Olen lopenkyllästynyt mieheen joka käyttäytyy kuin kakara! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistaaaaa

Vieras
Mies jättää housunsa tasan sellaiseen asentoon kun on ne riisunut, lattialle tai sohvalle yleensä. Ärsyttää ettei voi edes jotenkin pistää paremmin ja jonnekin muualle kuin just sohvalle. Likaiset sukat myös monesti sohvalla. Onko niitä NIIN vaikea viedä pyykkiin joka on parin metrin päässä?
Sitten mies ei kesällä halua pitää sukkia, koska tulee kuuma. No hänpä kulkee crocseissa pitkälle syksyyn ja paljain jaloin tietysti. Kerää jalkapohjat täyteen likaa. Eilen oli ihan mustat jalkapohjat kun rojahti katsomaan jääkiekkoa. Sain kilarin että eikö voi edes pestä jalkojaan jos ei niitä sukkia pysty käyttämään!!! Inhottaa että kun on just puhtaat matot laitettu niin yhdellä perheestä on OIKEUS kävellä paskasilla jaloilla ympäri taloa. Anna olla jos lapsilla olis likaiset jalat, ei ne todellakaan sais niillä kävellä sisällä, vaan ne pestäis ensin! Mutta miehellä on joku ihme oikeus tähän.
Sitten kun sanon jostain asiasta mikä mua häiritsee, jotkut 20 vuotta vanhat rytkyt esim. niin se on ihan sama hänelle. Vastaus on luokkaa: "Joopa joo". Tietää etten voi sietää tiettyjä rytkyjään mutta vetää ne silti vuosi toisensa perään päälleen.
Ei sille merkkaa yhtään miltä toisista tuntuu, kunhan sillä on itellään hyvä olla.
Mistään asioista ei voi oikeasti keskustella. Sellaisista mitkä on tärkeitä. Urheilusta tai mistä tahansa muusta kyllä voisi jauhaa mutta mistään pintaa syvemmästä ei.
Miehen ylimielinen asenne ärsyttää ja se tietää sen tasan tarkkaa. Sitten kun suutun jostain, ihan aiheellisesti, se osaa kääntää ovelasti senkin minun viakseni.
Käytäntö tuon miehen kanssa ei kerta kaikkiaan toimi! Kuulin juuri lapsilta ettei isä pese vessassa edes käsiään, huuhtaisee ehkä toista kättä vähän, mutta ei pese kunnolla.
Roskia ei laita roskikseen, jättää ne lojumaan sinne ja tänne. Pöydät ja hellat on paskaset kun se tekee ruokaa. Eikä tietoakaan että viitsisi itse jälkensä siivota HETI vaan jättää kaiken kuivumaan. Niitä kuivuneita on sitten kiva rapsutella irti.
En ymmärrä miten jostakusta on voinut tulla noin hälläväliä ihminen. Se heijastuu kaikkeen elämässä. Kunhan hänellä itsellään on hyvä olla, ei tarvitse tapojaan muuttaa.
Lupailee asioita mutta aina ne jää ja jää. Mulla on koko ajan sellanen kauhee kiukku sisällä ihan vaan ton yhden takia. Onhan tämä kuitenkin minun ja lastenkin koti. Mutta yhdellä on omat säännöt täällä.
Ongelma on aina mussa ei miehessä. Ajattelen ja olenkin sanonut että miksi näin pienistä asioista pitää riidellä kun asioille voisi helposti tehdä jotain. Ei mene perille. Miehellä ei ole alkeellisintakaan halua muuttaa mitään tapoja. Kai se olisi suuri loukkaus hänen suurelle egolleen jos joutuisikin antamaan naiselle periksi.
Minä toivoisin vain että meillä olisi kiva koti, eikä tarttis hermostua pienistä asioista joille oikeasti voisi tehdä jotain.
Musta tuntuu että mun kaikki energia menee tuohon ärsyttävään mieheen, välillä en saa edes unta kun ottaa niin päähän. Toinen tietty nukkuu ja kuorsaa onnellisena.
Huoh. Kiitos kun sain purkautua :(

