Olen raskaana miehelle, joka on aiemmin hylännyt lapsensa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suuria kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ikinä tekisi lasta "ihmisen" kanssa, joka kykenee sellaiseen kylmyyteen kuin oman lapsensa hylkääminen. Mun mielestä (ja mun mielipide) semmosen ihmisen täytyy olla jotenkin niin julma ja tunteeton, että mä en haluaisi sellaista elämääni. Enkä ainakaan minun lapseni "isäksi".

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:
:( Tässä tilanteessa (eli raskaana ollessani) olen alkanut ajatella, että voinko mä synnyttää lapsen miehelle, joka on hylännyt aikoinaan lapsensa? Olemme varta vasten "tehneet" tätä lasta, ja mies on odotuksessa innolla ja suurella rakkaudella mukana. Lapsi, jonka hylkäsi oli vahinko seksisuhteesta jossa nainen oli keplotellut itsensä salaa raskaaksi.

Miehestä tulee varmasti hyvä isä, odottaa kuin kuuta nousevaa tämän lapsen syntymää. Mutta onko tämä moraalisesti oikein?

"Lapsi, jonka hylkäsi oli vahinko seksisuhteesta jossa nainen oli keplotellut itsensä salaa raskaaksi."
Onkohan tuo ihan rehellinen selitys vai valkoinen vale siitä ettei tullut käytettyä ehkäisyä kiihkoissaan? Muna vei miestä eikä päinvastoin. Ja vaikka nainen olisikin keplotellut itsensä paksuksi niin miksi mies kostaa lapselle?

Ihan nainen itse asian tunnustanut, kirjoitin sen jo aiemmin tuonne.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Mä en ikinä tekisi lasta "ihmisen" kanssa, joka kykenee sellaiseen kylmyyteen kuin oman lapsensa hylkääminen. Mun mielestä (ja mun mielipide) semmosen ihmisen täytyy olla jotenkin niin julma ja tunteeton, että mä en haluaisi sellaista elämääni. Enkä ainakaan minun lapseni "isäksi".

PEESI!!

Miksi lainausmerkit?
Mieheni on lapsemme isä, ihan ilman lainausmerkkejä, vaikka ei olekaan halunnut olla isä seksisuhteesta syntyneelle lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...

mitä moraalisesti väärää on muka raskaudessa jota on yritetty ja se on toivottu ja jota odotetaan innolla ja rakkaudella?? siinä ei oo mitään moraalisesti väärää, toisin kun siinä että tahallaan hankkiutuu raskaaksi.

Mä en oikein ymmärrä tätä viestiä, siis lapsen vika se ei kuitenkaan käsittääkseni ole millään tapaa?

En oo sanonutkaan että ois lapsen vika, ei tietenkään oo. Lapsi ei oo vastuussa vanhempiensa tekemisistä. Mutta musta ap:n ei tarvitse tuntee syyllisyyttä tai pahaa mieltä omasta raskaudestaan, ap ei oo tehny mitään väärää ja lapsi on kuitenkin selkeesti haluttu ja odotettu. Mies on toki väärin tehny kun toisen lapsensa on hylänny mutta niin on myös se nainen joka on tahallaan raskaaks hankkiutunu ja se on sitten ihan oma ketjunsa ja asiansa. Mut kun kyse on ap:n raskaudesta ja lapsesta, jota ap:n sanojen mukaan mies odottaa innolla, niin siinä ei oo mitään moraalisesti väärää.

Alkuperäinen kirjoittaja miikkis:

PEESI!!

Täyttä soopaa! Jokainen tekee virheitä elämässään, jopa niin suuria että niistä jotkut olettavat voivansa tuomita muita. Ehkä kaikki eivät halua lapsia kenen tahansa hutsun kanssa. :whistle: Ja jos heidän kantaansa ei kuunnella eikä arvosteta, kun on tiedossa että mies ei lasta halua ja silti se pitää pitää, niin siinä on naisenkin syytä katsoa peiliin.

Todella uskomatonta, että täällä akat hyökkää kuin hyeenat kimppuun.
Eipä ne naisetkaan aina viattomia ole ja kyllä multa riittää ymmärrystä myös ap:n miehen kaltaisille ihmisille. Ymmärrän tasan tarkkaan, että kukaan ei halua elämäänsä jotain olentoa, jota väkisin tuputetaan.

Harva varmaan seksiä harrastessaan ajattelee, että tästäpä syntyy nyt lapsi. Ei todellakaan, eikä se tarkoita että olisi jotenkin viallinen ihminen.

Ymmärrän, että äiti-ihmiset täällä kokee sydämessään tuskaa kun miettii et sama vois käydä omalle kohdalle, mutta HALOO!!!!

Miksi lainausmerkit?
Mieheni on lapsemme isä, ihan ilman lainausmerkkejä, vaikka ei olekaan halunnut olla isä seksisuhteesta syntyneelle lapselle.

