Olen tyytyväinen että vein lapset hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti*3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti*3

Vieras
Lapset ovat siis 2, 4 ja 6v. Harkitsin pitkään olisinko vielä vuoden kotona, keskimmäinen kävisi kerhossa kahdesti viikossa klo 9-12 ja esikoinen eskarissa klo 9-13 Mutta olen tullut siihen lopputulokseen että ei se lapsillekaan mitään herkkua ole se jokapäiväinen kuskaaminen, kerho olisi loppunut klo 12 ja esikoista olisi pitänyt hakea eskarista klo 13. Siinä välissä ei olisi ehtinyt kotona syömään kuin kauhealla hopulla tai sitten olisi pitänyt olla nälissään yli yhteen.

Nyt lapset viihtyvät päiväkodissa, isommilla on hyvää aikaa päivittäin leikkiä kavereiden kanssa ja pieninkin tykkää hoitajistaan ja leikkii toisten lasten rinnalla mielellään. Lapsilla on säännöllinen päivärytmi, sopivasti ohjattua toimintaa ja vapaata leikkiä sekä leikkikavereita. Olen huomannut ettei se päiväkoti mikään huono paikka ole, kotihoidossa tuli usein käytyä päivittäin ruokakaupassa ja usein kahvilassakin. Puistoissa ei usein ollut muita lapsia. Mukavampaa lapsille on olla päiväkodissa leikkimässä.

Ajattelin ihan vain kertoa oman kokemukseni, minulla oli ennakkoluuloja päiväkotia kohtaan ja melkein jäin velvollisuudentunnosta kotiin vielä vuodeksi. Onneksi en jäänyt, itse olen tyytyväinen kun saan päivisin tehdä työtä aikuisten parissa ja lapset omaa työtään (=leikkiä ) toisten lasten kanssa :)

Meillä 2v. 2 kk kotihoidossa ollut poika on nyt onnellisesti päivähoidossa. On paljon hyväntuulisempi kun päivissä on ohjelmaa ja leikkikavereita paremmin kuin kotona ollessa. Päiväkodista on jäänyt hyvin positiivinen vaikutelma muutenkin. Myös parisuhde on kohentunut kun miehellä ei ole hermot niin kireellä kun ei enää ole kaksin pojan kanssa koko päivää vaan saa tehdä töitä :)

Yhteistyössä