Tuossa tilanteessa sinun kannattaa vähän löysätä omia vaatimuksia ja miehen tulisi vähän skarpata omaa käyttäytymistään. Kyllä kotonaan pitää saada vähän röntsimminkin olla, mutta mielestäni pitää kuitenkin huomioida myös muut siellä asujat. Ja siihen kuuluu mm. se, että omia vaatteita ja roskia ei jätetä toisten jalkoihin kuljeksimaan, saati toisten siivottavaksi. Ei nyt käynyt selväksi, miten teillä on yleensä nuo siivousvuorot toteutettu, mutta itse ainakin edellytän, että jos molemmat ovat töissä, niin siivoukset jaetaan tasan puoliksi. Jos olet kotona lasten kanssa ja siten itse pääasiallinen siivoaja, niin sitä suuremmalla syyllä miehen tulisi kunnioittaa toisen näkemää vaivaa ja työtä, ja pestä jalkansa ennen sisälle tuloa.

[QUOTE="Alissa";23756673]Kappalejako!!!!![/QUOTE]

se kai tässä suurin huoli onkin...no...

Mutta kuulostaa tutulta. Kuulostele herkällä korvalla tilannetta ja yritä puuttua siihen hanakasti, älä anna tilanteen jatkua noin sillä muuten voit vuosien kuluttua huomata että olet terapian tarpeessa, samoin ehkä lapset. Yritä siis selvittää onko miehesi "normaalin" piittaamaton vai onko hänellä mahdollisesti narsistisia piirteitä ja kuinka voimakkaita. Tämä voi kuulostaa omituiselta tai naurettavalta mutta läheisen narsismi rapauttaa tai jopa tuhoaa oman elämän. Narsistin luonne on niin vinoutunut tietyltä osin, ettei häneen tavallaan voi suhtautua "inhimillisesti", hänestä on vain ja ainoastaan hankkiuduttava eroon ellei "narsisti" ole halukas ottamaan apua vastaan.

Mutta älä jää katsomaan tilannetta pitkäksi aikaa noin sillä voimasi kuluvat ja tilanne mutkistuu jos miehesi on oikeasti mahdoton ottaa muita huomioon. ( toivottavasti meni kappalejako oikein, ettei tullut väärään kohtaan ;) )

Halusin vielä laittaa sulle viestin kun mua jäi vaivaamaan aiheutinko sulle ehkä vaan lisää ahdistusta. Toivottavasti siis en! Tarkoitukseni oli vain yrittää auttaa. Toivottavasti tilanteenne selkiää ja kyllä se selkiää. Enkä väitä että miehesi olisi narsisti, mutta halusin tuoda asian esille sen vakavuuden tähden, että osaisit huomioida tietyt asiat jos näin on. Mutta kaikkea hyvää sulle ja perheellenne ja melkein mistä tahansa voi selvitä kunhan ei jää yksin asioiden kanssa.

Oli niin tai näin - voimia ja vilpitön, lämmin halaus, kaikki järjestyy kyllä.

Kumma kun tuo narsistiasia pitää nykyisin vetää aina esiin. Minusta tuo kuulostaa, anteeksi vain, semmoiselta vähän vanhanaikaiselta normaalilta mieheltä. Meillä on aika samanlainen, mutta ei meillä siitä riidellä. Tuosta jatkuvasta naputuksesta kärsit varmaan itse eniten.

Joo, on ongelmia ja on Ongelmia. Itselläni eniten pisti silmään tuo kommenttisi miehen vanhoista vaatteista, 'rytkyistä', jotka sinua ärsyttävät. Se kertoo aika paljon asenteestasi ja sietokyvystä. Eikö tuollainen kommentti ole mielestäsi kakaramaista? Ja tosiaankin narsisti sanan käyttö tuollaisessa on aika lapsellista myös, kun oikeita narsistejakin on olemassa...

Halusin vielä laittaa sulle viestin kun mua jäi vaivaamaan aiheutinko sulle ehkä vaan lisää ahdistusta. Toivottavasti siis en! Tarkoitukseni oli vain yrittää auttaa. Toivottavasti tilanteenne selkiää ja kyllä se selkiää. Enkä väitä että miehesi olisi narsisti, mutta halusin tuoda asian esille sen vakavuuden tähden, että osaisit huomioida tietyt asiat jos näin on. Mutta kaikkea hyvää sulle ja perheellenne ja melkein mistä tahansa voi selvitä kunhan ei jää yksin asioiden kanssa.

