Olen niin ihmeissäni, kun tuolle viisivuotiaalle pitää olla kohta 134cm vaatteet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Lapsi on noin 120cm, mutta kun ei sovi 128cm housuihin, ainakaan Legon ja varmaan monen muunkaan merkkisiin, leveyttä on liian vähän, vaikka tyttö on hoikka - 21kg.
Mistä tuo johtuu?? Tuntuu typerälle kun järjettömän isoja vaatteita pitää ostaa - ei lahkeetkaan ainakaan liian pitkät ole noissa 128cm housuissa.

Onko muut huomanneet saman??

Kengätkin on kokoa 34 tuolla tyttösellä.

Meillä 6v tyttö on 125 cm ja 21,5 kg, ja käyttää 128 koon housuja (esim. H&M). Osa niistä on käymässä jo lyhyeksi. Legon housuja meillä ei ole yksiäkään, joten niihin en osaa verrata.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Aikas pitkä...:o meidän 9v on tuon kokoinen ja on aina ollut enemmän pitkä mielestäni. Siis käyttää nyt kokoa 134.

Ihan sama. Meillä tyttö myös 9v. ja nyt vaatekoko 134, kenkä 34, mutta tyttö on kyllä ainakin oman luokkansa lyhin.

Hä? Legon housut on järjettömän leveitä, ainakin farkut. Koko 104 mahtuu vieläkin meidän 117,5 cm pitkälle & 21 kg painavalle tytölle vyötäröltä. Ja kaikki housut joita käyttää on kokoa 116-122, hyvin mahtuvat. Eli en oikein ymmärrä miten 120 cm ja 21 kg lapsi ei mahtuisi kokoon 128.

Jospa ap:n tyttö vaan on rotevatekoinen ja pyöreäpyllyinen, vaikka hoikka onkin =)

Lapset on yllättävän erimallisia! Mein 7v tyttö on 121cm ja 21kg, vaatekoko 116-122, kenkä 32.

Mä oon nyt ostanu mun 8vuotiaalle pojalle 146cm vaatteita!!!!! Sehän on kohta mun mittanen :) Meillä ollut aina vyötärö liian iso. Poika pitkä ja laiha...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Hä? Legon housut on järjettömän leveitä, ainakin farkut. Koko 104 mahtuu vieläkin meidän 117,5 cm pitkälle & 21 kg painavalle tytölle vyötäröltä. Ja kaikki housut joita käyttää on kokoa 116-122, hyvin mahtuvat. Eli en oikein ymmärrä miten 120 cm ja 21 kg lapsi ei mahtuisi kokoon 128.

Älä välitä, en minäkään ymmärrä, mutta ei vaan sov tai ei ne ainakaan mukavat ole päällä kun napin saa juuri ja juuri kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Minustakin Lego on iso mitoitukseltaan. Paidat ovat ainakin tosi leveitä ja housuissa pitää meidän poitsulla kiristää vyötä urakalla. Tosin eivät noi housut ole yhtä leveitä kun paidat suhteessa. Omani on luikku alaosasta ja rotevampi yläosasta.

Kokeile Småfolkin velourhousuja? 122-128cm kokoiset housut ovat omasta mielestäni ihan hirvittävän isot (alesta tarttui mukaan), muilla merkeillä on senttitolkulla pienempi mitoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jospa ap:n tyttö vaan on rotevatekoinen ja pyöreäpyllyinen, vaikka hoikka onkin =)

Lapset on yllättävän erimallisia! Mein 7v tyttö on 121cm ja 21kg, vaatekoko 116-122, kenkä 32.

Tuotakin olen miettinyt, mutta olen katsonut muita samanikäisiä ja varmasti ei ole meidän tyttö roteva tai pyöreäpyllyinen, mutta tosi lihaksikas on, vaikuttaneeko se sitten.
Ihan on hoikimmasta päästä ikäisissään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuotakin olen miettinyt, mutta olen katsonut muita samanikäisiä ja varmasti ei ole meidän tyttö roteva tai pyöreäpyllyinen, mutta tosi lihaksikas on, vaikuttaneeko se sitten.
Ihan on hoikimmasta päästä ikäisissään.

Kyllä se voi vaikuttaa, enkä tarkoita että lapsesi olisi lihava tai leveä, vaan että jos lantio on suht leveää mallia ja vielä pakarat pyöreät/lihaksikkaat, niin voi näyttää hoikalta mutta senttejä silti on ympärysmitassa!

Yhteistyössä