Olen miettinyt eroa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekamelska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse miettinyt samoja asioita kuin aloittajakin...tuntuu, että mies on yksi lapsistamme (niin pimeetä kuin se onkin). Toisaalta ottaa aivoon, että olen ottanutkin sen roolin että hoidan kaiken yksin. Mies juoksee illat ja viikonloput harrastuksissa ja hommaa kalliita menopelejä harrastuksiinsa. Vaan milläpä opetat vanhaa koiraa istumaan... Siinäpä on pohdiskelun paikka...

Alkuperäinen kirjoittaja sekamelska:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä vaimo tekee kaikki kotityöt, koska on lapsen kanssa kotona. Mutta hän ei olekaan mikään "masentunut" narisija, vaan toimelias ihminen. Iltaisin voidaan sitten nauttia koko perhe kivasta olemisesta kun ei tarvitse stressata.

Tajuatko ollenkaan, kuinka vakavasti olin masentunut? Olin lähellä joutua sairaalahoitoon. sinuna pitäisin suun tiukasti kiinni.
Se onkin väärin että nainen tekee kaiken.. olen tehnyt aina kaiken... ja vaikka kuinka sanoisin, puhuttaisiin asioista ei auta... ei tee mitään... ja se ei oo reiluu.

No lähde vetämään sitten siitä parisuhteesta kun se noin vastenmielistä on. Ei luulisi olevan tuollaisen tilityksen perusteella vaikea päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kyllä se "muuten hyvä mies" kannattaa laittaa kiertoon, vaikka hommat yhna niskaan lankeaisikin. Itse mieluummin elän yksin, kuin parisuhteessa yhna. En ole kenenkään palvelija. Huolestuttavaa on myös tuo, ettei mies edes lasta kykene ruokkimaan ja hänestä huolehtimaan..

Toisaalta teillä on molemminpuolisesti tilanne huono - sinäkään et hoida parisuhdettanne, kun teillä ei ole seksiä, vetoat siihen ettet jaksa. Jos miehesi olisi tyytyväinen suhteeseenne, varmaan ne kotityötkin voisivat sujua häneltä paremmin. Siltä osin teillä voisi olla mahdollisuuksia, kun molemmat petraisitte heikkoutonne parempaan tuuleen. Miksi seksi on loppunut, minkälaista se ennen oli? Onko miehesi ennen osallistunut kotitöihin, miksei enää? Jne.. ammatillinen apu voisi olla paikallaan.

no mä en usko pätkääkään et se suhde sen paremmaks muuttuis jos ap piparia antais..

miehelle pitää antaa mut miehen ei tartte antaa naiselle ( tässä tapauksessa apua kotona?)

Ei paljon piparinantamiset kiinnosta... tässä vaiheessa, ku ei tee mitään, edes lapselle saa ruokaa laitettua. ei osaa ku makaroonii keittää voi jeesus. Olemme puhuneet asioista, ja sanonut useaan otteeseen ettei nää asiat parane sillä että saa seksiä ja taas ollaan samastilantees. Mun mies ei ole alunperinkään tehnyt mitään... eikä ainakaan sen jälkeen ku lapsi syntyi.

Sillä ei oo mitään omaa elämää.... mulla on, ja se ottaa sitä aivoon!
Terapiaan se ei lähde.. kaikki tuollanen o kuulemma homojen hommaa... :o

miehelle pitää antaa mut miehen ei tartte antaa naiselle ( tässä tapauksessa apua kotona?)

Naiselle pitää antaa (tässä tapauksessa apua kotona) mut naisen ei tarvii antaa miehelle?

jos nainen saa apua kotona niin ehkä ukkoki saa sit jotain....

Jos mies saa niin ehkä nainenkin saa sit apua kotona.

Moni mies tossa vaiheessa on vaan iloinen oman tilanteen korjaantumisesta osaamatta edes ajatella että pitäis toisellekkin "antaa" jotain..

mun EX oli samanlainen. siksi se on ex.

mulla olis nyt vuoden ikäinen lapsukainen, mutta jätin miehen ja tein abortin, 3v oltiin sitä ennen yhdessä ja vuosi yritettiin. mulla vaan hitsas kiinni. päätin, että en halua ikinä enään nähdä tuota miestä, ja lapsen takia se ei olis onnistunut.

nyt, olen onnellinen.

no mä en usko pätkääkään et se suhde sen paremmaks muuttuis jos ap piparia antais..

