Olen varmaan liian mustasukkainen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä vaan";25935893]Jos sitä sitten yrittäis meikkiä ja mekkoa tänään? Luulin, että riittäis et vauva on hoidettu, koti siisti, pyykit ja tiskit pesty sekä ruoka valmiina. Koko päivän noihinkin saa menemään, ei mulla oo käyny meikkaaminen pienessä mielessäkään : /[/QUOTE]

Jos mies on tosiaan ihan ääneenkin sanonut, että kehut tuntuu hyvältä, niin sitä mies varmasti myös tarkoittaa. Varmasti haluaisi kehuja mieluiten sulta ja sitä yhteistä aikaa myös. Väsyneenä ja kiireisenä sitä uppoaa siihen arkeen, kumpikaan ei huomioi toista, ja kun on huono olo itsestä, ei ainakaan sano toiselle mitään hyvää.

Ei sen nätiksi laittautumisen tarvitse olla mitään ihmeellistä, katsoo että on vähän kivemmat vaatteet päällä (kotivaatteetkin voi olla nättejä), naama on kammattu ja ottaa miehen vastaan kotona hymyn ja suukon kanssa ja kysyy, miten päivä meni. Tietysti jos miehen kotiin tullessa on just tilanne päällä niin tuo ei onnistu, mutta silloin voi yrittää huomioida jollain muulla hetkellä.

Mä en sano että naisen PITÄÄ olla miehen mieliksi ja että pitäisi esittää herttaista kotirouvaa, mutta kyllä se nyt vain suhteelle tekee ihmeitä, että miettii vähän siitä toisenkin näkökulmasta. Vapaaehtoista se on totta kai.

Mun mielestä tuossa ei ole mitään hirveän huolestuttavaa tuossa tilanteessa. Jos mies on avoimesti sulle kertonut, että tuollaisesta hymyilevästä ja huomioivasta kulttuurista tulevan naisen huomio on tuntunut hyvältä nyt kun kotona sitä huomiota ei kauheasti saa, niin sehän on tosi hyvä merkki. Merkki siitä, että sulla on mies, joka sanoo kun jotain on pielessä ja kertoo vielä keinot tilanteen korjaamiseenkin: hän kaipaa lisää huomiota. Ongelma tuo olisi, jos mies ei sanoisi mitään, alkaisi hiljaisuudessa kiukutella, sinä kiukuttelisit takaisin, välit tulehtuisi ja tilanne ei korjaantuisi mihinkään. Teillä on hyvät eväät tulevaisuudelle, kun luotat vain vähän itseesi ja siihen, että mies kyllä susta tykkää. Ei se olisi muuten sua elämänkumppanikseen valinnut ja lastakin sun kanssa tehnyt.

Kahdenkeskistä aikaa ei tosiaan tule jos sitä ei järjestä. Se voisi olla teille tärkeää ja tarpeellista. :)

Itsekin tiedostat ettet ole miestäsi juuri kehunut viime aikoina. Pitäisikö alkaa kehua? Tottakai miestä imartelee kehut jos hän ei niitä kotoa saa. Sanoppa vaikka tänään "Kiva kun tulit kotiin!" Ei mitään teeskenneltyjä kehuja vaan jotain ihan arkipäiväistä, kosketa miestäsi ohimennen ja tee hänelle selväksi että rakastat. Se on pieniä tekoja, ei niinkään liirumlaarumia. Tee vaikka hänen lempiruokaa tänä iltana ja juttelette mukavia kun syötte yhdessä. Ajattele myös miestäsi vaikka vauva onkin haastava. Ja puhu miehellesi suoraan jos sinua harmittaa ko. nainen!

[QUOTE="kössi";25935987]Mies on kertonut kotona, että toinen nainen kehuu ja imartelee häntä...[/QUOTE]niin mitä sitte? saa kai nyt miestäkin kehua ja imarrella?

Kai sitten täytyy oikein yrittää. mä oon vaan niin huono sanomaan mitään kehuja. Yritän näyttää, että rakastan häntä muilla keinoilla. Esimerkiksi hoidan kotityöt että hänen ei tarvitse tai hoidan lasta vielä illankin että mies pääsee harrastuksiinsa. Mutta täytyisi varmaan opetella sanomaankin jotain... Mutta mitäköhän??

