Olen pikkuhiljaa siirtynyt absolutistiksi ja siinä on yksi ongelma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omg

Vieras
join nuorena liikaa ja liian usein.
Pikkuhiljaa, kun vuodet vierivät ja elämä opetti, vähensin juomistani. Kun join, tuli niin kamala moraalinen krapula ja ahdistus. Nykyään tulee ahdistus jo yhden siiderin / oluen jälkeen ja pikkuhiljaa olen jättänyt alkoholin elämästäni pois kokonaan ja voin paremmin :)

Mutta ... nyt huomaan itsessäni piirteitä josta en pidä. En nimittäin sallisi muidenkaan juovan! Mieheni, joka ottaa yhden kaksi silloin tällöin ja 3-4 x vuodessa enemmän "miesten reissussa" eikä koskaan käyttäyty huonosti tms. ei saisi juoda enää ollenkaan.

Tänään viimeksi alkoi ahdistamaan jo se ajatus, että mies juo tänään pari lonkeroa. Tiedän koska pyysi minua tuomaan kaupasta kaksi tölkkiä.
Mitä pahaa siinä on? Ei mitään! Mutta minua alkoi ahdistamaan silti.

Mikähän tässä syynä... ?!

join nuorena liikaa ja liian usein.
Pikkuhiljaa, kun vuodet vierivät ja elämä opetti, vähensin juomistani. Kun join, tuli niin kamala moraalinen krapula ja ahdistus. Nykyään tulee ahdistus jo yhden siiderin / oluen jälkeen ja pikkuhiljaa olen jättänyt alkoholin elämästäni pois kokonaan ja voin paremmin :)

Mutta ... nyt huomaan itsessäni piirteitä josta en pidä. En nimittäin sallisi muidenkaan juovan! Mieheni, joka ottaa yhden kaksi silloin tällöin ja 3-4 x vuodessa enemmän "miesten reissussa" eikä koskaan käyttäyty huonosti tms. ei saisi juoda enää ollenkaan.

Tänään viimeksi alkoi ahdistamaan jo se ajatus, että mies juo tänään pari lonkeroa. Tiedän koska pyysi minua tuomaan kaupasta kaksi tölkkiä.
Mitä pahaa siinä on? Ei mitään! Mutta minua alkoi ahdistamaan silti.

Mikähän tässä syynä... ?!

Kuin suoraan mun elämästä! Mua alkaa ahdistaa tieto siitä, että kaapissa on pari kaljaa. Ja sitten ku isäntä ottaa sen pullonsa, niin laitan sormet korviin, että en kuule sitä sihahdusta, ku tölkki aukeaa...tervettä?! No, mun isäni alkoholisoitui äitini kuoleman jälkeen, joten se ainakin osa syy....kai.

Et ehkä ole käsitellyt omia mokiasi? Et ole sinut menneisyytesi kanssa ja se heijastuu suhteeseesi muiden alkoholin käyttöön. Varsinkin, jos jo yhen juominen saa sinut ahdistumaan.

En ihan absolutisti ole mutta kotona ei huvita juoda mitään. Onneksi mieskään ei ole pitkään aikaan ottanut kotona edes sitä yhtä kaljaa mutta jo pelkkä ajatus siitä että ottaisi yhden tai kaksi, alkaa ahdistamaan. Inhoan sitä hajua, inhoan koko tölkin näkemistä. Johtuu varmaan huonoista kokemuksista.

jos sulla on jotenkin sisimmässä se llainen tunne tuon oman alkon käyttösi suhteen, että pelkäät sen lähtevän lapasesta, sitten muiden juomisesta kenties sulle itselle alkaa tehdä mieli ja siksi et tykkää kun ympärilläsi juodaan?

Yhteistyössä