Olen varmasti kiittämätön ämmä, kun tästä valitan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vv

Vieras
mutta miksei lapsille voi ostaa lahjaksi sopivan kokoisia vaatteita? Kun ensin vielä laitetaan viestiä ja kysytään, että minkä kokoisia vaatteita Matti käyttää? Nytkin vastasin, että 98 cm, niin anoppi tuo paketin, jossa on vaatteita kokoa 74! Ja sitten ollaan naama nyrpeänä, kun nätisti sanon, että taitaa nyt olla kyllä liian pieni. "no ei voi sitten minkään" ja murjotetaan koko loppu päivä.

Ja aina sama juttu. Eikä anoppi ole edes mikään ikäloppu dementikko, vaan ihan työikäinen ihminen. Niin enkä minä ole pyytänyt mitään, vaan anoppi itse tarjoutuu näitä lahjojaan ostamaan.

mutta miksei lapsille voi ostaa lahjaksi sopivan kokoisia vaatteita? Kun ensin vielä laitetaan viestiä ja kysytään, että minkä kokoisia vaatteita Matti käyttää? Nytkin vastasin, että 98 cm, niin anoppi tuo paketin, jossa on vaatteita kokoa 74! Ja sitten ollaan naama nyrpeänä, kun nätisti sanon, että taitaa nyt olla kyllä liian pieni. "no ei voi sitten minkään" ja murjotetaan koko loppu päivä.

Ja aina sama juttu. Eikä anoppi ole edes mikään ikäloppu dementikko, vaan ihan työikäinen ihminen. Niin enkä minä ole pyytänyt mitään, vaan anoppi itse tarjoutuu näitä lahjojaan ostamaan.

Onko täällä palstalla jonkun duunina tehdä aloituksia palstalle, jos niitä ei muuten tule?

Olen nimittäin nähnyt tän ihan saman aloituksen joskus ennenkin.

njaa- itse olen välillä miettinyt samaa: anoppi aina kysyy, mitä kokoa esikoinen käyttää: vastaan että 98, mut tuokin jotain 86cm vaatteita. No ei se nyt kauheesti haittaa, kun tuo toinenkin lapsi on tyttö ja pääsee sit noita käyttämään...

[QUOTE="vieras";26518891]Onko täällä palstalla jonkun duunina tehdä aloituksia palstalle, jos niitä ei muuten tule?

Olen nimittäin nähnyt tän ihan saman aloituksen joskus ennenkin.[/QUOTE]

Niin no jollain muullakin on voinut olla sama ongelma. Ei nämä tällaiset ongelmat kovin uniikkeja ole. Kuten ei ole esimerkiksi sekään, että voiko lapset jättää kutsumatta häihin, pettääkö mies jne.

mä pyytäisin kuittia, että pääsen vaihtamaan vaatteet sopivan kokoisiksi.. vois tulla (ajattelemattomalle) anopillekin parempi mieli, kun huomais että ne vaatteet oikeesti kelpaa, mutta on väärän kokoiset.

[QUOTE="vieras";26518891]Onko täällä palstalla jonkun duunina tehdä aloituksia palstalle, jos niitä ei muuten tule?

Olen nimittäin nähnyt tän ihan saman aloituksen joskus ennenkin.[/QUOTE]

Oon miettinyt tätä samaa jonkun toisen aloituksen kohdalta joskus. Olin ihan varma, että se tismalleen sama oli ollut aikaisemminkin :)

[QUOTE="...";26518946]mä pyytäisin kuittia, että pääsen vaihtamaan vaatteet sopivan kokoisiksi.. vois tulla (ajattelemattomalle) anopillekin parempi mieli, kun huomais että ne vaatteet oikeesti kelpaa, mutta on väärän kokoiset.[/QUOTE]

Niin paitsi kun ne laput on jo leikelty irti niin eivät kai niitä enää vaihda.

