Olen miettinyt paljon isästäni näkemääni unta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isänsä menettänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isänsä menettänyt

Vieras
Isäni kuoli viime vuonna ja meni todella pitkään ennen kuin näin hänestä mitään unta. Olen aina nähnyt paljon unia ja odotin ja toivoin isäni ilmestyvän uniini. Kerran tai kaksi hän lopulta yli puolen vuoden jälkeen oli unessani, mutta lähinnä vain läsnä. Unessa ei ollut mitään erityistä eikä varsinaisesti liittynyt isääni.

Sitten, kun kuolemasta oli noin 9-10kuukautta niin näin unen juuri, kun olin tutustunut erääseen mieheen. Unessa odotin tätä miestä jossain tapahtumassa ja yhtäkkiä isäni tuli sinne. Muistan, kun olin unessa aivan kauhuissani, että miksi hän tänne tulee. Hänhän on kuollut. Ei hän jaksa tälläistä tapahtumaa. Minulla oli hirveä hätä isästäni, mutta hän vain kulki eteenpäin eikä katsonutkaan minuun. Jatkoi vain matkaansa. Samassa huomasin, että tämä mies, jota olin odottanut niin kulki ohitseni eri suuntaan kuin isäni. Minulle tuli unessa hätä. Olisi pitänyt päästä tämän miehen perään, mutta huoli isästä oli olemassa.

Nyt,kun tuon unen näkemisestäkin on pian jo vuosi ja olen seurustellut tämän miehen kanssa jo pitkään niin tuli tämä uni mieleeni. Olen useasti sanonut, että isäni ei olisi ollut helppo hyväksyä tätä suhdetta. Tai ajattelen niin. Jäin kuitenkin miettimään tuota unta. Oliko se viesti isältäni, että minun on aika jatkaa elämääni ja keskittyä eläviin ihmisiin lähelläni eikä häneen. Että hän toivoo minun menevän eteenpäin eikä enää vellovan surussa.

Minä vain tykkään joskus pohtia tälläisiä asioita eikä tällä kirjoituksella ole sen suurempaa merkitystä kuin, jos joku tahtoo kommentoida mitä ajatuksia herättää.

Yhteistyössä