Olen kai liian osallistuva ja äänekäs luennoilla *vähän noloa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Soitin eilen koulutuskirjastoon uusiakseni kirjan lainan, kun en päässyt netin kautta kirjautumaan. Nainen toisessa päässä hoiti uusimisen, juteltiin jonkin verran, ja yhtäkkiä hän sanoi: "nyt mä tiedänkin kuka olet, tunnistin äänestä, oltiin samalla kurssilla viime vuonna". Tunnistin äänestä..
:o :ashamed:

*jatkossa olen hiljaa*

Tosiaan :D Tunnekohan minäkin sut? Ei, kun tosissaan, koko 8-vuotisen opiskelun aikana törmäsin yhteen luennoilla häiriköivään. Tää esitti AINA luennoitsijalle useita kysymyksiä, jotka useimpien mielestä tuntui olevan melko triviaaleja. Jos olet tällainen ni siinä tapauksessa suosittelen sitä hiljentymistä ;) Muuten ihan relaa vaan, asialliset kysymykset tyyliin kerran luentosarjan aikana on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunhan et jatkuvasti kysellyt tyhmiä niin ei siinä mitään... Semmoinen oli meillä, äänekäs ja vähän hidasälyinen, jessus sitä myötähäpeää...

Osallistuin keskusteluun ja ilmaisin mielipiteeni ja ajatukseni. Niin , ja vastasin, kun tuntui ettei kukaan aio vastata opettajan kysymyksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Kunhan et jatkuvasti kysellyt tyhmiä niin ei siinä mitään... Semmoinen oli meillä, äänekäs ja vähän hidasälyinen, jessus sitä myötähäpeää...

Osallistuin keskusteluun ja ilmaisin mielipiteeni ja ajatukseni.

Sehän on hyvä sitten, niinhän sitä pitääkin tehdä. Puhuin sellaisesta tyypistä, joka keskeyttää luennon koko ajan ihan kysyäkseen jotain, jonka olis voinut löytää äkkiä vilkaisemalla kirjasta. Niistä kysymyksistä huomasi, että halus vaan olla äänessä, eikä yhtään ollut perehtynyt alkeisiinkaan aiheessa.

Sellaiset tyypit aiheuttavat myös myötähäpeää, jotka muka nokkelina kyselevät ja teroittavat simppeleitä asioita. Muut ovat jo tajunneet samat jutut kaikessa hiljaisuudessa.

Sehän on hyvä sitten, niinhän sitä pitääkin tehdä. Puhuin sellaisesta tyypistä, joka keskeyttää luennon koko ajan ihan kysyäkseen jotain, jonka olis voinut löytää äkkiä vilkaisemalla kirjasta. Niistä kysymyksistä huomasi, että halus vaan olla äänessä, eikä yhtään ollut perehtynyt alkeisiinkaan aiheessa.

Juu, tällanen tyyppi oli mukana viikko sitten myös meidän rikosoikeuden luennoillamme...:D Olisi tehnyt mieli heittää sitä kengällä takaraivoon...:kieh: :ashamed:

Meillä kanssa semmosia juntteja salissa, joilla kamala tarve nokittaa luennoitsijoita, esittää eriäiviä mielipiteitä jne. Ollaan niin älykkäitä olevinaan.. Mutta toinen puoli on, että luennoitsijat saattaa muistaa, ja korottaa numeroa, jos ollut aktiivinen jne.

Jotain olen ilmeisesti oppinut näiden kolmen vuoden aikana, olen päässyt eroon esiintymiskammosta ja osaan rauhallisesti esittää jonkun asian kun on tarvis.

Eilen yllätin itseni sanomasta "kyllä mä voin esittää ryhmäntyön, ei sun tarvi". Ja sitten hoksasin mitä minä ujo ihminen menin lupaamaan.
Ehkäpä tuon taidon tarvitsee joskus.

Jotain olen ilmeisesti oppinut näiden kolmen vuoden aikana, olen päässyt eroon esiintymiskammosta ja osaan rauhallisesti esittää jonkun asian kun on tarvis.

Eilen yllätin itseni sanomasta "kyllä mä voin esittää ryhmäntyön, ei sun tarvi". Ja sitten hoksasin mitä minä ujo ihminen menin lupaamaan.

Hieno juttu! Saako udella mitä opiskelet/opiskelit?

Hieno juttu! Saako udella mitä opiskelet/opiskelit?

Viime hetket menossa liiketalouden opinnoista, minusta pitäisi tulla tradenomi joulukuussa. Lopputyö on vaiheessa, ja kesälle jouduin ottamaan pari averkon kurssia, jotta saan pisteet täyteen.

Yhteistyössä