olen miehen lapsen ja yhteisten kanssa kotona, mies lähti eilen viihteelle. sanoi tulevansa tänään,ei näy,puhelin kiinni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs tekisitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs tekisitte

Vieras
sovittiin että katson lauantain lapsia ja mies palaa sunnuntaina hyvissä ajoin kotiin. Ja hoitaa maanantain lapsensa autolla kouluun viennin normaalisti.

Miehellä on jostain syystä puhelin kiinni,eikä kaverinsakaan vastaa kun soitan. en tiedä kenelle muulle soittaa.

Kahden pienenkin lapsenkin kanssa on jo ihan tarpeeksi tekemistä. minun vaihtoehdot oli että mies on änkyrä kännissä kotona tai sitten minä huolehdin myös hänen lapsestaan kun hän juo muualla. sanoi että jää kotiin juomaan jos en huolehdi hänen lapsestaan kun menee kaverilleen. ei varmaan kehdannut lasta exälle laittaa kun häpesi tilannetta. en halunnut miestä tähän lasten silmien eteen siinä kunnossa niin sovittiin tuo edellä mainittu, mutta nyt tuntuu että mies tekee mulle oharit, eikä tulekaan kotiin niin kuin sovittiin.

Onko minun velvollisuus huomenna pakata kaikki lapset kyytiin ja lähteä viemään miehen lasta kouluun jos mies ei palaa, tai on siinä kunnossa ettei voi ajaa? Vai saanko soittaa lapsen äidille että hakee lapsen sinne kun mies ei näköjään huolehdi asioista täällä päässä niin kuin pitäisi.

Minulla järki sanoo ettei näin saa huijata, ja on äitin velvollisuus ottaa ohjat käsiin jos isä ei siihen kykene.

Mies jää kotiin juomaan, jos sinä et huolehdi lapsesta??? :O Kummaa meininkiä. Ikävät oharit on mies tehnyt ja suututtais tuollainen, mutta kyllä mä veisin sen lapsen kouluun, jos mies ei ole kunnossa. Et ole viissiin kovin hyvin väleissä tän koululaisen kanssa, kun hänestä huolehtiminen on noin vaikeeta? Ja aika kauhea viinanhimo miehellä, kun ei voi odottaa siihen, että lapsi on äidillään, että saa vetää perseet...

Aikuisena ihmisenä olisi reilua, ettei isän perseily kostaudu lapselle. Joten jos vain pystyt nielemään oman vihasi ja auttamaan lapset kouluun, vaikka heidän isänsä onkin tuollainen luuseri. Isän kanssa asiat voi jälkikäteen puida sitten kahden kesken.

Mä kyllä soittaisin äidille ja kertoisin missä mennään. Saisi halutessaan hakea lapsen, mutta veisin kyllä lapsen kouluun jos äiti sitä pyytäisi.

Ja sitten odottelisin kaulimen kanssa miehen kotia. Isämiehet ei lähde monen päivän ryyppyreissuille ja pistä vielä puhelinta kiinni. Missä lie vieraissa kun ei voi vastata. Muutenkaan en katselisi kiristävää miestä kovin kauaa. Lasten aikana ei ryypätä.

Ilmoita äidille. Jollei sekään auta, ota yhteyttä sos. viranomaisiin. Et ole velvollinen hoitamaan toisen lasta, varsinkaan silloin jos äijä juomisen takia ei oysty lapsesta huolehtimaan.

minkä ikäsiä lapsia? mä ymmärrän kyllä sun fiilikset, ite en oo koskaan suostunu miehen lapsia isävkonloppuina kattomaan et se ois päässy johonkin koska ei ne mua oo ollu tapaamassa vaan isäänsä. se on järjestelly menonsa niin et sillon ei oo mitään kun lapset on tullu meille. nykyään ne ei juurikaan enää käy koska ovat jo isompia.
ja mä varmaan ottaisin yhteyttä miehen exään et noutas lapsensa jos sellanen mahdollisuus on, muuten veisin aamulla lapsen kouluun ja hoitaisin asian miehen kanssa myöhemmin. (vkon mykkis :rolleyes:)

olen hoitanut meidän yhteisetkin lapset suurimmaksi osaksi yksin kun vauva syntyi, väsähdin, ja ei niin mukavien fyysisienkin oireiden myötä mieskin ymmärsi että on okei että otan vastuuta vain siitä mistä minun on pakko. en olisi uskonut että voi tehdä näin paskamaisen tempun, kun ihan hyvällä tarjosin lauantai iltaa että saa mennä. vaikka kiristyksen kautta menikin. luulisi hänen ymmärtävän että kun olen yksin hoitanut yhteiset suurimman osan ja siitä väsynyt niin miten ihmeessä jaksan kolmea lasta. tunnit tuntuu pitkiltä kun en tiedä yhtään milloin tulee kotiin

Huhhuh. Itsekin uusperheellisenä en hyväksyisi miehen käytöstä. lapsi on tullut vartavasten isän luo tapaamaan isäänsä ja isä on ryypiskelemässä, ei noudata sovittuja pelisääntöjä eikä vastaa puhelimeen. paha paha. Kolikolla n kaksi puolta, jos kerrot lapsen äidille, tilanne voi paheta, mutta jos jätät kertomatta se on myös huono. Pääasia ettei lapsella ole hätää, koeta kaikesta huolimatta auttaa lapsen ajatuksia muualle, ja hillitä kiukkusi. Voimia mitä tahansa teetkin. En usko että mies on vieraissa kuitenkaan, aika tröyhkeä olisi.. Putkassa tai nukkumassa.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
[QUOTE="vieras";28026375]Mitä tarkoittaa "hyvissä ajoin"? Jos on krapula ja nukkuu vielä. Oliko aikataulu sovittu?[/QUOTE]

sen verran tunnen häntä ettei krapulassa jää toisten nurkkiin pyörimään. siksi epäilenkin että juominen on jatkunut..

