Olen pettynyt lapseni kummeihin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa kummivalinnat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa kummivalinnat

Vieras
Pyysin lapsuudenystävääni ja mieheni veljeä lapsemme kummiksi ja pyytäessämme sanoimme että lahjoilla ei niin väliä ole, mutta toivoisimme että viettäisivät lapsen kanssa aikaa ja osallistuisivat tämän elämään. Lapsi on pian 2 vuotta ja näkee kummejaan todella harvoin, lahjoja saa jouluna ja synttärinä mutta yhdessäoloa ei saa kummaltakaan kummiltaan.

Olisikohan mitään keinoa nätisti ilmaista asiasta kummeille? Mitään lastenhoitoapua emme kaipaa, mutta olisi kiva jos lapsi edes tuntisi kumminsa ja saisi joskus viettää aikaa näiden kanssa.

Meillä sama juttu sillä erotuksella, että toiset kummit eivät muista edes kortilla jouluna tai synttärinä. Ristiäisten jälkeen eivät ole muistaneet kummiuttaan kertaakaan ja poika sentään jo 10-vuotias. Lukemattomia kertoja olen kutsunut heitä kyläilemään, mutta aina on niin kiire, ettei ennätä.

siksi mä vastustan koko kummijuttua. jos ihmiset välittää jostain pysyvät he perheen elämässä ilman kummeutta, mutta jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, kummi tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja kirahvi:
siksi mä vastustan koko kummijuttua. jos ihmiset välittää jostain pysyvät he perheen elämässä ilman kummeutta, mutta jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, kummi tai ei.

Mä olen aivan samaa mieltä. Meillä ei kummeja ole lainkaan, mutta välittäviä ihmisiä ympäriltä löytyy ilman kummejakin.

Minusta myös kummius on aikansa elänyt. Minua harmittaa, että "kirkko" pakottaa hommaamaan lapselle kummit, jos halua ristiä lapsensa kirkkoon kuuluvaksi. Meidän lapsilla kummit ovat aivan ihania, mutta tunnen itse kummina huonoa omaatuntoa yhden kummilapseni takia, sillä en muista häntä kuin vain synttärinä ja jouluna :ashamed: Em. tilanteen taustalla on myös seikkoja, joita en halua täällä alkaa setvimään, mutta harmittaa vietävästi, etten pysty huomioimaan kuin toisia kummilapsiani.

Tähänkin voisin vastata samoin kuin moniin muihinkin toisten ihmisten käyttäytymistä koskeviin valituksiin. Eli toisia on tosi vaikea alkaa muuttamaan, itseensä ja omaan käytökseen on helpompi vaikuttaa. Eli antakaa kummienne olla sellaisia kuin he itse haluavat, ei heitä voi teidän toivomaanne muottiin pakottaa. Olette heille jo toivomuksenne esittäneet, sen pitäisi riittää.

Samaa mieltä kuin Wilkins. Meillä on 3lasta ja lapsilla monenmoisia kummeja. Onko se nyt niin tärkeää että just se kummi leikkii lapsen kanssa jne. Kai noita muitakin ystäviä ja sukulaisia on.

Tuo on tosi surullista. Joskus elämä kiepauttaa tilanteita aika lailla, jolloin esim. välit viilenevät ja kummit eivät viitsi pitää lapsiin yhteyttä, vaikka heitä varten kummit on valittu.

Mun mielestä kummin pitäisi hoitaa tehtävänsä rakkaudella, mutta valitettavan moni ei siihen pysty. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
Minusta myös kummius on aikansa elänyt. Minua harmittaa, että "kirkko" pakottaa hommaamaan lapselle kummit, jos halua ristiä lapsensa kirkkoon kuuluvaksi. Meidän lapsilla kummit ovat aivan ihania, mutta tunnen itse kummina huonoa omaatuntoa yhden kummilapseni takia, sillä en muista häntä kuin vain synttärinä ja jouluna :ashamed: Em. tilanteen taustalla on myös seikkoja, joita en halua täällä alkaa setvimään, mutta harmittaa vietävästi, etten pysty huomioimaan kuin toisia kummilapsiani.

Kummius on todella aikansa elänyt juttu. Lisäksi nykyihmiset alkavat vaatia kummeilta vaikka mitä, meillä alkoi jo olla vaikeuksia löytää kummeja,kun alkoi olla selityksiä, että on liikaa kummilapsia, en ole hyvä kummi jne. Olen sanonut että muuta en pyydä kuin että saadaan kirkonkirjoihin nimet.

esikoisella kummi joka ei ole pariin vuoteen edes korttia lähettänyt,soittanut tms..noh ei voi mittää..
itse päätin etten uskalla/halua enää kummiksi (nyt 3 kummilasta)
kun kohtuuttomaksi mennyt se mitä kummilta vaaditaan
jonkilainen näkeminen ja joskus käyminen riittäisi ja joku oma valitsema lahja tai kohtuullinen pyyntö..esim jouluna
eli minäkin sitä mieltä oikeastaan että koko kummi touhu aikansa elänyt tai vaatimukset muuttuneet kovin materialistiksi tai jtn sellaista sekva sepustus juuh ja plääh :x ugh.

Siis yhteensä miehen kanssa ja ei MITENKÄÄN voi alkaa paapomaan yksittäisiä. Kaikki vanhemmat eivät edes pyydä synttäreille, vaikka olisimme kyllä menossa. Muistamme lapsia syntymäpäivänä ja jouluna. Nyt kuitenkin olemme saaneet omiakin lapsia, jotka menevät kirkkaasti kummilasten edelle- luonnollisesti

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä