Olen ostanut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
ihan hulluna joululahjoja ja nyt iski jo melkein ostomorkkista kun tulin taas kaupasta kantaen valtavia muovikasseja ja sit postilaatikossa odotti luottokorttilaskut.. Mut sitten istuin alas ja laskin, että paljonko on tytön lahjoihin mennyt, kalliista lahjoista sain yhteensä 200 euroa hinnaksi (iso legopakkaus, iso geomag-pakkaus, 2 dvd-boksia) sekä sit olen ostanut muutamia kirjoja joiden hinta korkeintaan 15 euroa kappale joten totesin etten olekaan tuhlannut vielä omaisuuksia, vai onko toi 350 euron budjetti koululaiselle liikaa?? Kännykkä pitäis vielä ostaa tytölle.

Alkuperäinen kirjoittaja persnaakkeli:
Minä taas olen niin saita etten osta luotolla lahjoja, jotain pientä pienillä tuloilla.. :whistle: :)

Voi en minäkään osta luotolla lahjoja enkä muutenkaan mitään luotolla. Nuo luottokorttimaksut on ulkomailta automaatista nostettuja rahoja jotka nyt sitten pitää maksaa luottokorttilaskun muodossa. Siinä on meidän reissu Kairoon, oli kyllä sen arvoinen joka suhteessa, vaikka pistimme käteistäkin sileäksi aikamoisen summan siellä :ashamed: :)

Alkuperäinen kirjoittaja Möörwa:
Eikai se liikaa ole, jos on varaa maksaa ne laskut! :) Ite pistän lahjoihin ehkä 50 per muksu.

Ihan siis pankkikorttia vinguttelen joululahjoihin, äsken tilille katsoessani säästörajani oli vielä pitänyt ja veronpalautuksia on tulossa. Siis oikeasti mä olen nuuka ihminen, mun heikko kohta on vaan toisten ihmisten lahjominen, voisin tuhlata mitä vaan toisten lahjoihin jos olis rajaton creditti!

Meillä menee varmaan noin 200 ? (tai 50 e päälle) tytön lahjoihin, jos tuohon laskee vaate lahjat lelujen lisäksi.
Kukin varojensa mukaan, osa tulee luotolla munkin ostettua, mut suurin osa käteisellä.

Hui kamala mitä summia!!!!!!!!!!!!!! Ei ole tarkoitus mitenkään arvostella, mutta jos on velkoja ja laskuja, niin eikö pitäisi silloin vähän hillitä shoppailuhimoja?? Siis ymmärrän nuo ostokset jos niihin on varaa, mutta selvästikään ei ole jos on luottokorttiakin vingutettu :o . 350 ? yhdelle ihmiselle (vaikkakin on oma rakas lapsi) on kyllä hirvittävän iso summa, vaikka siihen olisi varaakin. Moni työssäkäyvä ihminen saa tuon rahan viikon palkakseen (ja monet vähemmänkin).

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minä taas olen niin saita etten osta luotolla lahjoja, jotain pientä pienillä tuloilla.. :whistle: :)

Voi en minäkään osta luotolla lahjoja enkä muutenkaan mitään luotolla. nuo luottokorttimaksut on ulkomailta automaatista nostettuja rahoja jotka nyt sitten pitää maksaa luottokorttilaskun muodossa. Siinä on meidän reissu Kairoon, oli kyllä sen arvoinen joka suhteessa, vaikka pistimme käteistäkin sileäksi aikamoisen summan siellä :ashamed: :)

Ahaa, oukei.. =)
Mut jokatapauksessa minulla on paaaaljon pienempi pudjetti kuin sinulla, mitä lahjojen summiin tulee.. Ostamme itse lapselle max 2 lahjaa ja saa joitakin muualta. Yritän kovasti totuttaa ettei jouluna ihan mitä vaan saa ja ihan kauheesti.. :ashamed:

Luin nuo aiemmat viestit ja huomasin ettet ollut luotolla ostanut. Hyvä että talous antaa myöden nuo ostokset. En silti ymmärrä että tuollaisia summia laitetaan lahjoihin, mutta meistä jokainenhan tekee omat päätöksensä ja valintansa :) .