Mun äiti myös tuo usein liian pieniä, mutta jos kokoa kysyy, niin silloin voi tuoda oikean kokoisiakin. Paras oli kerran sukat, jotka oli tarkoitettu 5v vanhemmalle veljelle, mutta onneksi ne oli sopivat pikkuveljelle, jottei ihan käyttämättömäksi jääneet. Osti siis tyyliin sukat kokoa 32 ja pojan jalka oli kokoa 40.

ootko kysynyt anopilta nätisti, että miksi edes kysyi sitä kokoa, kun ei rekisteröi vastaanottamaansa tietoa? tai äidiltä tossa toisessa tapauksessa.

mä voin olla vielä kamalempi ja valittaa siitä, että lahjaksi ostetaan jotain cittarirytkyjä, just niitä sinisiä. en voi sietää sinistä ja sanoin jo odotusaikana molemmille tuleville mummoille, etten tahdo pukea poikaa siniseen. (tai tyttö vaaleanpunaiseen). nyt on sitten kivasti poika sinisissä vaatteissa aina, kun on saanut niitä niin prkleesti lahjaksi ja ei kehtaa poiskaan heittää/käyttämättä jättää... miksei voi ostaa vaikka sillon synttäreillä kerran priimaa, kun ympärivuoden sitä halpispaskaa, jota tiedetään minun inhoavan?

Mua kans ärsyttää tää..
Anopilla se sitten heittikin toisin päin (kun ensin osteli liian pieniä), niin nyt ostaa niin isoja et saa oottaa monta vuotta ennen ku menee.
Mikä siinä on niin vaikeeta ostaa sitä kokoa mitä sanotaan??

^
lisään vielä et toi koko ei oo suinkaan ainoa ongelma. Meille tulee sellasia 80-luvun kirpparirytkyjä ettei oo tosikaan. Viimeks saatiin homeiset kurahaalarit ja reikäset ikivanhat tumput.
Eikä se oo anopilla rahasta kiinni, niin en ymmärrä miks se tekee noin. Varsinkin ku mä ostan lapselle lähes kaiken uutena, joskus ostan kirpparilta jos on tosi hyväkuntosta..

[QUOTE="aamuvirkku";26518988]ootko kysynyt anopilta nätisti, että miksi edes kysyi sitä kokoa, kun ei rekisteröi vastaanottamaansa tietoa? tai äidiltä tossa toisessa tapauksessa.

mä voin olla vielä kamalempi ja valittaa siitä, että lahjaksi ostetaan jotain cittarirytkyjä, just niitä sinisiä. en voi sietää sinistä ja sanoin jo odotusaikana molemmille tuleville mummoille, etten tahdo pukea poikaa siniseen. (tai tyttö vaaleanpunaiseen). nyt on sitten kivasti poika sinisissä vaatteissa aina, kun on saanut niitä niin prkleesti lahjaksi ja ei kehtaa poiskaan heittää/käyttämättä jättää... miksei voi ostaa vaikka sillon synttäreillä kerran priimaa, kun ympärivuoden sitä halpispaskaa, jota tiedetään minun inhoavan?[/QUOTE]

Ei oo ihan pakko tietenkään käyttää, mut voithan sä sanoa että meidän vaatekaappi pursuilee jo vaatteista, ostakaa vaikka leluja.
Tai voit kertoa, että et oikein tykkää tummansinisestä, ja kerro lahjatoiveeksi leluja.
Toisaalta lahja on aina lahja, mutta jos oot noin tarkka, niin voithan sä niitä mummoja opastaa. Tai no mikä se sun priimas on?

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26518906:
njaa- itse olen välillä miettinyt samaa: anoppi aina kysyy, mitä kokoa esikoinen käyttää: vastaan että 98, mut tuokin jotain 86cm vaatteita. No ei se nyt kauheesti haittaa, kun tuo toinenkin lapsi on tyttö ja pääsee sit noita käyttämään...

Tuon vahingon voi vielä jotenkin ymmärtää, kun nurinpäin luettuna nuo voi mennä sekaisin.

