Olen miettinyt eroa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekamelska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sekamelska

Jäsen
14.12.2006
86
0
6
Olen naimisissa, ja meillä 3 vuotias tyttö. Ollaan oltu vuodesta 2003 yhdessä.
Naimisiin mentiin v 2007. En oo ollu onnellinen moniin kuukausiin, siksi koska mieheni ei tee kotona mitään. Ei ole oikeastaan koskaan tehnyt. Ei osallistu kotitöihin, lapsen kans puuhaa paljon mikä on aivan ihanaa.
Hän on erittäin hyvä isä, mutta kumppanina hänen pitäisi ryhdistäytyä.

Olen ollut aika uupunut, väsynyt, itkuinen. Sairastan masennusta joka alkoi vakavana synn.jälk.masennuksena 2006. Nyt vasta olen parantunut, ja voin siihen nähden hyvin. Mulla on kavereita, ja opiskelen ja olen saanut uusia ystäviä myös sitä kautta. Miehelläni ei ole mitään sosiaalista elämää, ei kavereita tms. Vahtii mun facebookin käyttöä, ja sanoo et valitan aina. Seksiä ei oo ollu moneen kuukauteen, koska en jaksa. :/

Joudun kaiken tekemään kotona, enkä saa levätä itse koskaan, hän suuttuu. Kipeenä minulla ei edes oikeutta levätä.. :o
Yhtenä päivänä kun lepäsin, lapseni katsoi lastenohjelmia, sanoin miehelle et tee sä ruoka, tavarat o jääkaapis. meni n. 1,5h ja lapseni herätti minut itkien, et vatsaan sattuu ja anna syötävää.. Kauhukseni huomasin ettei mieheni ollut tehnyt ruokaa, vaan NUKKUI ITSE SOHVALLA!! Jumankauta sentään.... lapseni kuolee nälkään.. no minä sen ruuan tein tietenkin.

Vaiketta, heittää riisit kattilaat, vedet perään, paistaa kanat pannussa, ja kerma perään.. voi taivas. Mä olen niin uupunut tähän orjan rooliin. |O

Vakava keskustelu, parisuhdeterapia tms. Tai sitten vois miettiä, voisko esim. siivoojan palkkaamisella auttaa sun jaksamista. Ne kotityöt lankeavat yksinhuoltajankin niskaan, eikä muuten "hyvää miestä" kannata kiertoon pistää. Kommunikoikaa.

Puhu miehellesi, kuinka oikeasti uupunut olet. Että ihan tosissaan mietit eroa, niin vakavasti ottaa pannuun. Jos ei ala mitään tapahtua, sitten on aika punnita, että onko lähteminen oikeasti parempi vaihtoehto ja jos niin on, niin ei siinä oikein muutakaan voi. Jos siis toinen ei yhtään tule vastaan :(

Itse erosin alkuvuodesta. Olin väsynyt siihen kun olin aina yksin ja mies viiletti harrastuksissaan kaikki illat. Olin eropäätökseni aikaan juuri toipumassa masennuksesta. (lapsettomuus syynä masennukseeni ja jäin siinäkin yksin ) Ero oli miehelleni todellinen sokki. Hän olisi ollut valmis tekemään melkein mitä vain että jäisin. Mutta olin saanut niin tarpeekseni siitä tilanteesta etten sillä hetkellä muuta vaihtoehtoa nähnyt. EIkä yritykseni keskustella auttaneet tilannetta muuttumaan. Nyt myöhemmin kun olen asiaa miettinyt, olen toisaalta harmitellut eroa, koska asiat olisi ehkä olleet korjattavissa; terapiaa ja keskustelua. Mutta se olisi vaatinut molempien sitoutumisen ja halun muuttaa tilannetta. En tiedä olisiko sitä liittoa koskaan saatu toimimaan molempia tyydyttävällä tavalla. Olen nyt kuitenkin eronneena onnellisempi ja itsevarmempi. Joten, tein kuitenkin oikean ratkaisun.
Voimia sinulle omaan ratkaisuusi!!

PUHU MIEHELLESI.puhut suoraan sanoen mikä sulla on ja mihin haluat muutosta.
jos tyrmää ja sanoo älä valita sanot että selvä se on ero sitten.
ja jos rupeaa siihen kyllä muutun yms sanot sen pitää tapahtua samantien ja jos rupeaa luistelemaan yms niin lähdet sillä tiedät sen tehneen sen muutoksen vain siksi aikaa että saisi sut "rauhoittuun" ja pysymään siinä.