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Hui kamala mitä summia!!!!!!!!!!!!!! Ei ole tarkoitus mitenkään arvostella, mutta jos on velkoja ja laskuja, niin eikö pitäisi silloin vähän hillitä shoppailuhimoja?? Siis ymmärrän nuo ostokset jos niihin on varaa, mutta selvästikään ei ole jos on luottokorttiakin vingutettu :o . 350 ? yhdelle ihmiselle (vaikkakin on oma rakas lapsi) on kyllä hirvittävän iso summa, vaikka siihen olisi varaakin. Moni työssäkäyvä ihminen saa tuon rahan viikon palkakseen (ja monet vähemmänkin).

EI OLLA iso tulosia täälläkään, mutta meillä ei taas oo isoa sukua ostamassa lahjoja. Meillä ei 50 ? riittäs mihinkää.
Lasten "tietokone" (muumi tai rölli) maksaa jo noin 40 ?, joku pehmo lelu 20-30 ? jne... Toki ainoalle neidille haluan kaikkee kivaa ostaa ja myös semmosia joita voi ottaa oma lelu päivänä päiväkotiin mukaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:

Voi älä pelästy, mun laskut ei ole koskaan myöhässä eikä meillä ole mitään muuta velkaa kuin kovin pieni asuntolaina. Mulla on siis vaan siksi ostomorkkista kun huomasin just että lapsen kasvaessa lahjojen hinnat on yhtäkkiä kivunnut pilviin. Tosin äsken ostin yhden jutun 53% alennuksella joten siitä olen tyytyväinen.

Minä tykkään ulkomailla mieluummin nostaa visa-electronilla käteistä, ettei mene niin kauan, kun maksun aika koittaa. (siis siihen Egyptin matkaan viitaten) Joululahjat on vielä ostamatta minulla =)

Voi en minäkään osta luotolla lahjoja enkä muutenkaan mitään luotolla. nuo luottokorttimaksut on ulkomailta automaatista nostettuja rahoja jotka nyt sitten pitää maksaa luottokorttilaskun muodossa. Siinä on meidän reissu Kairoon, oli kyllä sen arvoinen joka suhteessa, vaikka pistimme käteistäkin sileäksi aikamoisen summan siellä :ashamed: :)

Ahaa, oukei.. =)
Mut jokatapauksessa minulla on paaaaljon pienempi pudjetti kuin sinulla, mitä lahjojen summiin tulee.. Ostamme itse lapselle max 2 lahjaa ja saa joitakin muualta. Yritän kovasti totuttaa ettei jouluna ihan mitä vaan saa ja ihan kauheesti.. :ashamed:

No mun lapseni ei usko joulupukkiin joten tietää että lahjat on iskän ja äidin tienesteillä hankittu.

Meillä menee varmaankin noin 100e/lapsi lahjoihin tänä vuonna. Pikkusen vuoro on kylläkin nyt saada vähän kalliimpaa ja isompaa. Tuo summa tosin nousee aivan varmasti, kun tässä mietiskelen esim esikoisen toiveita,,,

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä tykkään ulkomailla mieluummin nostaa visa-electronilla käteistä, ettei mene niin kauan, kun maksun aika koittaa. (siis siihen Egyptin matkaan viitaten) Joululahjat on vielä ostamatta minulla =)

Mun visa electron on miehen tilille joten olis ollut kovin ilkeää nostaa sieltä, vaikka mies toki mukana olikin..

Mun visa electron on miehen tilille joten olis ollut kovin ilkeää nostaa sieltä, vaikka mies toki mukana olikin..

Miten niin ilkeää =)

Minun mielestäni tuo on pelkästään vanhempien lahjoista liikaa. Vaikka mikäs siinä jos rahaa on. Me pyrimme siihen että ostamme itse lapsille yhdet lahjat ja ehkä jotain yhteistä. Mummit, vaarit ja tädit kuitenkin kysyvät lahjatoiveita, joten heille delegoimme osan. Kokonaissummaksi lasta kohden ei silti taida tulla kuin korkeintaan 200 euroa.

Miten niin ilkeää =)

Ihan yhtä ilkeää kuin se että maksaa jonkun partylitelaskun miehen tililtä.. siihen olen kyllä joskus sortunut, myönnettäköön :ashamed:

Yhteistyössä