Tässäkin tapauksessa mies antaa hengensä ja verensä, perheen elättäjänä.

Suosittelisin perinteistä ja toimivaksi todettua työnjakoa, jossa mies mies käy ansiotyössä ja elättää perhettä, samalla kun nainen nikottelematta hoitaa kodin ja lapset.

Perheet hajoavat vasta kun mieheltä vaaditaan muuta kuin rahan takominen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:

Naiselle pitää antaa (tässä tapauksessa apua kotona) mut naisen ei tarvii antaa miehelle?

jos nainen saa apua kotona niin ehkä ukkoki saa sit jotain....

Jos mies saa niin ehkä nainenkin saa sit apua kotona.

Moni mies tossa vaiheessa on vaan iloinen oman tilanteen korjaantumisesta osaamatta edes ajatella että pitäis toisellekkin "antaa" jotain..

Ihan niinkuin tämä ylläoleva mukasairas kitisijäkin olisi ihan tyytyväinen siihen, että saisi apua kotona. Tuskin silti miehelleen antaisi.

Kyllä se "muuten hyvä mies" kannattaa laittaa kiertoon, vaikka hommat yhna niskaan lankeaisikin. Itse mieluummin elän yksin, kuin parisuhteessa yhna. En ole kenenkään palvelija. Huolestuttavaa on myös tuo, ettei mies edes lasta kykene ruokkimaan ja hänestä huolehtimaan..

Toisaalta teillä on molemminpuolisesti tilanne huono - sinäkään et hoida parisuhdettanne, kun teillä ei ole seksiä, vetoat siihen ettet jaksa. Jos miehesi olisi tyytyväinen suhteeseenne, varmaan ne kotityötkin voisivat sujua häneltä paremmin. Siltä osin teillä voisi olla mahdollisuuksia, kun molemmat petraisitte heikkoutonne parempaan tuuleen. Miksi seksi on loppunut, minkälaista se ennen oli? Onko miehesi ennen osallistunut kotitöihin, miksei enää? Jne.. ammatillinen apu voisi olla paikallaan.

Ei tietenkään pidä antaa, vaan suhteen pitäisi olla fyysisestikin nautintoa molemmille. Jossainhan on vikaa, jos ap elää miehensä kanssa platonisesti ja kyllähän tunnetusti miehillä pinna puutteessa herkemmin kiristyy. Mutta jos apkaan ei tee mitään parisuhteen eteen, enkä tarkoita pelkästään seksiä vaan kaikkea sitä mikä suhteeseen kuuluu, että seksiäkin onnellisesti olisi niin ei voi pelkästään miestä syyttää. Ja minähän nimenomaan kirjoitin, että tilanne on molemminpuolisesti huono.

mutta eihän se tässä tapauksessa olisi nautinnollista muutakuin miehelle jos ap:ta ei kiinnosta ja eikä jaksa jos joutuu kaikki hommat himas tekemään.

jos ukko olis fiksu niin tekis himassa jotain ja antais vaimokkeen vähän levätä niin ehkä vois odottaa jotain äksönii!

Jos opettelisit lukemaan, niin olisit lukenut viimeistään toisesta viestistäni että suhteen pitäisi olla fyysistä nautintoa molemmille ja apn pitäisi hakea apua suhteeseen, myös omaan toimintaansa.

Antamis periaatteella suhde ajautuu varmasti jorpakkoon, ei suhteessa pidä olla mitään antamista kummallekaan, vaan molemminpuolista nautintoa.. kotitöitten tekoa siksi, että haluaa auttaa toista ja helpottaa hänen arkeaan. Seksiä siksi, että se tuntuu hyvältä.

Ei paljon piparinantamiset kiinnosta... tässä vaiheessa, ku ei tee mitään, edes lapselle saa ruokaa laitettua. ei osaa ku makaroonii keittää voi jeesus. Olemme puhuneet asioista, ja sanonut useaan otteeseen ettei nää asiat parane sillä että saa seksiä ja taas ollaan samastilantees. Mun mies ei ole alunperinkään tehnyt mitään... eikä ainakaan sen jälkeen ku lapsi syntyi.