No soita sille lapsen äidille ja kysy mitä hän haluaa tehdä. Ja sano jos et oikeasti pysty lasta nyt hoitamaan.

Sitten kun mies kotiutuu ja selviää niin on vakavan keskustelun paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs tekisitte;28026412:
olen hoitanut meidän yhteisetkin lapset suurimmaksi osaksi yksin kun vauva syntyi, väsähdin, ja ei niin mukavien fyysisienkin oireiden myötä mieskin ymmärsi että on okei että otan vastuuta vain siitä mistä minun on pakko. en olisi uskonut että voi tehdä näin paskamaisen tempun, kun ihan hyvällä tarjosin lauantai iltaa että saa mennä. vaikka kiristyksen kautta menikin. luulisi hänen ymmärtävän että kun olen yksin hoitanut yhteiset suurimman osan ja siitä väsynyt niin miten ihmeessä jaksan kolmea lasta. tunnit tuntuu pitkiltä kun en tiedä yhtään milloin tulee kotiin

Älä hyvä ihminen tee sitä! Älä hoida toisenkin osuutta toistuvasti, koska silloin opetat hänet väärille tavoille ja vaikea hänen on saavutetuista eduistaan luopua.

Mutta todella valjun lempeästi suhtaudut kiristämiseen. Älä! Teet karhunpalveluksen siinäkin. Ja jos tarjoilet hyvällä lauantai-iltaa vaikka on lapsen vuoro olla isällään, niin lupailet miehelle jotain mihin sinulla ei ole edes oikeutta. Mikäs siinä jos omia oikeuksiasi poljet, mutta nyt meni lapsen oikeudet. Miehelle tulee tarve juoda jo siksikin, että on rankkaa olla niin paskamainen tyyppi, jos kuitenkin syyllisyydentunteisiin kykenee. Oletko varma, ettet ole läheisriippuvainen?

Aivan ohi aiheen ja varmasti asiatontakin, mutta kun tällaisia aloituksia lukee niin tulee mieleen, että onneksi mun mies on sellainen kuin on. Vaikeuksia ja riitoja on riittänyt meidänkin yhteiselossa, mutta luottamuspulaa, katoamisia, vastuun pakenemista tms.. ei koskaan.

Taidan jatkaa siivousta. Tällaiset tekstit saavat masentumaan.

Kannattaisi tässä vaiheessa puuttua asiaan, sillä tuo meno tulee jatkumaan myös silloin kun mies on teidän yhteisten lapsien etäisä. Antaisitko omat lapsesi tuollaiseen touhuun mukaan?

Kannattaisi tässä vaiheessa puuttua asiaan, sillä tuo meno tulee jatkumaan myös silloin kun mies on teidän yhteisten lapsien etäisä. Antaisitko omat lapsesi tuollaiseen touhuun mukaan?

en antaisi, olen sanonutkin että jos juo lasten aikana kun on ainut aikuinen niin teen asialle jotain. miehen lapsen äitikin on sanonut että tuo lapsi hänelle jos meinaat ruveta juomaan. mutta mies ei soita. pelkää ettei saa nähdä lasta enää. ei tämmöinen kyllä osoita että on kovinkaan kiinnostunut lapsistaan... selvinpäin kyllä sanoo ja tekee mutta viina vie

Tälläsia tekstejä lukiessa tulee mieleen, että mieluummin mä tän taakan kannan yksin kuin vielä juopon miehenkin tämän kaiken päälle... huh, huh! Voimia ap:lle! Muista, ettei ole lapsen vika, että isänsä juo, koita suhtautua lapseen asiallisesti. Ja toisekseen, jos toi juominen on jatkuvaa/usein toistuvaa, niin mieti, mitä haluut elämältäs. Elämällä on niin paljon muutakin tarjottavaa. Vaikka sitten hoitaiskin kaiken yksin, niin eipä ole sitä riippakiveä, joka jatkuvasti aiheuttaa hankaluuksia ja syyllistää, vaikka kuinka tekisit kaiken hänen mielikseen.

Mä kyllä soittaisin äidille ja kertoisin missä mennään. Saisi halutessaan hakea lapsen, mutta veisin kyllä lapsen kouluun jos äiti sitä pyytäisi.

Ja sitten odottelisin kaulimen kanssa miehen kotia. Isämiehet ei lähde monen päivän ryyppyreissuille ja pistä vielä puhelinta kiinni. Missä lie vieraissa kun ei voi vastata. Muutenkaan en katselisi kiristävää miestä kovin kauaa. Lasten aikana ei ryypätä.

Näin minä tekisin.

Huhhuh. Soittaisin lapsen äidin hakemaan lapsen kotiin, ja pistäisin miehen joko katkaisuhoitoon tai ulkoruokintaan. Eihän tommosessa oo mitään järkeä, yks hoidettava lisää.

Yhteistyössä