[QUOTE="minä vaan";25936020]Kai sitten täytyy oikein yrittää. mä oon vaan niin huono sanomaan mitään kehuja. Yritän näyttää, että rakastan häntä muilla keinoilla. Esimerkiksi hoidan kotityöt että hänen ei tarvitse tai hoidan lasta vielä illankin että mies pääsee harrastuksiinsa. Mutta täytyisi varmaan opetella sanomaankin jotain... Mutta mitäköhän??[/QUOTE]

Niin kuin tuolla yllä sanottiinkin, niin ihan sellainen arkinen ja luonnollinen kehuminen ja kiittäminen on parasta. Ei mitään liirumlaarumia tähtien lailla tuikkivista silmistä ja vuorigorillan käsivarsista. "Kiva kun tulit kotiin", "tuoksutpas sä hyvältä", "aattelin että tykkäisit tästä ruoasta" tai vaikka halatessa että "sä tunnut niin turvalliselta". Mikä nyt sitten omaan suuhun sopiikaan. Mieti, minkälaisia juttuja susta itsestäsi olisi kiva kuulla? Niistä voi usein päätellä jotain siitä, mitä mies haluaa kuulla.

Ja jos tuntuu vaikealta aloittaa, niin jos sulla kerran keskusteleva mies on, mikset juttelisi sen kanssa lisää asiasta? Kerrot, että tiedät ettet oo huomioinut sitä kauheasti viime aikoina, mutta haluaisit huomioida enemmän. Sanot että kipeän lapsen hoitaminen on vienyt sun aikaasi niin paljon, että sun rooli on ollut lähinnä olla teidän yhteisen lapsen äitinä. Kysyt, mitä muutosta mies toivoisi tilanteeseen. Kerrot, että sulla on vähän kurja olo, kun et itsekään saa huomiota, ja kun muutenkin olet epävarma itsestäsi. Ootte molemmat vähän samassa tilanteessa, ymmärrettäväähän se on tuossa elämäntilanteessa, monille käy noin. Sanot, että on ihanaa, kun on noin hyvä mies, jonka kanssa tällaisesta voi yhdessä keskustella ja sanot rakastavasi. Sanot, mitä itse toivot teidän suhteelta. Pohditte mitä teette jatkossa toisin. Jne.

Ei siis oikeasti mitään ihmeitä. Tuskin mieskään toivoo sun ihan kokonaan muuttuvan. Aika pienillä muutoksilla voi saada jo ihmeellisesti eri tuntua arkeen ja suhteeseen.

[QUOTE="kössi";25936127]Tämä selvä. Lähdenkin tästä työpaikalle vähän imartelemaan ja kaadan sillä tavalla kaikki naistyökaverit...[/QUOTE]imartelu ja kehuminen nyt on täysin eriasia mitä naida vieraan kanssa... paitsi jos teidän miehet on niin tyhmiä että jos joku vähän kehuu niin heti kuvittelvat että pesää on tarjolla... hohhoijaa taas... on miehessä vikaa jo paljon jos lankeaa tommoseen.

[QUOTE="minä vaan";25935589]Kiitos vastauksesta astrolabe. Meillä on siinä mielessä huono tilanne, että vauvan molempien mummojen luokse on matkaa yli 250km... Eikä verkostoa täällä oikeastaan ollenkaan. Näin ollen kahdenkeskinen aika on jäänyt todella vähälle. Illalla, kun vauva menee nukkumaan, on se aika mikä on, mutta silloin molemmat ovat jo niin väsyneitä, että ei meinaa jaksaa. 6kk aikana olemme käyneet kaksi kertaa kahdestaan urheilemassa, siinä meidän yhteiset laatuajat : /[/QUOTE]

Eiköhän tuo ko riitä, kun vauva vasta noin pieni.Tietäähän sen lasta tehdessään, että aikaa se vie paljon ja kauan. Lapsi illalla ajoissa nukkumaan, niin on yhteistä aikaa. On sitä ennen lastakin jaksettu valvoa.

