittäjäperheellä on monta kesämökkiä, vene, iso talo, uudet autot, maaomaisuutta, jne. mutta päivähoitomaksuja eivät maksa. Myös on aikaa harrastaa eli pahemin eivät töitä tee. Ilmaiseksi teetetään muilla, eli mistään vaativasta yritystoiminnasta ei ole kyse.[/QUOTE]

myös kerran uteliaisuuttani soitin verottajalle, mitään eivät muka tienaa, tämä yrittäjäperhe, vaikka matkustelevat ulkomailla ja omaisuutta on normiperheeseen verrattuna noin viisinkertaisesti. Osaaavat kiertää veronmaksun. Eivät maksa veroja tai päivähoitomaksuja tai mitään. .

Minä olen kyllä paljon onnelisempi jos kovalla työllä ansaitsen jotain mitä olen tavoitellut. Se ilmaiseksi saaminen ei oikein tunnu missään.
Olen tottunut tekemään hyvinvointini eteen työtä ja sitten saamaan palkinnon siitä. Jos tekee elämässä oikeita valintoja ja suunnittelee hyvin sekä on tavoitteita mihin pyrkiä niin se tuo tyytydyksen tunteen kun saavuttaa tavoitteen.
En myöskään osaa olla kateellinen jos jollakin on jotain mitä minulla ei ole. Se kun ei ole minulta pois jos jollakin on enemmän kuin minulla. Lisää tosin motivaatiota tavoitella samaan tai parempaan...

Jos aina ajattelee niin että ne toiset saa kaiken helpolla katkeroittaa itsensä.
Pidä sinä nyt itse huoli siitä että pystyt ja haluat antaa lapsillesi jos ei muuta niin ainakin paljon rakkautta ja huomiota. Sitä pystyy antamaan ilman penniäkään ja se on kuitenkin sitä tärkeintä mitä lapsilleen voi antaa.

[QUOTE="mamma";24803106]Minä olen kyllä paljon onnelisempi jos kovalla työllä ansaitsen jotain mitä olen tavoitellut. Se ilmaiseksi saaminen ei oikein tunnu missään.
Olen tottunut tekemään hyvinvointini eteen työtä ja sitten saamaan palkinnon siitä. Jos tekee elämässä oikeita valintoja ja suunnittelee hyvin sekä on tavoitteita mihin pyrkiä niin se tuo tyytydyksen tunteen kun saavuttaa tavoitteen.
En myöskään osaa olla kateellinen jos jollakin on jotain mitä minulla ei ole. Se kun ei ole minulta pois jos jollakin on enemmän kuin minulla. Lisää tosin motivaatiota tavoitella samaan tai parempaan...[/QUOTE]

Itse en henkilökohtaisesti allekirjoita tuota, että jos jollainon paljon, ei ole pois keneltäkään. Kyllähän se rajallisessa maapallossa on joltain pois.

[QUOTE="mamma";24803106]Minä olen kyllä paljon onnelisempi jos kovalla työllä ansaitsen jotain mitä olen tavoitellut. Se ilmaiseksi saaminen ei oikein tunnu missään.
En myöskään osaa olla kateellinen jos jollakin on jotain mitä minulla ei ole. Se kun ei ole minulta pois jos jollakin on enemmän kuin minulla. Lisää tosin motivaatiota tavoitella samaan tai parempaan...[/QUOTE]

Minä olen onnellinen sain tavoittelemani asian sitten helposti tai kovalla työllä. Olen myös onnellinen jos saan jotain jota en ole varsinaisesti tavoitellut mutta se on paljastunut hyväksi asiaksi.

En kylläkään juuri suunnittele elämääni, vedän vain joitain suuria suunta linjoja ja niissäkin olen valmis joustamaan.

• Tykkää
Reactions: rops
Mutta loppujen lopuksi, mistä voit tietää että he ovat saaneet kaiken ilmaiseksi?! Joskus voi ulkoisesti näyttää siltä, mutta se ei kuitenkaan ole koko totuus aina. Kateus on turhaa.

Mutta loppujen lopuksi, mistä voit tietää että he ovat saaneet kaiken ilmaiseksi?! Joskus voi ulkoisesti näyttää siltä, mutta se ei kuitenkaan ole koko totuus aina. Kateus on turhaa.

Siis että keittiksen poika on tehnyt kovasti työtä ilmaisuuksien eteen?
parikymppisenä?
Tai tämä yrittäjäperhe? No tämä onkyllä ihan sukulainen ja lähisukulainen joten...

Kyllä jotkut nyt vaan käyttävät aika röyhkeästi toisia hyväkseen ja teettävät ilmaisuuksia ja näin sitä rahaa kertyy.

pakko myöntää, että kyllä muakin harmittaa, kun toisilla on varakkaat vanhemmat ja ostelevat lapsilleen ja lapsenlapsilleen autoja,asuntoja, mökkejä yms.
pystyvät muutenkin taloudellisesti tukemaan.

olishan se kyllä mukava itsekkin saada sitä mammonaa tekemättä mitään, mutta vanhempien varallisuutenhan ei pysty vaikuttamaan, pyrin keräämään siis itselleni ja lapsílleni tulevaisuuden varalle sitä omaisuutta, jotta heillä olisi asiat hiukan toisin kuin itselläni.

