Olen lapsena ollut ihan oikeasti todella köyhä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kokenut niukkuutta (minun mittapuulla lapset Afrikassa on köyhiä),
mutta voin kyllä sanoa, että se ei ole aiheuttanut mulle mitään traumoja vaan olen ollut ihan yhtä onnellinen tai onnellisempikin silloin. Sitten jos ei esim. oikeasti olisi mitään syötävää tai kattoa pään päällä niin tilanne olisi varmaan eri.
Ehkä olen poikkeus, koska minusta on mukavampaa, kun rahaa ei ole liikaa ja joutuu pikkuisen käyttämään mielikuvitusta.
Mut joo oikeasti köyhiä ihmisiä on muualla päin maailmaa.

Jatkan vielä, kun jotkut tässä ketjussa kirjoittavat olleensa todella köyhiä...
En usko, että kukaan täällä on kokenut todellista köyhyyttä, tuskin edes köyhyyttä.
Katsokaa ensin vaikka dokumentti Etiopian nälkäänäkevistä tms. ja tunnette itsenne varmaan aika rikkaiksi...

"vieraalle",

Jos on 2 lasta ja kummallakin on jatkuvasti nälkä ja esim vanhemmat pieksee niin musta on melko turhaa vertailla kumpaa piestään enemmän ja kummalla on isompi nälkä.

Jokainen lapsi ansaitsee olot joissa on hyvä olla.

Kaipa aloittajalla ja muilla tarinansa kertojilla oli tarve kuulla kokemuksia muilta saman tyyppisen taustan omaajilta että miten he ovat pärjäilleet.

Sitäpaitsi on kivaa kuulla menestystarinoita että joku on vaikka huonosta taustastaan huolimatta kyennyt joko elättämään itsensä ja olemaan suht onnellinen, tai sitten vieläpä tarjoamaan omille lapsilleen hyvän ja turvallisen kodin.
Antaa uskoa siihen että n.s. ihmeitä tapahtuu ja lopulta menee kaikki asiat hyvin päin.

Mullakin on ollut hieman rankka tausta (vanhemmat eronneet riitaisasti kun olin neljä ja sen jälkeen vajaa 10 vuotta huoltajuusoikeudenkäyntejä ja toisen mustamaalausta, tapaamisen estämisiä ym. molemmilla vanhemmilla ok toimeentulo, mutta mielenterveysongelmia ja niiden vatvomista minun kuullen melko pienestä asti, noin viisivuotiaasta ainakin).
Siksi on kiva lukee että muutkin on pärjänneet... ja vaikka ei olis niin ainakin että ovat yhä hengissä ja hommat jotenkin sujuu..

Yhteistyössä