Olen mielestäni rikas. Voitte kysyä jotain jos haluatte.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maryne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23937640]Olen myös ikävä kyllä törmännyt sellaisiin pummitapauksiin, että heti sisään muutettua lopetetaan vuokranmaksu. Sitten esim. tukitaan ilmanvaihtokanavat ja kutsutaan terveystarkastaja paikalle. Vuokraa ei makseta sillä perusteella, että talo on asumiskelvoton. Silti ei pois lähdetä vasta, kun oikeuden määräyksellä eli häädöllä. "Hyvässä tapauksessa", oikeus määrää maksamaan vuokrat (joita ei koskaan makseta muuta kuin ulosoton kautta), mutta onpa sellainenkin päätös tullut, että jouduin vielä maksamaan vuokralaiselle vahingonkorvausta, kun oli vuoden asunut ilmaiseksi "asumiskelvottomassa" talossa. Ja yhtään kertaa ei ole terveystarkastaja sanonut taloa asumiskelvottomaksi, vaan lähinnä antanut korjauskehoituksia, jotka sitten olen korjauttanut välittömästi (esim. repinyt ne rätit pois ilmanvaihtoräppänistä...).[/QUOTE]

Onks tälläisiä vuokralaisia oikeasti olemassa? :O

Kyllä noita tuollaisiakin on... meidän edellinen vuokra-asunto oli aivan hirveässä kunnossa kun sinne muutettiin, mutta onneks saatiin sitten toinen; siellä oli just revitty tapetit seiniltä, koiran/kissan/tai jonkun muun kusetkin löyty listojen vierestä... et ihan kiva...

Me asutaan vielä tämä kesä vuokralla; ei tosiaan ole sitä omaa ollut vara ostaa.. Itse tyosin vuokralaisena olen just sieltä toisesta ääripäästä, viikoittain pesen kaikki kaappien ovet ym ettei sinne vaan pääse pinttymään mitään mistä voisi valittaa, parvekkeen lasit pestään kesällä 1-2kert. kuussa, samoin uuni, vessa ym. Puunaan täälä ihan törkeen paljon, mutta eipä ole vuokraisännillä ollut ikänä meistä mitään valittamista.

Kuinka paljon saatte tuottoa sijoituksistanne kuukaudessa? Pystyisittekö elämään pelkästään tuotoilla? Vai onko teidän pakko tehdä myös töitä elääksenne?

Kuukausituotot vaihtelee ja hävettää sanoa etten niistä ole oikein perilläkään(meillä on aika perinteinen jako perheessä et mies hoitaa raha asiat ja mä kodin ja lapset). Mutta se on mun oma valinta että oon töissä vaikkakaan en kokopäiväisesti. Oon aina pitänyt työstäni. Myös miehelle toi työ on elämäntapa, se ei vaan osaa olla paikoillaan.

[QUOTE="köyhä";23940536]Mä taas olen rutiköyhä sossupummi ja viimesilläni raskaana.
Annatko mulle rahat ajokorttia varten?[/QUOTE]

En anna rahoja kenellekään tuntemattomalle netissä. Toivottavasti saat rahat hommattua.

[QUOTE="riksu";23940448]mitä ostit ekana ku sait perinnön?[/QUOTE]

ensimmäisenä rahaa meni siihen kun järjestin hautajaiset. Sitten perintövero... Mutta sitten kun siihen liittyvät asiat oli saatu päätökseen niin ostin sohvan. Sitten aika pian asunnon.

[QUOTE="köyhä";23942689]missäköhän uimarannalla saa lasten kanssa uida koirat vai eikö yleiset säännöt kosketa rikkaita. Luulet olevas sääntöjen yläpuolella rahojes kanssa.[/QUOTE]

Ihan omalla tontilla on hiukkasen rantaviivaa eikä oo meidän perheessä tehty sellasia uimasääntöjä ettei saa koirat uida.

[QUOTE="köyhä";23942689]missäköhän uimarannalla saa lasten kanssa uida koirat vai eikö yleiset säännöt kosketa rikkaita. Luulet olevas sääntöjen yläpuolella rahojes kanssa.[/QUOTE]

Katkeruutta havaittavissa xD

[QUOTE="wesuwius";23942695]Katkeruutta havaittavissa xD[/QUOTE]

en todellakaan oo katkera. helppo se on rahojen kanssa elvistellä ku ei oo itte tarvinnu tehdä töitä niiden eteen. Itte oon kaiken saanu elämäs tehdä ite ei oo vanhemmat paaponu ja silti tässä joudutaan vuokralla asumaan eikä oo omia uimarantoja missä vois fifiä uittaa saati sit lapsia.

Koetko, että ystävät tai tuttavat olisivat koettaneet jotenkin hyötyä varallisuudestasi ja jos, niin miten?

En koe, mun parhaimmat ystävät on ollu ystäviä lapsesta asti eikä vasta sitten tulleet "ystäviksi" kun rahaa on alkanut tulla.
Tuntemattomat ihmiset joskus lähestyy aika röyhkeästikin mutta semmosta ei oo onneks pitkään aikaan tullu, myös kerran töissä yksi ihminen alkoi tekemään hirveästi tuttavuutta mutta se meni aika pian läpinäkyväksi kun tavallisella kauppareissullakin töiden jälkeen niin alko satelemaan niitä "tarjoo sä nää" pyyntöjä. Mielelläni tarjoan mutta tosiystävyyteen kuuluu muutakin kuin pelkkää antamista.
Oon ihan vapaa ehtoisesti auttanut parhaimpia ystäviäni taloudellisesti. Olis kyllä kauheaa huomata että joku läheinen haluasi vaan hyötyä..

[QUOTE="köyhä";23942712]en todellakaan oo katkera. helppo se on rahojen kanssa elvistellä ku ei oo itte tarvinnu tehdä töitä niiden eteen. Itte oon kaiken saanu elämäs tehdä ite ei oo vanhemmat paaponu ja silti tässä joudutaan vuokralla asumaan eikä oo omia uimarantoja missä vois fifiä uittaa saati sit lapsia.[/QUOTE]

Tarkotin vaan et tää ap tuskin luulee itestään liikoja siinä mielessä et vie koiransa uimaan rannalle missä ei saa uittaa koiraa vaan elvistelläkseen et kun on rahaa, voi tehä mitä haluaa :D

[QUOTE="wesuwius";23942758]Tarkotin vaan et tää ap tuskin luulee itestään liikoja siinä mielessä et vie koiransa uimaan rannalle missä ei saa uittaa koiraa vaan elvistelläkseen et kun on rahaa, voi tehä mitä haluaa :D[/QUOTE]

Kuulostaa kieltämättä aika hauskalta, mutta nyt on pakko mennä=)

[QUOTE="köyhä";23942712]en todellakaan oo katkera. helppo se on rahojen kanssa elvistellä ku ei oo itte tarvinnu tehdä töitä niiden eteen. Itte oon kaiken saanu elämäs tehdä ite ei oo vanhemmat paaponu ja silti tässä joudutaan vuokralla asumaan eikä oo omia uimarantoja missä vois fifiä uittaa saati sit lapsia.[/QUOTE]

:'(

Yhteistyössä