olen niin totaalisen kypsä alkkisäitiini....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin vitun kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin vitun kypsä

Vieras
en jaksaisi enää ymmärtää ja tukea, olla olemassa hänelle. suhteemme menee väärinpäin, minä olen se "äiti" ja hän lapsi.

niinkin pikkumaista kuin se onkin, loukkaannuin kun hän ei ollut ostanut minulle edes joululahjaa... Ja sitten se soittelee kesken aattoa kännissä kuinka joulu ei tunnu milleen enää kun ei ole lapsia kotona ym ym. Onneksi ei olekaan! Se pilasi jo mun ja veljeni lapsuuden, sekä kaikki joulut juomalla!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Thora:
Olen todella pahoillani. Ja hoitoon hän ei varmaankaan halua...?

ei todellakaan. juominen on kuulemma vaan hänn juttu. ymmärtää kyllä kuinka väärin se on jne jne, mutta ei halua luopua siitä. minä en saa asiasta sanoa mitään, se on kuulemma "hyökkäys" häntä vastaan eikä hän kestä sitä, näin itki viimeksi kun yritin jutella hänen juomisestaan. minun pitää olla hiljaa hänen vierellään ja paijata kun hänen on huono olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Thora:
Olen todella pahoillani. Ja hoitoon hän ei varmaankaan halua...?

ei todellakaan. juominen on kuulemma vaan hänn juttu. ymmärtää kyllä kuinka väärin se on jne jne, mutta ei halua luopua siitä. minä en saa asiasta sanoa mitään, se on kuulemma "hyökkäys" häntä vastaan eikä hän kestä sitä, näin itki viimeksi kun yritin jutella hänen juomisestaan. minun pitää olla hiljaa hänen vierellään ja paijata kun hänen on huono olla.

Mun äiti ei edes myönnä juovansa, vaikka olisi kaatokännissä...
Se on kumma miten alkkis-äitit pystyy kaatamaan kaiken jopa aikuisten lastensa niskaan.
Mut yritettävä on, ei kai tässä muukaan auta...

Parhaan palveluksen tekisit äitilles kun ilmoittaisit että nyt valitaan joko pullo tai lapset ja katkaisisit välit kunnes menee hoitoon. Teet ittelles että äitilles sillä hyvän työn.

Lakatkaa yrittämästä, eläkää omaa elämäänne ja pitäkää huolta vaan omasta perheestäänne. Luuri kiinni, jos kännissä soittaa, ja vaikka selvin päinkin, jos puheet käyvät hermoille.
Ette ole mitenkään vastuussa juovasta vanhemmastane, ettekä voi häntä auttaa.
Juoppo harrastaa kovaa henkistä väkivaltaa läheisiään kohtaan, teillä ei ole muuta tehtävissä kuin katkaista kaikki välit.
Eikä se ole julmaa, se on saman kuin suojauta miltä tahansa pahalta taudilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemuksen kautta:
Lakatkaa yrittämästä, eläkää omaa elämäänne ja pitäkää huolta vaan omasta perheestäänne. Luuri kiinni, jos kännissä soittaa, ja vaikka selvin päinkin, jos puheet käyvät hermoille.
Juoppo harrastaa kovaa henkistä väkivaltaa läheisiään kohtaan, teillä ei ole muuta tehtävissä kuin katkaista kaikki välit.

Terapian kautta tämäkin opittu, mutta jotenkin sitä aina sortuu ottamaan syyllisyyden päälleen ja jatkaa yhteydenpitoa ja auttamisyrityksiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemuksen kautta:

Komps!

Mä tein juurikin näin, kun mitta tuli täyteen. Eli ensin lopetin yrittämisen, aloin elää vain omaa elämääni, enkä kantanut enää hänestä huolta sillä ei siitä ollut ennenkään apua ollut.

Kännissä jos soitti niin sai luurin korvaansa, koska mulla nousi alta sekunnin kiukkumittari nollasta sataan.

Lopulta katkaisin välit kokonaan, sillä en enää ns. saanut hältä mitään. Enkä tarkoita materiaa vaan henkistä puolta. Aina sain olla tukemassa ja ymmärtämässä sekä lohduttamassa. Ei vaan enää kiinnostus riittänyt sillä hän on ihan itse itsensä tuohon pisteeseen ajanut.

Yhteistyössä