Mun anoppi tuo aina vaippoja, mikä onkin musta aivan mahtava idea. Vaatteet ostan mieluiten itse. Mutta nytkin kun laps käyttää 5 kokoa, tuo 2:sta. Oon sanonut monta kertaa, että ei voi mahtua enää, mutta kun kpl hinta on halvempi :O

Tuolla niitä on kaapissa joku 7 säkkiä.

[QUOTE="aamuvirkku";26518988]ootko kysynyt anopilta nätisti, että miksi edes kysyi sitä kokoa, kun ei rekisteröi vastaanottamaansa tietoa? tai äidiltä tossa toisessa tapauksessa.

mä voin olla vielä kamalempi ja valittaa siitä, että lahjaksi ostetaan jotain cittarirytkyjä, just niitä sinisiä. en voi sietää sinistä ja sanoin jo odotusaikana molemmille tuleville mummoille, etten tahdo pukea poikaa siniseen. (tai tyttö vaaleanpunaiseen). nyt on sitten kivasti poika sinisissä vaatteissa aina, kun on saanut niitä niin prkleesti lahjaksi ja ei kehtaa poiskaan heittää/käyttämättä jättää... miksei voi ostaa vaikka sillon synttäreillä kerran priimaa, kun ympärivuoden sitä halpispaskaa, jota tiedetään minun inhoavan?[/QUOTE]

Sama vika meillä, tuodaan sitten niitä henkka maukan vaalean punaisia glitterhörsellyksiä ja sitten pojalle jotain vaalean sinisiä kauluspaitoja. Ja koot menee yleensä vieläpä ihan ristiin, niin että jo senkin puolesta jää käyttämättä.

Kun ei meillä löydy noihin edes mitään yhdistettävää, pojan vaatekaapista löytyy oranssia, tummanpunaista, keltaista, ruskeaa ja vihreää sekä turkoosia. Tytöltä samat värit+hiukan violetteja ja pinkkejä vaatteita, mutta niissäkin on sitten yleensä muuta väriä yhdistettynä.

Meillä on itse asiassa sama juttu :D Epäilen, että se johtuu siitä, että katsovat sitä oikean kokoista vaatetta siellä kaupassa ja arvioivat, ettei lapsi kyllä noin suuri voi olla.

Mutta jos sanon, että vaatteen pitäisi olla a-linjainen ja kokoa 130, ja mielellään joustavaa kangasta, niin todennäköisesti tulee 120cm, joustamaton ja kapea vaate.

Ei oo ihan pakko tietenkään käyttää, mut voithan sä sanoa että meidän vaatekaappi pursuilee jo vaatteista, ostakaa vaikka leluja.
Tai voit kertoa, että et oikein tykkää tummansinisestä, ja kerro lahjatoiveeksi leluja.
Toisaalta lahja on aina lahja, mutta jos oot noin tarkka, niin voithan sä niitä mummoja opastaa. Tai no mikä se sun priimas on?

Mä olen sanonut tosiaan hyvissä ajoin ja vielä uudestaan myöhemmin, et ei pliis sitä sinistä.. ja en nyt tarkota että pitäs jtn p.o.p:ia ja tickettiä vaan olla, mut ees jostain vaateliikkeestä. kelpais mieluummin ne henkkamaukan värikkäät, kun jotku cittarin/prisman ekassa peussa nukkaantuvat :|

meille anoppi tuo kanssa vaippoja. ja prisman vaatteita. sekä isälle, että pojalle. arg! lastenvaatteista nyt ihan kauheimmat voi vaikka myydä pois, mut koitas tolle isännälle ees ehdottaa jotain uutta, ku ilmasiksi mamma lahjoo prisman kamoille :) sori, meni vähän oftopiciksi :D

Meillä sama mutta niin, että hoikalle lapselle aina sellaisia housuja, jotka eivät pysy päällä. Sitten kysyy, miksi ei ole päällä. Sanon että olivat vyötäröltä niin isot, että putosivat päältä.