Mun tuttu teki samanlaisessa tapauksessa 3 lasta miehen kanssa, jonka entinen pano oli "salaa hankkiutunut raskaaksi" eikä mies ollut lapsen kanssa missään tekemisissä. Ero tuli sit heillekin ja mies ei tapaa yhtäkään näistä kolmesta lapsesta. Vaikka olivat haluttuja ja toivottuja silloin aikanaan. Jotkut miehet vaan on vastuuntunnottomia ikuisia lapsia. Ja kuten joskus oon jostain lukenut: Miehet rakastavat lapsia joskus (en yleistä!) vain naisen kautta. Kun rakkaus tai parisuhde päättyy, loppuu rakkaus myös lasta kohtaan.

En tiedä onko sinun miehesi tällainen. Se on jokaisen oma asia, jos haluaa luottaa mieheen, joka on jo yhden lapsen hylännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

PEESI!!

Täyttä soopaa! Jokainen tekee virheitä elämässään, jopa niin suuria että niistä jotkut olettavat voivansa tuomita muita. Ehkä kaikki eivät halua lapsia kenen tahansa hutsun kanssa. :whistle: Ja jos heidän kantaansa ei kuunnella eikä arvosteta, kun on tiedossa että mies ei lasta halua ja silti se pitää pitää, niin siinä on naisenkin syytä katsoa peiliin.

Eipä ne naisetkaan aina viattomia ole ja kyllä multa riittää ymmärrystä myös ap:n miehen kaltaisille ihmisille. Ymmärrän tasan tarkkaan, että kukaan ei halua elämäänsä jotain olentoa, jota väkisin tuputetaan.

Harva varmaan seksiä harrastessaan ajattelee, että tästäpä syntyy nyt lapsi. Ei todellakaan, eikä se tarkoita että olisi jotenkin viallinen ihminen.

Ymmärrän, että äiti-ihmiset täällä kokee sydämessään tuskaa kun miettii et sama vois käydä omalle kohdalle, mutta HALOO!!!!

OLENTOA???

Eräs kaverini sai kuulla teini-ikäisenä isällänsä olevan avioliiton ulkopuolinen lapsi, jota hän ei ollut halunnut ikinä tavata. Tämän kuuleminen ja sen käsittäminen, että hänen oma isansä oli hylännyt hänen sisaruksensa oli todella järkyttävä kokemus kaverilleni. Välit eivät koskaan palanneet ennalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:

PEESI!!

OLENTOA???

Tässä tapauksessa kyllä. Olento kaikkein kuvaavin sana.
Outo ihminen, jonka kanssa pitäisi väkisin olla tekemisissä tai esittää välittävänsä, vaikka ei halua ns. "ylimääräisiä" elämäänsä seurauksena siitä, että nainen tekeytyy tahallaan raskaaksi VAIKKA tietää ettei mies lapsia halua.

Joo joo... satunnaista suojaamatonta seksiä harrastava sluiba on oikea "tosimies" mutta saman suhteen toinen osapuoli onkin "hutsu"... jep jep... herätkää nykypäivään sieltä kivikaudeltanne

nuo "vieraan" kommentit taitavatkin olla ap:n kirjoittamia kun ei kestänyt sitä, että ei tullutkaan pelkkää pään silitystä ukolleen

nyt en puhu tästä tapauksesta vaan yleisesti.

Jos mulla olis lapsi jossain, mun oma lapsi niin en keksi mitään sellaista asiaa miksi en haluaisi tavata häntä. Aikusten pitää osata hoitaa asiansa niin että lapsi ei kärsi. Ja jos lapsi ei tietäs minusta niin luultavasti kärsisin minä itse siitä että en saa olla osa lapseni elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja sattuu ja tapahtuu:
Eräs kaverini sai kuulla teini-ikäisenä isällänsä olevan avioliiton ulkopuolinen lapsi, jota hän ei ollut halunnut ikinä tavata. Tämän kuuleminen ja sen käsittäminen, että hänen oma isansä oli hylännyt hänen sisaruksensa oli todella järkyttävä kokemus kaverilleni. Välit eivät koskaan palanneet ennalleen.

Elämä on. Joskus niin käsittämätöntä. Joskus vaikeaa, joskus kivuliasta.
Asioilla on useita puolia. Mikään ei ole mustavalkoista.

Näinkin voi käydä. Voi käydä myös toisin.

Tutun lapseen otti yhteyttä salattu velipuoli, vain vähän vanhempi. Oli siinä teini-ikäisillä ihmettelemistä, kun iskällä olikin ollut perhettä ja "perhettä". :O

Mää tiedän yhden miehen, joka sanoi isoon ääneen sukulaisille ja kaikille, että nainen hankkiutui tahallisesti raskaaksi! Nainen sanoi, että söi pillereitä, eikä edes unohtanut mitään ja näköjään pillerit pettivät. Mies vaan väitti, että on heittänyt vessanpytystä ylimääräisiä pillereitä alas ja "huijaa" tuollain.