Se on totta, että mulla on kyllä ihana mies. Keskustelee ja ei anna riitojen tulla väliin. Täytyy opetella näyttämään se hänelle. Mutta joskus toivoisin, että mies huomaisi myös sen, mitä olen täällä tehnyt päivän aikana. Helposti pitää siistiä kotia itsestäänselvyytenä.

[QUOTE="minä vaan";25936279]Se on totta, että mulla on kyllä ihana mies. Keskustelee ja ei anna riitojen tulla väliin. Täytyy opetella näyttämään se hänelle. Mutta joskus toivoisin, että mies huomaisi myös sen, mitä olen täällä tehnyt päivän aikana. Helposti pitää siistiä kotia itsestäänselvyytenä.[/QUOTE]

Eli ei muuta kuin keskustelemaan miehen kanssa: otat huomioon hänen toiveensa ja kerrot omistasi. Teillä molemmilla on oikeus saada kiitosta ja huomiota suhteessanne. :)

Nyt on sitten (arki)mekko päällä sekä sukkikset. Itelläkin heti vähän varmempi olo, kun korostaa mun hyviä puolia. Mua ahdistaa muutenkin pienten aasialaisnaisten ulkonäkö kun ovat pieniä ja laihoja. Ite keskipituinen ja normaalipainon ylärajalla mutta kivasti mekko korostaa rintoja ja lantiota kun niitä kerran on. Vyötärökin on, joten kyllä luulis kelpaavan sitten kun kotia tulee. Toivotaan. Toivotaan. Ja sitten puhutaan kanssa.

[QUOTE="minä vaan";25936279]Se on totta, että mulla on kyllä ihana mies. Keskustelee ja ei anna riitojen tulla väliin. Täytyy opetella näyttämään se hänelle. Mutta joskus toivoisin, että mies huomaisi myös sen, mitä olen täällä tehnyt päivän aikana. Helposti pitää siistiä kotia itsestäänselvyytenä.[/QUOTE]

Ei se tietenkään ole mikään puolustus, mutta on hyvin yleistä ettei mies ymmärrä arvostaa naisen tekemää kotityötä. Kaikille miehille tekisi hyvää vaihtaa muutamaksi päiväksi osia naisen kanssa.

[QUOTE="minä vaan";25936569]Nyt on sitten (arki)mekko päällä sekä sukkikset. Itelläkin heti vähän varmempi olo, kun korostaa mun hyviä puolia. Mua ahdistaa muutenkin pienten aasialaisnaisten ulkonäkö kun ovat pieniä ja laihoja. Ite keskipituinen ja normaalipainon ylärajalla mutta kivasti mekko korostaa rintoja ja lantiota kun niitä kerran on. Vyötärökin on, joten kyllä luulis kelpaavan sitten kun kotia tulee. Toivotaan. Toivotaan. Ja sitten puhutaan kanssa.[/QUOTE]

Vau! Ja jos mies ihmettelee ja säikähtää (sekin on mahdollista, kun tulee yllättävä muutos totuttuun :D), niin kerrot että halusit ilahduttaa ja itselläkin on paljon parempi olo nätiksi puettuna.

Ja siis tosiaankin, turhaa edes vertailla itseään muihin! Aasialaisnaiset on keskimäärin pieniä ja hoikkia eikä meistä tällä perimällä tule sen mallisia, vaikka mitä yritettäis. Aina löytyy joku johon voi verrata ja tuntea itsensä huonommaksi, joten miksi turhaan verrata? Mies taatusti tykkää näkemästään kun kerta muodot ja vyötärökin löytyy. Normaalipainon ylärajalla kroppa voi olla tosi sopusuhtainen, joten ei kannata painoakaan murehtia.

Tärkeintä on tietysti että kelpaat itsellesi, sitten miehenkin on helpompaa tykätä ja kehua, kun et kumoa kaikkia kehuja. :)

Muista huolehtia myös omasta jaksamisestasi ja juttele tilanteesta miehen kanssa. Kuulosti vähän pahalta, että hoidat kaikki kotityöt ja lisäksi vauvaa vielä illatkin, että mies saa harrastaa. Vauva tuskin vain sinun lapsesi? Juttele miehen kanssa osallistumisesta vauvan hoitoon, ihan senkin takia että isä saa muodostaa suhteen lapseensa ja olla isä :)

Meilläkin minä teen pääsääntöisesti kotityöt, mutta odotan kyllä isältä osallistumista vauvan hoitoon iltaisin - myös minun on päästävä välillä ulos talosta ilman vauvaa vaikkakin vain lyhyeksi ajaksi. Ja näin isäkin saa itseluottamusta vauvan hoidossa. Helposti voi käydä niinkin että isä ei vietä aikaa lapsen kanssa juuri yhtään, kun kuitenkin pieni menee aikaisin yleensä nukkumaan.

