Olen nyt käyttänyt e-pillereitä melkein kymmenen vuotta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Menkat ovat muuttuneet todella niukoiksi. En valita se on toisaalta ihan hyvä juttu, mutta onko ihan normaalia, ettei tarvitse lainkaan sidettä koko menkkojen aikana? Pikkuhousunsuojatkin ovat melkein turhia, eli verta tulee melkein vain pyyhkiessä.

Eli menkat ovat koko ajan niukentuneet vuoden aikana. Sitä ennen ovat olleet "normaalit" Hyvä juttu kun ei tule ohivuotoja edes öisin ja siis ajattelin vaan että ei kai tästä ole mitään haittaa?

Minä olisin ONNELLINEN SIIS ON-NEL-LI-NEN......Minullla kk:t ovat kuin suoraan vuotaa kuin niagra! =( ÄLÄ MARISE TURHASTA! Jos voisin vaihtaaa ajatuksen voimalla kanssasi niin tekisin sen heti.

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Kannattasko harkita taukoa?

On mulla pari lyhyttä taukoa ollut. Mutta en mä nyt pysty, mulla tulee kasvot täyteen näppylöitä, siis aivan täyteen. Ne ei lähde ihan heti, varmaan vuodessakaan. Että pidäpä sitten taukoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Red days:
Minä olisin ONNELLINEN SIIS ON-NEL-LI-NEN......Minullla kk:t ovat kuin suoraan vuotaa kuin niagra! =( ÄLÄ MARISE TURHASTA! Jos voisin vaihtaaa ajatuksen voimalla kanssasi niin tekisin sen heti.

En mä marise. Minä vaan kysyin, että onko normaalia. Ja niinkuin yritin viestissä sanoa, etten valita. Huoh.

Minä käytin e-pillereitä, ensin Tri-Femodenia ja sitten Yasminia, noin 10 vuotta. Lopetin ne reilu kaksi vuotta sitten.
Sen jälkeen menkat on olleet todella niukat, ainakin entiseen verrattuna.

Ennen pillereiden aloitusta 13-15 -vuotiaana menkat oli säännölliset, mutta TODELLA runsaat. Aloitin pillerit lukioon mennessä, ja sitten menkkojen kanssa jo pärjäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä käytin e-pillereitä, ensin Tri-Femodenia ja sitten Yasminia, noin 10 vuotta. Lopetin ne reilu kaksi vuotta sitten.
Sen jälkeen menkat on olleet todella niukat, ainakin entiseen verrattuna.

Ennen pillereiden aloitusta 13-15 -vuotiaana menkat oli säännölliset, mutta TODELLA runsaat. Aloitin pillerit lukioon mennessä, ja sitten menkkojen kanssa jo pärjäsi.

Lisään et nyt menkat on sellaset et koko vuoto mahtuu noin suunnilleen kahteen normal-tamponiin+kolmeen mini-tamponiin.

Ennen pillereitä superplus-tamponi saattoi falskata jo tunnin päästä...!!

Tauko ei tule nyt kysymykseen, vaikka muuten kyllä voisin e-pillereiden käytön lopettaa vaikka kokonaan, mutta ne näppylät. En kestä niitä, ainakaan montaa kuukautta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Eikö ne voi ihan iän myötä muuttua niukiksi?

Niin tästä en tiedä, olisiko jollain toisella kokemusta. Itse olen vielä alle kolmekymppinen.

Minulla tulee ensi vuonna se 30 v. täyteen.
Mutta en tiedä mistä menkkojen niukkeneminen johtuu?
Minua se ei toki haittaa, sillä elämä on paljon helpompaa näin.
Kunhan sillä ei ole tekemistä hedelmällisyyden kanssa, sillä vauva olisi toiveissa....

T: se joka oli myös käyttänyt 10 vuotta pillereitä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Eikö ne voi ihan iän myötä muuttua niukiksi?

Niin tästä en tiedä, olisiko jollain toisella kokemusta. Itse olen vielä alle kolmekymppinen.

Minulla tulee ensi vuonna se 30 v. täyteen.
Mutta en tiedä mistä menkkojen niukkeneminen johtuu?
Minua se ei toki haittaa, sillä elämä on paljon helpompaa näin.
Kunhan sillä ei ole tekemistä hedelmällisyyden kanssa, sillä vauva olisi toiveissa....

T: se joka oli myös käyttänyt 10 vuotta pillereitä

Eli se voi olla että menkat tulevat olemaan niukat pillereiden lopettamisenkin jälkeen. Itsekin ehkä haluaisin tulevaisuudessa lapsen tai lapsia. En ole kyllä kuullut että niukat menkat vaikuttaisivat raskautumiseen. Vielä en ole lopettamassa pillereitä, ja ihan vielä ei ole vauvakaan toiveissa. Ei kai tässä hirveän kauan pitäisi odotella, mutta en todellakaan jaksaisi niitä finnejä.

Ei kai siitä haittaa ole kun ne kerta tulee, eikä kipuja yms. ole.. Ole huoletta. :) Kannattaa toki ottaa tuo asialla esille vaikkapa apteekissa/lääkärissä käydessä jos reseptiä uusit. :)

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Ei kai siitä haittaa ole kun ne kerta tulee, eikä kipuja yms. ole.. Ole huoletta. :) Kannattaa toki ottaa tuo asialla esille vaikkapa apteekissa/lääkärissä käydessä jos reseptiä uusit. :)

Eli vuoden päästä sitten.

Yhteistyössä