Olen tapaillut miestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen tavannut miehen, netistä löysin noin puoli vuotta sitten. Olemme tavanneet noin neljä kertaa viikossa nelisen kuukautta, sitä ennen juttelimme netissä. Asumme siis eri osoitteissa.

Ongelma on, että mies jäi kiinni siitä, että tapailee muitakin. Hänen mielestään kaikki on ok kun emme ole naimisissa. Aha. Minusta tämä puoli vuotta on jo ollut melko tiivistä.

Äh. Ajattelin jo, että nyt olisi tähdet kohdillaan ja tästä tulisi jotain. Mutta ei sitten.

Yleensä tapailu tarkoittaa juurikin prikulleen sitä, että toiseen ei ole sitouduttu: saa tapailla muitakin. Muuten sitä kutsutaan seurusteluksi.

Se on niiden ero.

Mä lopettaisin tapailun tuollaisen miehen kanssa.
Silloin kun mä tapailen jotukuta niin en tapaile muita.

Kopsattu väestöliiton sivulta:

Nettideittailun myötä on tullut yhä tavallisemmaksi, että ihmiset tapailevat samaan aikaan useampaa ihmistä. Jossain vaiheessa yhdet treffit muuttuvat kuitenkin tapailuksi. Silloin on tärkeä olla rehellinen ja kertoa, että tapailee monia ihmisiä yhtä aikaa. Muuten voi olla vaarana, että toinen on tosissaan sitoutumassa, kun toinen vasta katselee vaihtoehtoja.

Mä en ymmärrä tuollaista tapailu-kulttuuria. Mä en jaksaisi jotakin hemmetin tapailua puolta vuotta vaan kyllä se pitää olla tuossa vaiheessa seurustelua ja se tarkoittaa uskollisuutta. Nykyisen miehen kanssa alettiin seurustella viikon päästä ensi tapaamisesta.

Mulle (naisena) tapailu tarkoittaa sitä, että ei olla vielä yhdessä. Saa mennä minne vain ja kenen kanssa haluaa. Ei tarvitse selitellä. Mutta 6kk tapailua on kieltämättä tosi pitkä aika. Itse tapailen yleensä 2-3kk ja sen jälkeen pitää tietää jatketaanko tästä seurusteluun vai ei.

Joku tuossa kirjoitti, ettei ymmärrä tapailua. No voin kertoa, että jos mä olisin odottanut sitä unelmien prinssiä, kenen kanssa olisin siltä istumalta hypännyt parisuhteeseen, niin odottelisin yhä. Kun sitä oikeaa hakee, on hyvä antaa aikaa. Ja silloin voi tapailla monia yhtä aikaa ja katsoa kenen kanssa, tai ei kenenkään, alkaa sitten suhteeseen.

Mutta on syytä katsoa myös peiliin. Mikset itse ole nostanut keskusteluun sitä, että aletaanko seurustella vaiko ei?

6kk tapailu viestii mun silmiin, ettei teistä kumpikaan ole sitten ollut kympillä mukana.