Oli niin tai näin - voimia ja vilpitön, lämmin halaus, kaikki järjestyy kyllä.

En suinkaan ahdistunut enempää. Olin hämmästynyt että joku toi sen asian esiin, koska olen kyllä jo pidempään miettinyt tuota miehen outoutta ja että mikä se oikein on. Normaalia sen käytös ei ole. Olen päätynyt itse tulokseen että on jonkinsortin narsisti. Osaa olla kyllä hurmaava ja mukava varsinkin ulkopuolisille. Sai jopa vanhempani aikanaan "pauloihinsa" kuinka hyvä mies. Kun raadollinen totuus selvisi heille että mies ei todellakaan ole kotioloissa mikään maailman ihanin mies, kaikkea muuta :(
Joskus olen itkenyt tuntikausia, mitään lohtua en ole saanut. Vain pilkallista huomautusta tai käskyn olla vinkumatta. Olen järkytyksekseni huomannut että hän ei todellakaan ymmärrä miten parisuhde pitäisi toimia. Ja miten käytännönasiat jotka ovat selvitettävissä, ovat niin vaikeita toteuttaa koska hänellä on se hälläväliä asenne. Kun häntä ei häiritse, se riittää. Ei häntä kiinnosta, häiritseekö se kenties muita perheenjäseniä. Hän ei opi riidoista koskaan mitään eikä halua keskustella niistä että ne voisi selvittää. Ne lakaistaan maton alle.
Joskus jopa tuntuu siltä että haluaa tahalleen ärsyttää minua että pääsee sitten taas laukomaan ilkeyksiaan kun hermostun.

Lasten kanssa hän on paljon mutta ei keskustele juurikaan mistään. Ainoan poikansa kanssa on vaikea suhde, koska mies ei osaa käsitellä poikansa kiukkua. Saattaa sanoa erittäin rumasti kuten "häivy siitä" tai muuta ilkeää. Näihin puutun aina ja silloin mies hermostuu minuun ja tylysti sanoo että "painu sinä siitä vittuun". En voi kuitenkaan katsoa läpi sormien jos lapsella on joku huonosti.

Onhan se kiva kun täälläkin on helppo väittää että vika on minussa! Kiitos vaan! Minä kuitenkin yritän kaikkeni että perhe-elämä saataisiin sujumaan niin ettei tarvitse kenenkään mieltä pahoitaa turhaan. Loppujen lopuksia asiat ovat pieniä mutta vuosien kuluessa ärsyyntymiseni on kasvanut sellaiseksi vihan möykyksi sisälläni kun toinen ei yksikertaisest välitä eikä halua muuttaa yhtäkään tapaansa.

Olen ansassa. En voi lähteä, minun on vain kestettettävä :(

Alkuperäinen kirjoittaja täääh?;23759214:
Joo, on ongelmia ja on Ongelmia. Itselläni eniten pisti silmään tuo kommenttisi miehen vanhoista vaatteista, 'rytkyistä', jotka sinua ärsyttävät. Se kertoo aika paljon asenteestasi ja sietokyvystä. Eikö tuollainen kommentti ole mielestäsi kakaramaista? Ja tosiaankin narsisti sanan käyttö tuollaisessa on aika lapsellista myös, kun oikeita narsistejakin on olemassa...

Mä olen yllättävän hyvin sietänyt katsella sellaista mitä en mielelläni katsele. Vai kuinka moni nainen tykkää että mies kulkee -80-luvun verkkareissa, joissa saattaa olla reikiä. Tai mainospaidoissa jotka on joskus saanut ilmaiseksi sieltä sun täältä. Luulisi että parisuhteessa nyt edes jollain tapaa haluaisi miellyttää toista. Mutta sekin on miehelle yks hailee, hän mielellään haluaa "pummia" joka paikasta ilmaiseksi kaikkea ettei vain tarvitsisi itse maksaa. Osa paidoista on todella rumia, osa ärsyttää todella paljon koska olen niitä samoja katsellut jo vuosia. Kai vika on sitten minussa? Mun pitäis vain niellä kaikki pettymykseni ja toiveeni. Minähän se tässä olen se lapsellinen. Selvä, sitten olen lapsellinen mutta en ole koskaan aiemmin törmännyt yhtä vaikeaan mieheen asiassa kuin asiassa.

Yhteistyössä