Kummasti jaksaa paremmin helliä miestä, kun saa joskus omaa aikaa! Ja ainakin itsellä herää väsyneenäkin paljon enemmän positiivisia tuntemuksia miestä kohtaan, kun näkee sen leikkimässä ja höpsöttelemässä vauvan kanssa ;)

Omaan ulkoasuun panostaminen - edes välillä - on kyllä hyvä idea. Oma itsetunto yleensä paranee ainakin mulla, kun huomaa että ihan sama ihminenhän mä olen kuin ennen vauvan syntymääkin vaikka elämä onkin muuttunut.

Kiitos tsempeistä :) Varmasti yllättyy että mikä nyt on... Jos vielä leipos jotai vauva rintarepussa, niin eiköhän tämä tästä. Ootte ihan oikeessa. Miks olis ottanu rehevän vaaleaverikön jos olis halunnu tumman ja laihan naisen! ;)

[QUOTE="minä vaan";25936716]Kiitos tsempeistä :) Varmasti yllättyy että mikä nyt on... Jos vielä leipos jotai vauva rintarepussa, niin eiköhän tämä tästä. Ootte ihan oikeessa. Miks olis ottanu rehevän vaaleaverikön jos olis halunnu tumman ja laihan naisen! ;)[/QUOTE]:flower:juuri näin uskot vain itseesi! tsemppiä iltaan=)

[QUOTE="minä vaan";25936716]Kiitos tsempeistä :) Varmasti yllättyy että mikä nyt on... Jos vielä leipos jotai vauva rintarepussa, niin eiköhän tämä tästä. Ootte ihan oikeessa. Miks olis ottanu rehevän vaaleaverikön jos olis halunnu tumman ja laihan naisen! ;)[/QUOTE]
Juuri noin! Kyllä se mies sinusta edelleen tykkää. Leivot jotain helppoa mistä mies tykkää ja sanot ajatelleesi häntä. :) Kuka tahansa ilahtuisi. Arki on arkea ja sitä on hyvä värittää silloin tällöin jollain kivalla. Ei sitä joka päivä jaksa ajatella, että kiva kun toinen on pessyt pyykit.

Tehdään joku helppo marjapiirakka, kotitekoisen vaniljakastikkeen tein jo valmiiksi. Näköjään sitä kaipaa silloin tällöin aikamoista uskon vahvistusta, että kelpaan ja riitän. Kaipa tuon vieraan naisen kommentit herättivät pintaan kaiken sen, mistä muutenkin olen kokenut huonoa omaatuntoa, vaikka kaikkeni olenkin yrittänyt. Kun aika ei aina vaan riitä.

Jos miehesi on kertonut sinulle, että aasialaisnainen on häntä kehunut, tuo voi olla harmiton vinkki sinulle. Jotenkin minua epäilyttää, että uusi, ja etenkin aasialainen nainen, käyttäytyisi tuolla tavalla.

Jos miehesi on kertonut sinulle, että aasialaisnainen on häntä kehunut, tuo voi olla harmiton vinkki sinulle. Jotenkin minua epäilyttää, että uusi, ja etenkin aasialainen nainen, käyttäytyisi tuolla tavalla.

Mulla taas on aasialaisista naisista sellainen kokemus, että niitä kehuja jaellaan hyvinkin ylisanoin. Esimerkiksi veljenvaimon mielestä kaikki on aina tosi ihanaa, ihmiset on tosi mukavia, koulukaverit on tosi mahtavia. Sanotaan toiselle että oot mukava, kun suomalaiset ehkä vaan käyttäytyy niin, että se tulee muulla tavoin selväksi.

Toki esimerkiksi japanilainen kulttuuri on vähän eri asia. Mutta tsemppiä AP:lle.

Yhteistyössä