Sillä ei oo mitään omaa elämää.... mulla on, ja se ottaa sitä aivoon!
Terapiaan se ei lähde.. kaikki tuollanen o kuulemma homojen hommaa... :o

Miksi menit naimisiin tuollaisen miehen kanssa? Olet silloin hyväksynyt hänet tuollaisena tekemättömänä, kyllä se on aika vaikeaa alkaa vuosien jälkeen toista muuttamaankaan ja onko se sitten reilua, jos olet silloin ajatellut että kyllä sinä teet kaiken ja hyväksyt miehen uusavuttomuuden? Jos ei ole silloinkaan osannut tai halunnut keittää makaronia, ajattelitko että hänestä kuoriutuu gourmet kokki vuosien varrella?

mulla ihmetyttää kovasti nykyaikana tuo ns työjako.

Jos mies tekee ensinnäkin se 8-10 tuntia päivässä töitä, tulee kotiin ja on lasten kanssa ettei akka nalkuta, sen jälkeen alkaa siivoamaan yms, niin on siinä ukkorukalla rankan kokonen työpäivä!!:o

Tämän lisäksi vaimolta ei heru hellyyttä, erolla uhkaillaan jne. Ja kun viikonloppu tulee niin vaimo tahtoo nukkua pitkään kun ei viikolla saa..eli mies se raataa kun orja sorron yössä, sillä välin kun vaimo haukkuu miestänsä kaksplussalla. :D

eriasia ois sitten jos se vaimokin tekee sen 8-10 tunnin työpäivän, niin voidaan jonkunnäköstä jakoa alkaa laittelemaan.

Ajattelemisen aihetta siinä sit muillekkin vaimoille ;)

Hohhoijaa... Moni on menny nuorena naimisiin, tuskin siinä iässä tulee paljonkaan mietittyy elämän realiteetteja... ja muuttuuhan ihmiset vuosien varrella....

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mites työnjako sit on kun äiti onkin töissä...niin äiti käy töissä ja hoitaa sit vielä kodinkin... miehet unohtuu yleensä tässä vaiheessa?

sit niitä kotihommia puuhaillaan yhdessä kotiintulon jälkeen. Tehdään niistä kotitöistä osa yhdessä viikonloppuna. Kotihommatkin voi olla kivoja, kun ottaa hyvän asenteen niihin.

Niin tähän tosiaan voin lisätä edelliseen kommenttiin, ett olen opiskelemassa 8h päivä, ja käyn töissä vielä lisäksi.. kun tulen kotiin tää paikka on hävityksen helvetti. mies nukkuu sohvalla, ja lapsi itkee kun on nälkä.. et joku roti sentään. mies oli 5vviikkoa kesälomalla. minä koulussa ja työssä koko kesän. ei kertaakaan lomalla tehnyt kotona mitään.. kun itse tulin väsyneenä kotiin, aloin tekee ruokaa, pesee pyykkiä, imuroimaan jne.

pitäiskö tässä sit vielä Pill*ua antaa vai.. kyl maku menee tähän touhuun.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
mulla ihmetyttää kovasti nykyaikana tuo ns työjako.

Jos mies tekee ensinnäkin se 8-10 tuntia päivässä töitä, tulee kotiin ja on lasten kanssa ettei akka nalkuta, sen jälkeen alkaa siivoamaan yms, niin on siinä ukkorukalla rankan kokonen työpäivä!!:o

Tämän lisäksi vaimolta ei heru hellyyttä, erolla uhkaillaan jne. Ja kun viikonloppu tulee niin vaimo tahtoo nukkua pitkään kun ei viikolla saa..eli mies se raataa kun orja sorron yössä, sillä välin kun vaimo haukkuu miestänsä kaksplussalla. :D

eriasia ois sitten jos se vaimokin tekee sen 8-10 tunnin työpäivän, niin voidaan jonkunnäköstä jakoa alkaa laittelemaan.

Ajattelemisen aihetta siinä sit muillekkin vaimoille ;)

Mun mielestä sen, joka käy töissä kuuluu töitten jälkeen saada kotona levätä joka tarkoittaa myös sitä, että viettää samalla aikaa lasten kanssa. Eikä tarvitse miehen arkena alkaa painamalla painaa kotitöitä. Viikonloppuna niitä voidaan tehdä yhdessä. Kyllä vaimojen sietäisi tuota asiaa ajatellakin. Onhan se selvää että molemmat tarvitsevat lepoa omista päivistään mutta se pitäisi hoitaa tasa-arvoisesti ja molemmat huomioiden. Harva vaimokaan sitä haluaisi alkaa kotitöitä tekemään, kun tulisi työpäivän jälkeen kotiin ja mies olisi ollut koko päivän kotona..