Miehelläkin saattaa olla rankkaa masentuneen ihmisen puolisona.
Koittakaa kuunnella toisianne ja asettua toistenne asemaan, asita yleensä eivät etene hyvään suuntaan jos molemmat ajattelevat vain mitä itse tarvitsevat ja haluavat. Koita sinä kuullostella mitä miehesi toivoo oman onnensa eteen ja toivon mukaan hänkin kiinnostuu tekemään asioita tehdäkseen sinun olosi hyväksi.

ensin näpäytä miehesi "todellisuuteen" eli kylmän viileesti teet vain ruuat itsellesi ja lapselle, peset vain teidän pyykit jne. Ja kun hän sitten huomaa asian ja alkaa kyselemään sano että jutellaanko nyt asioista vai vieläkö jatketaan tähän malliin :D

Alkuperäinen kirjoittaja mä alkaisin ainakin veemäiseksi jos toinen ei tajuaisi:
ensin näpäytä miehesi "todellisuuteen" eli kylmän viileesti teet vain ruuat itsellesi ja lapselle, peset vain teidän pyykit jne. Ja kun hän sitten huomaa asian ja alkaa kyselemään sano että jutellaanko nyt asioista vai vieläkö jatketaan tähän malliin :D

Mä olen tehnyt noin pitkän aikaa. Mutta eipä tuo tajua

Miten te naiset päästätte tilanteen noin pitkälle? Eli passataan miestä ja tehdään kaikki kotityöt ja hoidetaan lapset kunnes monen vuoden jälkeen huomataan ettei tämä olekaan kivaa kun mies ei tee mitään. AP:n kannalta myöhäistä, mutta kodinhoitoasiat kannattaisi käydä läpi jo yhteen muuttaessa eikä totuttaa sitä miestä passaukseen.

Puhukaa, menkää vaikka terapiaan jos ei muu auta!

Miksi sä olet ottanut orjan roolin? Sanoit: "ei ole oikeestaan koskaan tehnyt mitään kotona". Aattelitko sitten, että hän ryhdistäytyy, kun saatte lapsen? Sun miehelläsi on kivat oltavat, mäkin voisin tulla lötköilee ja joku muu tekisi ruuan ja kotityöt.

Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Miten te naiset päästätte tilanteen noin pitkälle? Eli passataan miestä ja tehdään kaikki kotityöt ja hoidetaan lapset kunnes monen vuoden jälkeen huomataan ettei tämä olekaan kivaa kun mies ei tee mitään. AP:n kannalta myöhäistä, mutta kodinhoitoasiat kannattaisi käydä läpi jo yhteen muuttaessa eikä totuttaa sitä miestä passaukseen.

Puhukaa, menkää vaikka terapiaan jos ei muu auta!

Peesaan. Meillä minä olen tehnyt alusta lähtien selväksi, etten ole kenenkään orja ja että myös mies osaa tehdä kotitöitä - ja niiden tekemistä vaadin tai minäkään en tee. Ja mieheni on siihen oppinutkin. Minä en ala ketään aikuista ihmistä passuuttamaan!

Kyllä meillä vaimo tekee kaikki kotityöt, koska on lapsen kanssa kotona. Mutta hän ei olekaan mikään "masentunut" narisija, vaan toimelias ihminen. Iltaisin voidaan sitten nauttia koko perhe kivasta olemisesta kun ei tarvitse stressata.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Vakava keskustelu, parisuhdeterapia tms. Tai sitten vois miettiä, voisko esim. siivoojan palkkaamisella auttaa sun jaksamista. Ne kotityöt lankeavat yksinhuoltajankin niskaan, eikä muuten "hyvää miestä" kannata kiertoon pistää. Kommunikoikaa.

ei meidän palkalla paljon siivoojaa palkata.
Tuntuu ettemme ole aviopari, vaan enemmänkin kavereita. ollaan puhuttu, ja lapsen syntymän jälkeen on ollut jo niin etten saa nukkua.
Terapiaan tuo ei lähde..

Kyllä se "muuten hyvä mies" kannattaa laittaa kiertoon, vaikka hommat yhna niskaan lankeaisikin. Itse mieluummin elän yksin, kuin parisuhteessa yhna. En ole kenenkään palvelija. Huolestuttavaa on myös tuo, ettei mies edes lasta kykene ruokkimaan ja hänestä huolehtimaan..

