Olen tavallinen kotiäiti. Kysy jotain.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomiohu*ra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huomiohu*ra

Vieras
Olen n. kolmekymppinen kahden lapsen kotiäiti ja yhden miehen vaimo. Asumme Suomen mittakaavassa isossa kaupungissa kerrostalokolmiossa. Velkaa on vielä, mutta ei mahdottomasti. Meillä on pari vuotta vanha farmariauto. Elämämme on tasaista ja melko tylsää. Eipä mulla muuta. Kysy jotain. Tai oikeastaan, älä kysykään, kun oon niin tusinakamaa.

Mistä saat energiasi? mulla kans 2 lasta ja mies joka töissä (nähdään pari tuntii illas).. ja entäs onko teillä aina kaikki tiptop? tästä saanut kuulla mutta pelkään olevani liian väsy tai ehkä jopa masentunut päivät tai siis viikot olen koko ajan kotona lasten kanssa hyvä jos maito kaupas käydään illal yleensä mies tuo kaupasta senkin vähäsen töistä tullessa. Lapset ei paljoa missään hoidossa/yökylässä ole..

Tulot on kohtalaiset. Ei huonot, mutta ei olla suurituloisiakaan. Syksystä en erityisemmin pidä, mutta toki aurinkoinen syyssää ja värikkäät lehdet puissa on ihan kivoja. Rintani ovat melko pienet.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt kotiäiti;28995374:
Mistä saat energiasi? mulla kans 2 lasta ja mies joka töissä (nähdään pari tuntii illas).. ja entäs onko teillä aina kaikki tiptop? tästä saanut kuulla mutta pelkään olevani liian väsy tai ehkä jopa masentunut päivät tai siis viikot olen koko ajan kotona lasten kanssa hyvä jos maito kaupas käydään illal yleensä mies tuo kaupasta senkin vähäsen töistä tullessa. Lapset ei paljoa missään hoidossa/yökylässä ole..
Miten voi olla väsynyt jos on KOTONA? Ja luulisi kodin olevan suht tip top jos edes kaupassa ei tarvitse päivisin käydä. Vai kattoonko siellä räitään ja roikutaan palstalla päivät pitkät?

Mene töihin ja katso miten väsynyt sitten olet. Ei siellä kotona ole pakko olla. Laiskuuden aiheuttama väsymyksen tunne ei ole masennusta.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt kotiäiti;28995374:

Taidan olla kanssa melko väsynyt kotiäiti, joten energiavinkkejä ei ole antaa. Ikävä kyllä. Ei meillä ihan tiptop aina paikat ole, mutta ei kaukana siitä. Epäjärjestys ahdistaa minua.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28995398:
Miten voi olla väsynyt jos on KOTONA? Ja luulisi kodin olevan suht tip top jos edes kaupassa ei tarvitse päivisin käydä. Vai kattoonko siellä räitään ja roikutaan palstalla päivät pitkät?

Mene töihin ja katso miten väsynyt sitten olet. Ei siellä kotona ole pakko olla. Laiskuuden aiheuttama väsymyksen tunne ei ole masennusta.

Oletko ollut kahden pienen lapsen kanssa kotona ja vain kotona koskaan? olen ollut töissä toista odottaessani työ oli sellaista missä sai välillä juosta tuöi pepun alla ja olin paljon virkeempi silti. Mitä nyt joka paikka kolotti ennen äitiyslomal jäämistä.. :D

Olen kotona, kun emme halunneet viedä nuorempaa lasta ihan vauvana hoitoon. Mielelläni töissä kävisin, mutta nyt on kestettävä vielä hetki kotiäitiyttä. Miestä en saanut suostuteltua jäämään koti-isäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28995398:

Et ole koskaan tainnut olla lasten kanssa kotona? Minäkään en koskaan ole ollut väsyneempi ja tyytymättömämpi elämääni kuin silloin. Koti oli sekaisin ja joku karjui korvaan koko ajan. Omaa aikaa oli max 1h päivässä sen jälkeen kun sai lapset nukkumaan ja sen jälkeen oli pakko mennä itsekiin petiin, jotta jaksoi raahautua seuraavankin päivän.

Kun pääsin takaisin töihin, virkistyin muutamassa viikossa ja jaksan taas tehdä asioita aivan eri tavalla. Teen henkisesti raskasta ja stressaavaa työtä, jossa joudun käyttämään päätäni.