Niin tähän tosiaan voin lisätä edelliseen kommenttiin, ett olen opiskelemassa 8h päivä, ja käyn töissä vielä lisäksi.. kun tulen kotiin tää paikka on hävityksen helvetti. mies nukkuu sohvalla, ja lapsi itkee kun on nälkä.. et joku roti sentään. mies oli 5vviikkoa kesälomalla. minä koulussa ja työssä koko kesän. ei kertaakaan lomalla tehnyt kotona mitään.. kun itse tulin väsyneenä kotiin, aloin tekee ruokaa, pesee pyykkiä, imuroimaan jne.

Tosi surullista, että seksi on sinulla vain pillun antamista. En yhtään ihmettele, että suhde on solmussa..

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Mites työnjako sit on kun äiti onkin töissä...niin äiti käy töissä ja hoitaa sit vielä kodinkin... miehet unohtuu yleensä tässä vaiheessa?

sit niitä kotihommia puuhaillaan yhdessä kotiintulon jälkeen. Tehdään niistä kotitöistä osa yhdessä viikonloppuna. Kotihommatkin voi olla kivoja, kun ottaa hyvän asenteen niihin.

Hän ei tee mitään, vaikka kuinka kiltisti koitan ehdottaa.. voisitko.. ei tee. joskus tiskaa, mut sekin vasta sitten ku olen sanonut siitä muutamaan otteeseen.. ja silloinkin hän jättää osan tiskeistä lukoomaan.. ja sanoo tiskaavansa myöhemmin.. jos jäisin odottamaan sitä tiskaan myöhemmin asiaa.. tää kämppä vilisis torakoita. :(

juttele ihan asian kanssa sille miehellesi. Parisuhdeneuvontakin ois hyvä. Ota huomioon myös se että miehesikin voi olla masentunut, muttei uskalla/halua purkaa omia paskoja sinun niskaasi koska tietää sinunkin olevan jo voimiesi päässä?

Voiko joku oikeasti miettiä eroa tuollaisen takia? Lähdet kotoa pois joskus ja annat miehen huolehtia ruuasta. Ihan varmaan suoriutuu ja huomaa että itsekkin voisi osallistua. En oikeesti voi uskoa että eroa miettii tuon takia. Jos kerta mies hoitaa lastakin. Ihme touhua että naiset ei enää tee hommiaan vaan miesten tarvisi kaikki tehdä.

Tosi surullista, että seksi on sinulla vain pillun antamista. En yhtään ihmettele, että suhde on solmussa..

No en nyt ihan ajattelis asiaa noin.. se vaan oli helpompi sana ilmaista... kun olen ollut töissä ja koulussa, siivonnut ja tehnyt ruuan.. niin kyllä se nukkuminen on mielessä enemmän kuin se seksi.
ja jollei se mee jollekkin jakeluun niin voi voi...
mies istuu toimistossa, surffailee netissä, juo kahvia ja käy röökillä.. on tosi raskasta varmaan...

Kyllä tulee rakentavaa kritiikkiä täällä eräillä... joo en yhtään ihmettele jos ei hellyys paljon innosta, jos toinen vaan on...

Huomaahan tuon, ettei apkaan miestään arvosta. Väheksyy hänenkin työpäiviään "kun se vaan istuu toimistossa, on varmaan tosi raskasta". Asenneongelmaisia molemmet toisiaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Voiko joku oikeasti miettiä eroa tuollaisen takia? Lähdet kotoa pois joskus ja annat miehen huolehtia ruuasta. Ihan varmaan suoriutuu ja huomaa että itsekkin voisi osallistua. En oikeesti voi uskoa että eroa miettii tuon takia. Jos kerta mies hoitaa lastakin. Ihme touhua että naiset ei enää tee hommiaan vaan miesten tarvisi kaikki tehdä.

Oletko lainkaan lukenut viestiketjua.. yksipäivä tulin kotiin, lapsi itki nälkäänsä.. mies nukkui sohvalla ja antoi kolmevuotiaan olla yksin.. ties mitä sen päähän olis juolahtanu silläaikaa... olis painellu ovesta ulos tms.. en uskalla luottaa... pitää aina laittaa lapsen vaatteet valmiiksi, koska hän ei osaa katsoa säänmukaisia vaatteita, pitää muistuttaa muutamaan otteeseen, et osta/tee ruokaa.. ettei lapsi kärsi nälkää... miehelle on nukkuminen tärkeempää...

Yhteistyössä