Toisaalta teillä on molemminpuolisesti tilanne huono - sinäkään et hoida parisuhdettanne, kun teillä ei ole seksiä, vetoat siihen ettet jaksa. Jos miehesi olisi tyytyväinen suhteeseenne, varmaan ne kotityötkin voisivat sujua häneltä paremmin. Siltä osin teillä voisi olla mahdollisuuksia, kun molemmat petraisitte heikkoutonne parempaan tuuleen. Miksi seksi on loppunut, minkälaista se ennen oli? Onko miehesi ennen osallistunut kotitöihin, miksei enää? Jne.. ammatillinen apu voisi olla paikallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kyllä se "muuten hyvä mies" kannattaa laittaa kiertoon, vaikka hommat yhna niskaan lankeaisikin. Itse mieluummin elän yksin, kuin parisuhteessa yhna. En ole kenenkään palvelija. Huolestuttavaa on myös tuo, ettei mies edes lasta kykene ruokkimaan ja hänestä huolehtimaan..

Toisaalta teillä on molemminpuolisesti tilanne huono - sinäkään et hoida parisuhdettanne, kun teillä ei ole seksiä, vetoat siihen ettet jaksa. Jos miehesi olisi tyytyväinen suhteeseenne, varmaan ne kotityötkin voisivat sujua häneltä paremmin. Siltä osin teillä voisi olla mahdollisuuksia, kun molemmat petraisitte heikkoutonne parempaan tuuleen. Miksi seksi on loppunut, minkälaista se ennen oli? Onko miehesi ennen osallistunut kotitöihin, miksei enää? Jne.. ammatillinen apu voisi olla paikallaan.

no mä en usko pätkääkään et se suhde sen paremmaks muuttuis jos ap piparia antais..

miehelle pitää antaa mut miehen ei tartte antaa naiselle ( tässä tapauksessa apua kotona?)

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

no mä en usko pätkääkään et se suhde sen paremmaks muuttuis jos ap piparia antais..

miehelle pitää antaa mut miehen ei tartte antaa naiselle ( tässä tapauksessa apua kotona?)

Ei tietenkään pidä antaa, vaan suhteen pitäisi olla fyysisestikin nautintoa molemmille. Jossainhan on vikaa, jos ap elää miehensä kanssa platonisesti ja kyllähän tunnetusti miehillä pinna puutteessa herkemmin kiristyy. Mutta jos apkaan ei tee mitään parisuhteen eteen, enkä tarkoita pelkästään seksiä vaan kaikkea sitä mikä suhteeseen kuuluu, että seksiäkin onnellisesti olisi niin ei voi pelkästään miestä syyttää. Ja minähän nimenomaan kirjoitin, että tilanne on molemminpuolisesti huono.

Ei tietenkään pidä antaa, vaan suhteen pitäisi olla fyysisestikin nautintoa molemmille. Jossainhan on vikaa, jos ap elää miehensä kanssa platonisesti ja kyllähän tunnetusti miehillä pinna puutteessa herkemmin kiristyy. Mutta jos apkaan ei tee mitään parisuhteen eteen, enkä tarkoita pelkästään seksiä vaan kaikkea sitä mikä suhteeseen kuuluu, että seksiäkin onnellisesti olisi niin ei voi pelkästään miestä syyttää. Ja minähän nimenomaan kirjoitin, että tilanne on molemminpuolisesti huono.

mutta eihän se tässä tapauksessa olisi nautinnollista muutakuin miehelle jos ap:ta ei kiinnosta ja eikä jaksa jos joutuu kaikki hommat himas tekemään.

jos ukko olis fiksu niin tekis himassa jotain ja antais vaimokkeen vähän levätä niin ehkä vois odottaa jotain äksönii!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä vaimo tekee kaikki kotityöt, koska on lapsen kanssa kotona. Mutta hän ei olekaan mikään "masentunut" narisija, vaan toimelias ihminen. Iltaisin voidaan sitten nauttia koko perhe kivasta olemisesta kun ei tarvitse stressata.

Tajuatko ollenkaan, kuinka vakavasti olin masentunut? Olin lähellä joutua sairaalahoitoon. sinuna pitäisin suun tiukasti kiinni.
Se onkin väärin että nainen tekee kaiken.. olen tehnyt aina kaiken... ja vaikka kuinka sanoisin, puhuttaisiin asioista ei auta... ei tee mitään... ja se ei oo reiluu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Naiselle pitää antaa (tässä tapauksessa apua kotona) mut naisen ei tarvii antaa miehelle?

jos nainen saa apua kotona niin ehkä ukkoki saa sit jotain....

Jos mies saa niin ehkä nainenkin saa sit apua kotona.

Yhteistyössä