Juu, ei tuossa mitään, mutta kaikki sukulaiset USKOIVAT tuollaista. Mies ja nainen olivat olleet jo kauemmin yhdessä (vuosia, vähän alta 10v) ja ero tuosta sitten tuli. Nainen ei suostunut aborttiin, vaikka mies yritti kaikin tavoin kiristää. Mies puhui isoon ääneen, ettei tule ikinä leen missään tekemisissä naisen kanssa enää, eikä suostu isyyskuulusteluunkaan.. No kukin voi miettiä, kuinka "vastuullinen" tuo mies nyt on. Ei ole missään tekemissä lapsen kanssa. Baareissa vaan tahtois aikansa viettää..

PEESI!!

Eli toisin sanoen, jos sun sä sattuisit tulemaa raskaaksi jollekin "ihme ääliölle" (vrt. hutsu, kuten naista nimitit) niin et haluis nähdäkään omaa lastasi, olis ihan ok hylätä hänet heti synnärillä, koska lapsen isä ei sinua kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja sattuu ja tapahtuu:

Tääkin! Mun mielestä lapsella on oikeus sisaruksiinsa. Ap:n tapauksessa mä ainakin haluaisin oman lapseni tutustuvan sisarukseensa. Ei se niiden lasten vika ole, että vanhemmat (kaikki kolme) ovat idiootteja...

Ihmettelen aina, miten nainen voi miehen mielestä SALAA KEPLOTELLA itsensä raskaaksi.. eikö mies huomaa kun siitin luiskahtaa naiseen, vai mitä ihmettä.
Näin kun tuntuu usein käyvän miehille, että nainen vilunkipelillä saattaa itsensä siunattuun tilaan, ja mies raukka on asiasta ihan tietämätön ja hyväksikäytetty.

varmaan tosi mukavaa kun yrittää purkaa tuntojaan, nii täällä alkaa yllätys yllätys järkyttävä haukkumashow. eiköhän tässä tapauksessa pointti ollut jossain ihan muualla, kun siinä miten olis pitäny toimia? ei varmaan aapeekään ole voinu vaikuttaa miehensä tekoihin tai toimintaan. miksi teille on vaikea esimerkiksi tukea ap:tä, onhan hänkin nyt raskaana ja odottaa ilmeisesti esikoistaan???

miksi täältä poistettiin viesti, jossa arvostelin seksisuhteen toisen osapuolen kutsumista "hutsuksi"? sekö on palstan linjaus todella, että naiset on h...a ja miehet... miehiä?

Alkuperäinen kirjoittaja illimaato:
Ihmettelen aina, miten nainen voi miehen mielestä SALAA KEPLOTELLA itsensä raskaaksi.. eikö mies huomaa kun siitin luiskahtaa naiseen, vai mitä ihmettä.
Näin kun tuntuu usein käyvän miehille, että nainen vilunkipelillä saattaa itsensä siunattuun tilaan, ja mies raukka on asiasta ihan tietämätön ja hyväksikäytetty.

Nainen väittää käyttävänsä ehkäisyä, kuten e-pillereitä, jotka kuitenkin ovat suht varmat - vaikka vahinkojakin voi toki sattua. Seksiä harrastetaan ihan normaalisti eikä peläten, että tuleekohan lapsi tuleekohan lapsi... No, kun nainen on raskaana ja ilmoittaa asiasta miehelle, hän sanoo myös samalla, että "en käyttänyt pillereitä, valehtelin siis asiasta. ihan sama aiotko olla tälle lapselle isä vai et, mutta sainpahan sen minkä tahdoinkin eli lapsen."
Huomaatko huijauksen?

varmaan tosi mukavaa kun yrittää purkaa tuntojaan, nii täällä alkaa yllätys yllätys järkyttävä haukkumashow. eiköhän tässä tapauksessa pointti ollut jossain ihan muualla, kun siinä miten olis pitäny toimia? ei varmaan aapeekään ole voinu vaikuttaa miehensä tekoihin tai toimintaan. miksi teille on vaikea esimerkiksi tukea ap:tä, onhan hänkin nyt raskaana ja odottaa ilmeisesti esikoistaan???

ap:lle onnea raskaudestaan. Moraalisesti ei ole mitään väärin että hän tekee lapsen rakastamansa miehen kanssa jne..

Minä ainakin olen kritisoinut miestä ja yleensä ihmetellyt miten kukaan kykenee tuollaiseen.

Ap:lle toivon kaikkea hyvää. Varmasti sinulla on asiassa pohtimista. VAikka miehesi toimintaan et ole silloin pystynyt vaikuttamaan on sinulla kuitenkin tiedossa että lapsellasi on olemassa sisar. Kuinka tietoa tulette käyttämään on iso päätös teille.

Yhteistyössä