Olen päättänyt erota miehestäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mörrimöykky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mörrimöykky

Vieras
Mieheni on peliriippuivainen ja pahasti siinä on narsistin vikaakin. Pelannut on kymmeniä tuhansia euroja, sanoo että oma vikahan se on, itte on pelannut mutta meidän takiahan hän alkoi pelaamaan. Että saisi meille paremman elämän. No toisin kävi.
Ollaan puhuttu erosta ja hän sanoi että tekee mun ja lapsen elämästä helvettiä jos lähdetään. Tekee kaikkensa ettei pystytä lähtemään paikkakunnalta jonne muutettiin miehen työn takia, jossa minulla ei ole yhtään ystäviä.

olen kuitenkin päätökseni tehnyt ja aijon lähteä, nyt tarvin apua vielä siinä että hoidanko kaikki asiat niin ettei mieheni saa tietää koko suunnitelmasta ennekuin ollaan jo muuttoauton kanssa poistuttu paikkakunnalta vai yrittää selvittää muutto ja eroasiat sivistyneeti?

Vähän henkistä tukea kaipaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja mörrimöykky:
Mieheni on peliriippuivainen ja pahasti siinä on narsistin vikaakin. Pelannut on kymmeniä tuhansia euroja, sanoo että oma vikahan se on, itte on pelannut mutta meidän takiahan hän alkoi pelaamaan. Että saisi meille paremman elämän. No toisin kävi.
Ollaan puhuttu erosta ja hän sanoi että tekee mun ja lapsen elämästä helvettiä jos lähdetään. Tekee kaikkensa ettei pystytä lähtemään paikkakunnalta jonne muutettiin miehen työn takia, jossa minulla ei ole yhtään ystäviä.

olen kuitenkin päätökseni tehnyt ja aijon lähteä, nyt tarvin apua vielä siinä että hoidanko kaikki asiat niin ettei mieheni saa tietää koko suunnitelmasta ennekuin ollaan jo muuttoauton kanssa poistuttu paikkakunnalta vai yrittää selvittää muutto ja eroasiat sivistyneeti?

Vähän henkistä tukea kaipaisin.

millä tavalla lähdet, koska ei voi tietää millainen tyyppi miehesi on. Uhkaileeko vaan vai voisiko tosiaan vahingoittaa tai jotain sinne päin..

Ei toista ihmistä sentään vankina voi pitää, eli jos tahdot eron, on sinulla siihen oikeus. Ota tarvittaessa yhteys viranomaisiin. Sossuun tai poliisiin. JOs siis sinua oikeasti pelottaa. Muussa tapauksessa sinuna kertoisin miehelle missä mennään. Keskustele rauhallisesti ja kerro ettet kestä enää.

Tsemppiä voimia ja mitä kaikkea tarvitsetkin !

:hug: Vaikee sanoa. Jos uskot että mies tosissaan aikoo torpata kaikki lähtöaikeesi ja ettei keskustelulla tokene järkiinsä lienee paras poistua hissukseen paikkakunnalta. Mutta jos on toivoja, että järkevästi asiat vois yhdessä hoitaa, niin salaa lähteminen kyllä vie niitä vähäsiäkin toivoja sopuisasta tulevaisuudesta. Mies kuitenkin on ja pysyy lastesi isänä, joten joudutte olemaan tekemisissä jatkossakin.
Vaikea tilanne.

En usko että mieheni fyysistä väkivaltaa alkaa käyttämään, mutta henkistä lyttäämistä ja ahdistamista on.
Aikoi mm. vaatia joka viikkoisia tapaamisia, välimatkaa meille tulle n.700km, eihän kukaan lähde alle 2v lapsen kanssa ajamaan viikoittain tuota matkaa. Voiko tuollaista edes vaatia kun matkaa tulee noin paljon?
Yksinhuoltajuutta ei missään tapauksessa anna. Sanoi että pistää kaikessa kapuloita rattaisiin missä vain voi. Mitä tässä tilenteessa voi tehdä?

Tarvitsette todennäköisesti apua tilanteen ja huoltajuusasioiden selvittelyyn sosiaalitoimesta. Siellähän ne asiat sovitaan kirjallisesti eron tullessa. Miksi muuten olet muuttamassa 700km päähän? Jos isä muuten on ok ja huolehtii lapsestaan, mielestäni olisi järkevää asua kohtuullisen matkan päässä, mielellään vaikkapa samalla paikkakunnalla, jotta lapsella säilyy kontakti myös isään. Tuo 700km välimatka on aivan älytön jos yhteishuoltajuutta ajatellaan ja kyllähän isälläkin pitää olla oikeus tavata lastaan säännöllisesti. Voisitko ajatella edes vähäksi aikaa muuttavasi isän lähelle, jotta hän pääsee sinuiksi eron kanssa ja saatte kunnon keskusteluyhteyden luotua?

Yhteistyössä