Laitan kiertoon/myyntiin ja ostan itse kapeammat. Meillä kyseessä äitini.

Tai ostaa liian lapsellista, esim. jotain Nalle Puh-kamaa kohta 7-vuotiaalle.

Meillä anoppi toi 80cm käyttävälle 120cm paidan, "kun oli niin halpa"! No joo, kyllä varmasti neljän vuoden päästä löytyy mysö halpoja vaatteita, ei oo jokaista pakko ostaa... Menin samaan kauppaan myöhemmin ja samaa paitaa oli tarjouksessa myös pienempänä.

Ja sitä sinistä joo... aina sitä tuodaan, vaikka sanois mitä. Mulla on vaatteille kaksi kriteeriä: Ei sinistä, eikä brodeerauksia. Aina tulee sininen brodeerattu vaate.

Ja sitä sinistä joo... aina sitä tuodaan, vaikka sanois mitä. Mulla on vaatteille kaksi kriteeriä: Ei sinistä, eikä brodeerauksia. Aina tulee sininen brodeerattu vaate.

toi kuulostaa jo vittuilulta suoraan sanottuna :O näitäku lukee niin ei voi uskoa silmiään. että mikä niillä anopeilla on ku pitää väkisin tunkea ties mitä ja sitten aikuinen ihminen mököttää kun ei itse ole halunnut sisäistää tiettyjä juttuja!! jopa miehen toinen jalka haudassa -mummu(87v) osaa ostaa oikeen kokosia vaatteita meidän pojalle.. ja mä en myöskään ekaks ollut sinisen ystävä, nyt siihen on jotenki tottunut mutta kyl oma äiti että anoppi sen ymmärs oikein hyvin ettei sinisiä vaatteita tuputeta joka vaiheessa.. käsittämätöntä jukuripää porukkaa tosiaan!

Aaaaargh. Tän takia mä oon kieltänyt kokonaan lahjojen tuomisen! :D Saatiin kun vauva syntyi niin 68 ja 86 cm vaatteita!! Vaikka pyydettiin 56 ja 60 cm kun oli vaan 62 cm ja vauva hukkui niihin.. Turrrrrrrhauttavaa. :)

Mä laitoin pari viikkoa sitten kaikille, jotka muksulle vaatteita ostelee, tekstiviestin: xxx:n tämän kesän vaatekoko on 104cm ja sukkien koko 27. xxx:llä on paljon sopivia t-paitoja, joten ei niitä kiitos. Kovasti tuli kiitosviestejä takaisin, että hyvä, täällä onkin jo alet alkaneet.
Ja tulos on tämä:
mun äitini lähetti 116cm paita-hame+housut setti. Kivat on, mutta menee varmaan hetki ennen kuin on päällä. Lisäksi tuli 92cm kesämekko ja 104cm maalitarhaisia ja reikäisiä t-paitoja, 6kpl.
Anoppi lähetti 110cm kesämekkoja 3kpl ja sandaalit (laadukkaat, nahkaiset ja kivan näköiset) kokoa 34. Ja aina paasaa siitä, kuinka pitää kengät aina sovittaa hyvin ja lasta juoksuttaa ympäri kauppaa jotta näkee onko kengät sopivat...
Isosiskoni on kuulemma laittanut nyt paketin postiin, jännä nähdä mitä sieltä tulee.

En tiedä itkeä vai nauraa, muksulta tuli itku, kun ei ollutkaan mitään hänelle ja mies tais ottaa paketit ihan v*ttuiluna.

meillä anopilla sama juttu!!!
se ei näe kaupassa lappuja ilman laseja, eikä laseja sit mukana kun eihän niitä tarvitse...sitten se katsoo vaatteita ja on aina varma et kyllähän tämä varmasti mahtuu, tyyliin 104:lle 80... ja suuttuu joka kerta, sanoi asiasta kauniisti tai ollenkaan.

Yhteistyössä