Avaukseen ei voi muuta vastata kuin sen, että kyseessä on taas kerran suomalainen kateus. Suomalaine miettii millä saisi naapurilta onnen ja omaisuuden pois. Amerikkalainen alkaa mietttimään, millä pääsisi samaan asemaan. On nyvä, että Suomessa on kuitenkin näitä kovasti onnen ja omaisuuden eteen raatavia, jotta itselle, lapsille ja lastenlapsille ollisi enemmän annettavaa. Raha ei tuo automaattisesti onnea, mutta rikkaana on helpompi elää kuin köyhänä.

Mitä se hyödyttää olla kateellinen näille Erkko, Donner, jne mahtisuvuille? Vanhempiaan ei voi valita.

Mitä voi valita on se mitä haluaa omalla elämällään tehdä. Haluaako käyttää sen siihen että on kateellinen, vai omien olosuhteidensa parantamiseen? Kaikista ei tule ökyrikkaita mutta jos raha-asioita pitää tärkeinä niin ihan hyvin toimeentulevaksi on mahdollisuus päästä sillä että käy normaalisti palkatussa työssä ja on ahkera ja säästäväinen.

Usein ne ovat eri ihmisiä joilla on paljon rahaa, ja jotka käyttävät paljon rahaa.

Keittis esimerkiksi taitaa olla yksi näistä, jotka ovat melko tarkkoja siitä mihin rahansa käyttävät. Tuunaa itse käytettyjä tavaroita, kierrättää jne. Eli hän vaikka jos maksaakin kuopuksensa elämisestä, ei itse käytä kovin paljon rahaa.

[QUOTE="a p";24803123]Itse en henkilökohtaisesti allekirjoita tuota, että jos jollainon paljon, ei ole pois keneltäkään. Kyllähän se rajallisessa maapallossa on joltain pois.[/QUOTE]

Tuo on aika omituinen kannanotto. Yksinkertaistetaan. Jos joku afrikassa ei viljele maata, eikä saa ruokaa suuhunsa ja minä täällä työtätekevänä saan, niin minun ruokani ei ole pois afrikkalaiselta. Vanhanaikainen, jaetaan kaikille tasan omaisuus ja tulot on todella typerä. Jos tänään näin tehdään, niin huomenna omaisuus ja tulot ovat taas niillä samoilla ahkerammilla ja fiksuimmilla. Maapallo ei ole tarkoittamallasi tavalla rajallinen. Älyllisellä pääomalla ei ole rajaa ja sillä tehdään jatkuvasti uusia keksintöjä, joilla rajoja siirretään.

Joo kyllä valitettavasti joskus kateeksi käy, itse kun saa korkeentaan anopilta ilmaisen maitopurkin eikä puhettakaan mistään muusta :D
Omalta suvulta ei tipu mitään, ei henkistä eikä aineellista hyvää...tosin kummankaan suku ei ole erityisen rikkaita...Mutta niinhän se on että kateus vie kalatkin vesistä.

Mä taas oon kateellinen niille, jotka tosta noin vaan saavat mitään tekemättä nenään eteen sielunkumppanin, molemminpuolisesti rakastuvat toisiinsa, menevät yhteen ja saavat terveitä lapsia tosta noin vaan suunnilleen heti kun jättävät ehkäisyn pois.

Itse edelleen sinkkuna, välissä ollut kumppanina taloudellisesti hyväksikäyttävä väkivaltainen alkkis ja äärimustasukkainen hullu, ja niiden jälkeen maistuukin hyvältä elo taas yksin. Perheestä haaveilen enemmän kuin mistään muusta, mut haaveeksi taitaa jäädäkin. Oli mulla pari oikein kivaakin miestä, niissä suhteissa oli vaan se ongelma, ettei rakastettu kumpikaan toisiamme vaan päädyttiin yhteen lähinnä siksi, että oltiin kuitenkin toisillemme parasta mitä kummankaan eteen oli siihen asti sattunut. Mut ei se valitettavasti oikein riitä parisuhteeksi, jos tunteet toista kohtaan jo alussa on "toi on ihan kiva" ja äkkiä nuokin suhteenyritelmät lopahtivat. Ei sillä, ei nuo ongelmatapauksetkaan mitään elämän rakkauksia olleet. Kukaan, ketä kohtaan mulla on ollut voimakkaampia tunteita, ei ole taas ollut kiinnostunut minusta vakavissaan.

Rahaa ja omaisuutta saa tekemällä töitä tai hyvällä tuurilla vaikka lottoamalla. Eikä ne tee oikeati onnelliseksi, jos asiat on muuten huonosti.

Yhteistyössä